• paganini'nin solo keman icin yazdigi kapris'lerdir. (ingilizce: caprice, italyanca: capriccio)
    adindan da anlasilacagi gibi 24 adet olup, calinmasi gittikce zorlasir. hic durmadan hepsinin pespese calinmasi gibi bir ozelligi vardir. tchaikovsky gibi bazi unlu klasik muzik bestecilerinin kaprisler uzerine cesitlemeleri vardir.

    itzhak perlman 24 kapris'i cok guzel yorumlamistir. dinlerken dikkat edilirse, tek bir kemanla ayni anda 3 farkli melodi calindigi duyulabilir. bu kaprisleri yorumlamasi cok zordur. solo keman icin yazildigi halde birden fazla kemanla yorumlandigi durumlar da olmustur.

    bazi uluslararasi yarismalarda eleme yapmak icin kaprisler kullanilir. bu kaprislerden ucunu pespese calabilen kisi muzik dehasi addedilir.
  • yo yo-ma denilen android tarafından viyolonselde de çalınan virtüozite eserler. 24. caprice liszt, brahms, rahmaninof ve lutoslavki'nin yapıtlarında yeniden değerlendirilmiştir. bu eserlerde paganini, çift triller, yay kullanırken aynı zamanda pizzicato yapmak, çift tel basmak (dörtlü, altılı oktav aralıklarıyla) gibi keman için daha önce denenmemiş birçok teknik yenilik getirmiştir.
  • çalabilmek için kemanı yemiş olmak gerekir. neredeyse tüm tekniklerin kullanildiği bu kaprisi yillar yili keman çalmış, hayatini keman dersi vererek kazanan insanların çalamadğı görülmüştür.
  • bugün cso'da nicolo paganini'nin 240. doğum gününü 24 kaprisi ile andık cihat aşkın'la. görsel

    bugünün bir diğer önemi ise, ilk defa bir türk kemancı paganini'nin 24 kaprisini seslendirmiş olmasıydı.

    24 kapris aslında locatelli'nin yıllar önce yazdığı 24 kaprisine bir saygı mahiyeti ve yorumunu taşıyor. 7 veya 10 sene içerisinde bu besteleri yazan paganini, yıllar sonra lizst, chopin, schumann, rahmaninov gibi büyük bestecileri de etkilemiş. her bir kapris sonrası daha da zorlaşan tekniklere sahip besteler.

    1. kapris, locatelli'nin 4. kaprisi üzerine yazdığı bir varyasyon niteliği taşımakta.

    9 numaralı kapris, dönemin ruhunda olan av partilerinden esinlenerek yazılmış ve la caccia, yani av adıyla anılmakta.

    13 numaralı kapriste geçen keman teknikleri aynı kahkahayı andırdığı için la risata, yani şeytanın kahkahası olarak da isimlendirilir.

    21. kapris bir arya dinliyormuş hissiyatını verir size.

    en çok tanınan ve en zor olan 24. kapris ise, paganini'nin şahsına atıfta bulunur.

    spotify linki
  • bu kadar zor ve bu kdar aşmış olan 24 kapris sadece 45 sayfa falan tutmaktadır..
  • zamanında dershanedeki geometri hocamız tebeşirle yukarıdan aşağıya doğru sanki düz bir çizgi çiziyormuşcasına, ışık hızında "tak tak tak tak" sesleri eşliğinde kusursuz kesik çizgiler çekme kabiliyetine sahipti. hep şaşırırdım bu özelliğine ama hiçbir zaman nasıl yaptığını sormadım. çünkü işin büyüsü kaçabilirdi.

    yaptığım tasvirden hiçbir şey anlamadınız mı? yahut "peki bunun paganini ile ne alakı var?" mı diyorsunuz? o zaman şunu izleyin

    burada keman yayının seri şekilde sekerek ileri geri gidişi bana alakasız bir dönemde yaşamış geometri hocamı hatırlattı. iki hareket birbirine çok benziyor. belki geometri hocam da virtüoz olacak seviyede kemana yetenekli doğmuş bir insandı ancak bunu fark edemeden, tüm ömrünü liselilere 3-4-5 üçgenini her yıl tekrar tekrar anlatmakla geçirecek, tıpkı sisifos gibi.

    işte sanat böyle, işte müzik böyle işte paganini böyle bir şey. yeter artık daha fazla saçmalamak istemiyorum, bu entry bitmeli.
  • hepsi op. 1 olmak uzere, ilya kaler'den geliyor...

    mi major, 1 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_01_full_wm_020.wm
    si minor, 2 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_02_full_wm_020.wm
    mi minor, 3 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_03_full_wm_020.wm
    do minor, 4 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_04_full_wm_020.wm
    la minor, 5 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_05_full_wm_020.wm
    sol minor, 6 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_06_full_wm_020.wm
    la minor, 7 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_07_full_wm_020.wm
    mi bemol major, 8 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_08_full_wm_020.wm
    mi major, 9 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_09_full_wm_020.wm
    sol minor, 10 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_10_full_wm_020.wm
    do major, 11 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_11_full_wm_020.wm
    la bemol major, 12 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_12_full_wm_020.wm
    si bemol major, 13 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_13_full_wm_020.wm
    mi bemol major, 14 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_14_full_wm_020.wm
    mi minor, 15 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_15_full_wm_020.wm
    sol minor, 16 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_16_full_wm_020.wm
    mi bemol major, 17 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_17_full_wm_020.wm
    do major, 18 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_18_full_wm_020.wm
    mi bemol major, 19 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_19_full_wm_020.wm
    re major, 20 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_20_full_wm_020.wm
    la major, 21 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_21_full_wm_020.wm
    fa major, 22 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_22_full_wm_020.wm
    mi bemol major, 23 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_23_full_wm_020.wm
    la minor, 24 no'lu kapris: mms://octet.naxos.com/naxosdotcom@20k/NAC/red/red/271247_24_full_wm_020.wm
  • jack bauerin gerçek zamanlı dizinin bokunu çıkartan yapımcılara karşı gerçek zamanlı olarak yapacağı şeydir. arkadaşım bu adam 24 saat koştura koştura helak oldu be.. şu adamın fosur fosur uyumasını gösterseniz 4 lü gösterimlerde ekranın sağ alt köşesinde.. böyle "artık bu küçük işlerle ben uğraşmıyorum, ben onlara balık tutmayı öğrettim" tadında..
  • bir keman solosuna verebilecek en guzel isimdir.(bkz: caprice 24)
    ayrica dinlendildiginde karanlik ormanda hizli hizli kosan ,pelerini havalanan ,korkmus kizil sacli bir kadinin nefes alisini hatta kokusu duyabildiginiz gibi icinizde aglayarak hirsla kosma hissiyati yaratiyor.sonra yoruluyorsunuz nehir kenarinda uzanmis ,parmaklariniz suyla oynarken hayal ediyorsunuz *
  • insanın, kemanın kucağına başını yaslayıp usul usul ağlayasını getiren, can sıkmayan, hayattan benzdirmeyen bir dizi kapris. (kemanların arasına klasik kemençe serpiştirilerek yorumlansa neye benzediğini de merak ediyorum.)
hesabın var mı? giriş yap