• bu oyunun kitlesi kadar leş camper bi kitle daha yok cidden. oyun pusu üzerine zaten lafım yok da campingin de bir adabı haysiyeti vardır amk allahsızlar. haritada kalmış 25 kişi, jeep'le alana dalıp iki katlı bir eve girdim, biri olabilir diye tedbirli bir şekilde merdivenlere bakınıyorum, odaları kontrol ediyorum falan. ne ayak sesi var ne bişey. evde biri olsa merdivende zımbalardı zaten diye düşünüyorum içimden. dedim tamam bu ev güvenli. camdan m4 ile sağı solu kesiyorum geleni indiririm diye. bir oraya bir buraya koşturuyorum deli dana gibi, gümbür gümbür ayak seslerim duyuluyor evde. yalnız bir tek evin banyosuna bakmamışım en köşede gözümden kaçmış. ufacık bir yer zaten. aniden yakınımdan beklenmedik bir ses geldi ama tam da anlayamadım ne olduğunu, herifin eli yanlışlıkla klavyeye mi çarptı ne olduysa bir ses duyar gibi oldum, işkillendim bi bakayım dedim şuraya da. herif ufacık banyoda elinde pompalı, küvetin içinde 5 dakika boyunca kapıdan içeri girmemi beklemiş sabırla. tek attı amk. oha arkadaş ya. cidden oha. senin kendi bölgeni koruyan içgüdülerini sikeyim. hiç mi rahatsız olmadın bulunduğun evde babamın eviymiş gibi at koşturmamdan haysiyetsiz herif?*
  • 40 dakika sağa sola koştuktan sonra 5 saniyede ölünen oyun.
  • bir oyunun çok satması, insanlar tarafından sevilmesi -ki görece bir kavramdır bu- fiyatını eleştirme hakkını tüketiciden almaz, sayın dingil.

    benim bilgisayar başında geçirdiğim toplam süre hafta içi maksimum 3, hafta sonu da 3 - 3,5 saat. senin olmayabilir ama benim zamanım kıymetli. oyunlar da benim için olmazsa olmaz değil. stres atıcı, kafa dağıtıcı bir alternatif. steam, origin kütüphanem üniversite zamanında alıp şu an çürümeye yüz tutmuş oyunlarla dolu. o yüzden bana burada fiyatlandırmayı anlatacak en son dingil, pardon kişisin.

    sana fiyatlandırma, arz - talep ile ilgili bir şeyler anlatmak isterdim ama, başlık amacından sapmasın. özetle; olması gereken fiyatı h1z1'dan bir tık yukarıda bir aralıktır.

    tanım; paranın nasıl zorluklarla kazanıldığını bilmeyen, zamanın değerinden bir haber; ruhu belki de kendi ergenlerde tarafından fiyatı savunulan, başarılı oyun.
  • 2000+ solo ve duo (fazla değil biliyorum) üstü ratingli olarak yeni başlayanlara belli başlı tavsiyelerim;

    -ilk 20-30 saat sadece pochinki, military base, rozhok, pecado, del patron gibi yerlere atlayıp sürekli silah çatışması yapın.

    -hızlı silah toplama yapın hızlı karar verin. alan sizi küklemediyse her zaman erkenden alan'a girmeye çalışın

    -sadece son 3 alanda hız kesin ve alanın kenarlarına oynayın ortasına değil.

    -size ateş eden birisi olduğunda sakın yere yatmayın zig zag yapıp sağınıza solunuza bakıp yerini anlayıp silah çatışmasına girin. x'ile silahınızı indirirseniz daha hızlı koşarsınız.

    -insanları göremiyorsanız "mantık" olarak düşünün. ağaç taş ev camları tepe arkası bulunduğunuz yerin coğrafi yapsını göz önüne alın.

    -yakından ateş ediliyorsa kaçmak yerine dönüp ateş etmeyi deneyin kafaya bir mermiye bakar öldürmeniz.

    -sizi görmeyen oyunculara hemen sıkmayın tetik sevici olmayın.

    -oyunun isminin aslında outflank battlegrounds olması gerekiyor o kadar çekirdek bir mekanik oyunda. yapın her zaman flank (kanatlardan saldırın) yapın. diğer oyuncuların üstüne koşmayın. daha önceden sıktığınız adam ağacın arkasına geçerse sol ve sağ açığa gidip tekrar sıkın. aynı şeyi rakibinizin de yapmasını bekleyin.

    -çok ama çok zorunda kalmassanız eğer 1 dakikadan uzun süre silahlı çatışma yapmayın daha lehinize olacak birden çok çatışma için birini boşverin.

    -ateş ederken en isabetli "state" eğilme ve shift kombosudur bir kaç oyunda aim down sight (namludan bakma) eğilme ve odaklanma combosunu kasın 5-6 oyun sonrası kas hafızası oluyor zaten (c+ sağ mouse click + yarım saniye sonra shift )

    -tüm kapıların parçalanabilir olduğunu unutmayın kapının önünde birini beklerken kapıyı tarayabilirisiniz

    -el bombalarını alın. bir tane sis bir tane flash taşıyın.

    -ilk indiginizde eğer yakına biri indiyse silah bulup hemen üstüne koşun erkenden elemine edin 5 dk loot yapmayın dibinizdeki adam için.

    -ateşleme modunu (tekli, otomatik vs) mousenuza atayın yapın b3 mwhell falan

    -farklı katlardaki adımlar farklı sesler çıkartırlar ses ne kadar baslıysa dikey olarak o kadar uzak demek

    -oyunun ortalarında en önemli itemlar seviye 2 yelek ve kask.

    -son 3 alanda silah sesi duyana kadar bekleyin haraket etmek için biri başkasına ateş ediyorsa sizi görme ihtimali o kadar azalıyor.

    -q ve e yi sürekli kullanın özellikle çabuk bakma için, camdan baktığınzda camın dibinden değil 1 metre gerisinden peek yapın. yerinizde dururken açıkta bile kullanın rakibin kafanıza nişan almasını zorlaştırır.

    -en iyi smg ump, en iyi ar m4 en iyi sniper kar98 ve slr. vector full mod ile çok güzel bir silah olabilir tercih meselesi

    -uzi ile 1 saniyede ump ile 1.3 saniyede birini öldürebilirisiniz dolu şarjör ile oyunun başında. yakın çatışmada uzi daha ölümcül olabilir.

    -scar - ak eşit m16 çöp mini ve sks m4 olduğu sürece taşımaya bile değmez. mini daha iyi 8x sks daha iyi 4x. sks için extended mag şart.

    -çantada en çok yeri mermiler tutuyor. genelde 120 mermi yeterli solo oyun için

    -minimapeki her kare 100 metre. 4x ve 8x scope'un her noktası 100m. zeroingi pgdown pgup tuşları ile ayarlayabilirsiniz 8x i zoom out yapabilirsiniz mousewhell ile aynı anda 8x ve 4x taşımak gereksiz oluyor m16 haricinde.

    -angled foregrip (acili kabza) şu anda daha etkili ve ads çok daha hızlı vertical foregrip. (dikey kabza) sağlam nerf yedi yine de kendiniz deneyip karar verin. vertical recoili (dikey atma) mouse aşağı çekerek kontrol edebiliyorken horizontal (yatay atma) daha zor. yeni cikan tum modlari kendiniz deneyimleyip karar verin.

    -flash hider (flash gizleyici) compensator (namlu ucu freni) ilk düşüş / oyun sonu, suppressor bütün oyun etkili. bütün ağızlıkların recoili (sekmeyi) düşürme etkisi var istisnasız.

    -fpp oynayın...

    -oyunda rng (rastgele) faktörünü unutmayın elinizde olmayan sebeplerden ötürü bol bol öleceksiniz bu sizi kötü oyuncu yapmaz.

    mobilden servis ile işe giderken yazdım nazilik yapmayın :( st
  • söyle ilginç bir olayı olan oyun;

    oyun beta olarak çıkınca ilgi çekmek için twitch kullanıcılarına key dağıttı. sovietwomble, cyanide, edberg gibi streamerları takip ettiğim için oyunu böyle tanıdım. elemanlar oynarken yaptıkları geyik bir çok şey yanında saçmasapan atraksiyonlara giriyorlar. mesela oyunda yakın silah olarak tava var, düşmanı vurup, yaralı olarak sürünen elemana bununla vurunca dooonggg diye bir ses veriyor, kullanmadığın zaman arkada bel civarı bir yerde duruyor. elemanlar ff olayında çok sabıkalı oldukları için arkadaşlarını vurup sonra tavanın koruduğunu falan zannediyordum diyorlardı. hatta bunun üstüne gidip kıçlarına tava koyup ateş ederek hasar verip vermediğine baktılar ki tavanın bir işlevi yok, oyuncu gayet hasar alıyordu. anlaşılan geribildirim olarakta iletilmiş ki bunu sonra oyun geliştiricileri düzeltti, hitbox falan ayarladılar şuan tava kurşungeçirmez, ( belki gene değişebilir) çoğu oyuncu tavayı alıp "asscover" zırh olarak kullanıyor, hatta arbaletle ateş edince ok saplanıp kalıyor.

    gereksiz ama komik bir ayrıntı.
  • senden once, o eve baskasinin indigini gormek :'(
  • solo fpp'sinde hele bir de sis gelirse direkt kalp krizi tetikleyicisi bir hal alan oyun. yıllardır o kadar oyun oynadım bu kadar gerildiğim, kasıldığım oyun hiç olmadı gibi. dota'da 80 dakikalık oyunda tek başıma 1v5 highground tuttum, cs'de kurulu bombaya 1v5 operasyonlar düzenledim, battlefield 1'da tek başıma bayrak ele geçirdim falan ama hiçbiri şu oyunun sisli solo fpp'si kadar germedi beni.
  • bugün fpp duo girdim, random adam atsın anlaşırız dedim.

    birbirimizle hiç konuşmadan med, boost, silah değişimi yaptık, silahlarımızdaki eksikleri tamamladık, düşünce kaldırdık, map'ten yer işaretleyerek anlaştık. drop kovalarken birbirimizi kolladık, binalara özel harekat timi gibi girdik ve sonunda tek bir kelime dahi konuşmadan birinci olduk, ikimiz de yaşıyorduk son adamı indirdiğimizde.

    bu kahramanın oyun içindeki adı ise "ha4ikooo" idi, seni kalbime yazdım yiğidim*. umarım bir kez daha karşılaşırız*

    editto: toutaku yeşillendirdi, adamımı bulduk steamden :)
  • euw tps solo'da ilk 100 icinde oldugum oyun. toplanin size puf noktayi anlatiyorum.

    bu oyun cs go degil arkadaslar, kaldi ki %99.9'umuz bu oyunu profesyonel degil eglence amacli oynuyoruz. o yuzden spray'den ziyade dogru pozisyonu almak cok daha onemli. mito ya da ferit'i izleyip school'a atlayip birinci olmaniz cok cok zor ki onlar da son turnuva da sictilar mesela mito'nun ozguveni yuzunden. puf nokta: pozisyon alma.

    en buyuk hatalardan biri atlama yeri secimi. illa sehirlere atlayayim iyi loot yapiyim, kar bulayim, 8x takayim, yok m416'nin kicligindan bulurum belki az daha loot yapayim, hiiic gerek yok. ortalama bir yere atlayip bi tane ar, level 2 vest, helmet, 1 tane kit 2, boost buldunuz mu tamamsinizdir. gidip erkenden pozisyonunuzu alin, bir kisi gafil avlandiniz mi zaten 8x'i, kitleri, boostlari cukkalarsiniz.

    en onemli bulunmasi gereken sey araba. circle nispeten daraldiginda cogu kisi arabaya sikmaz yerlerini belli etmemek icin, uzerine surmediginiz ziyade her yer gidersiniz. circle'i yuruyerek takip etmek cogu zaman daha dezavantajlidir cunku herkes circle kapanirken bi geriye dogru bakar, aciktaysaniz sicarsiniz.

    arabayla birlikte diger onemli sey circle takibi. ben anlattigim loot'u yaptiktan sonra (bi tane de ump alip) o anki circle'in merkezine yakin bos oldugunu dusundugum bir eve ya da bolgeye yardiriyorum. evden etrafimi kontrol ediyorum, gorulmem onemli degil hatta goruleyim daha iyi, headshot yemedigim surece pozisyon avantaji bende. arabayla biri gelirse direk tariyorum, inip eve girmeye karar verirse yine hava hos, yine pozisyon avantajim var. circle'in merkezine yakin oldugum icin diger circle bende cikmasa bile asiri uzakta cikmiyor oradan da avantajim var. ama gozume kestirdigim ev ya da bolge varsa circle'in kenarinda falansam erkenden yer degistiriyorum, genelde de gittigim pozisyon bos oluyor. olur da dolu olursa duruma gore yeni pozisyon bakabilirsiniz ya da adamin yakininda ama gorus acisinda olmayan bi yer bulabilirsiniz. mesela evlerin yanindaki kucuk depo gibi kulubeler baya ideal, oraya kimse gelmez herkes eve gider. evdeki de o bolgeyi koruyacagindan siz de silah seslerine gore yeni planinizi tasarlayabilirsiniz.

    bu oyunun yuzde 90'i bu yuzde 10 da catisma falan. tekrar soyluyorum cs go oynamiyoruz, yasnaya'da loot yapiyim muthis spray atiyim bunlar gereksiz.
  • oyunun amacinin kill almak degil hayatta kalan son kisi olmak oldugunu anlayamayan orospu cocuklari hala pusanlara kufur ediyor. ıstiyor ki mal gibi acik alanda gezsin kimse ona ates etmesin, herkesi ilk o gorsun ilk o ates etsin. beceriksiz oldugunu kabul etmeyip millete sovuyor amip.

    ben de sevmiyorum pusarak oynayanlari fakat adamlar oyunu olmasi gerektigi gibi oynuyor en azindan. amina kodugum gercek hayatta boyle bir durumla karsilassa gordugu ilk evin zindanina kendini kapatip battaniyeyi ustune cekip olu taklidi yapacak ama burada rambo kesiliyor. sikimin kurma kolu.
hesabın var mı? giriş yap