med cezir
-
türk pop tarihinin en parlak albümü.sözleri,müzikleri,düzenlemeleri,vokalleri ile gerçek bir bütündür ve halen dinlenebilmektedir.zaten bir albümü tarihi yapan da zamana aldırmaksızın "daima" dinlenebilirlik oranıdır.bu oran med cezirde doruktadır.sezen aksu'nun yaptığı son iyi iştir;kendisi daha sonra popçu simsarlığına terfi edip yitip gitmiştir...
albüm bir bütün olarak mükemmel olsa bile "tuana" isimli şarkı bir şaheser sayılabilir... -
ortalik eli kolu yerinde durmayan bayanlar** ve özellikle ziyadesiyle oynak baylar** tarafindan sallanirken gömlek ceket kreasyonu rengarenk papyonuyla tamamlanan, sesi boynunun ihtisamindan öte levent yüksel'in 1993'te piyasaya sunulan debut albümü. dönemin coluk cocuk dinlesin eglensin cossun diye icat edilmis baskin müzikal tercihlerinden uzak olmasi sebebiyle sadece ait oldugu dönemin degil, sahibinin ve türk pop tarihinin en namuslu islerinden biri. öyle standartlara haiz bir albüm ki, yorumcusunu bile yillarca ardindan kosturacak, lakin yanlis tercihler, zaman icinde yörüngesi degisen iliskiler, felegin akordu bozuk cümbüsü ve zalimin akil almaz zulmü nedeniyle hem kendisine hem de bir baskasina bi daha nasip olmayacak kadar.
yapimci: tempa foneks*
prodüktör: sezen aksu
stüdyo: erekli tunc + ft + marmara stü
mix: riza erekli + levent yüksel + uzay hepari + erdem sökmen
mastering: lemi magzalci
gitar: erdem sökmen
cümbüs + baglama + bas: levent yüksel
cello: özer argun
kanun: halil karaduman + alaturka saz takimi
violin: mustafa süder
soprana saksofon: levent altindag
geri vokal: sezen aksu + sertab erener + iyi gün cocuk korosu
fotograf: adil gültekin
grafik: kerem ayvazlar
baski: frs
01 yeter ki onursuz olmasin ask (söz: sezen aksu / müzik: sezen aksu + uzay hepari / düzenleme: uzay hepari)
02 med cezir (söz: sezen aksu / müzik: levent yüksel / düzenleme: levent yüksel + uzay hepari)
03 istanbul (söz: sezen aksu / müzik: fahir atakoglu / düzenleme: uzay hepari)
04 kadinim (söz: sezen aksu / müzik + düzenleme: uzay hepari)
05 beni birakin (söz: sezen aksu / müzik: onno tunc / düzenleme: uzay hepari)
06 tuana (söz: sezen aksu / müzik: paco de lucia* / düzenleme: erdem sökmen)
07 ucurtma bayramlari (söz: sezen aksu / müzik: onno tunc / düzenleme: uzay hepari)
08 dedikodu (söz: orhan veli / müzik: sezen aksu / düzenleme: uzay hepari)
09 bu gece son (söz + müzik: sezen aksu / düzenleme: uzay hepari)
10 yeniden basla (söz: sezen aksu / müzik: fahir atakoglu / düzenleme: uzay hepari) -
ceza'nın en güzel şarkısı. bunca zamandır bir allah'ın kulu çıkıp da böyle güzel bir şarkının sözlerini yazayım dememiş.
şair olmak isteyen bir gezgin
yaşama hevesi kalmamış bir bezgin
bezirganın önde gideni zengin
rengi kalmamış ki kiminin
engin denizde lodosa yakalanan bir gemicinin
yaşamı hep çetin, metanetin de sınırı var beyim
kimisinin mutluluğu bir resim, kimisininki dört mevsim
kelebeğin ömrüne bedel bir geleceğin
getirecek hediyesi nedir ki ? bilemedim
vay haline elekte elenenin
hayata ağlamaklı başlayan bu insanoğlu gördü geleceği
bir dilim ekmeğin sonunda bedelinin de alınacak olması gibi
düşünenin
düşenin de dostu olmamış ki batanın olsun
müttefik de belli değil ittifak da
mutlak mücadele kazanmak, zafere koşmak
yenilince ağlamak, yenmek için hile yapmak
her sonuçta pay kapmak dünya kuralı olmuş
taştan bozma kalplerse hep kanla dolmuş
kanadımı kırdılar uçamadım anne
savaşa soktular koşturdum
kalbini açamayan herkesin aklına
eğriyi doğruyu ben soktum
sonbaharda dökülen yapraktım
ilkbaharda geri geldim ben
aileme dostuma selamlar olsun
gökkuşağındaki bir rengim ben
kanadımı kırdılar uçamadım anne
savaşa soktular koşturdum
kalbini açamayan herkesin aklına
eğriyi doğruyu ben soktum
sonbaharda dökülen yapraktım
ilkbaharda geri geldim ben
aileme dostuma selamlar olsun
yağmur sonrası güneşim ben
zamanda yolculuk beyinde meşgul edebilir
fakat objektif olmaz
zararı yoktur yararı olmadığı gibi
benliğinde kaybedilen her şey
benliğinde kaybedilen her şey
hesap masasında olabilir yalnızken
utanma aç kalbini gir topluma
göster haydi kendini ve 'buradayım' de !
savaşı kaybetme yürüme geriye, dönme
bak ve ileriye ilerle
hisset deliğe düşme, dönme deliye
karaya boyanan adamın boynuna ilmeği geçiren cellat'a
biçare lanet - hayalet olana dek
beklemek mi gerek acep ?
çarkı dönmemiş ki feleğin gözünün yaşına baksın
gözümün yaşını alsın
kanımı canımı alsın ancak canımı yakmasın
azap çeken gönüllere, kül olan tüm kalplere yağmur yağsın
kalp dağlayan tüm eller kalpleriyle dağlansın
kalp karalayanlar yansın
koşturmak boş durmaktan iyidir
boş durmak boş koşmaktan yararlı
hoş tutmak gönlü, yas tutmaktan çok zormuş
yaşlanmak her dökülen yaprağın arkasından ağlamak gibidir
hayatta erken emeklilik seçim değildir, kadere bağlıdır
yazgıdır
hayat ince bir çizgi, narin bir çalgıdır
yüzlerce yıl emek veren insanin
hasat zamanı ölü tohumları mıdır?
her güne yeni umutlarla açılan gözler
yalanlarla ağlatılan gözler
dolanlarla aldatılan gözler
bir güzel sözle güler
akıtılan her damla ter yok oluşu engeller
negatif değillerse, art niyetli değillerse eğer, bu böyle
devam eder
dilediğim her şey olmuyor
çabalar bazen çok nafile
nargilenin dumanına benzer hayallerim
sadece beni zehirler ve uçup gider
kafileler gibidir insanlar
bazen seni seyreder giderler
herkes kendine paha biçmiş
bende karşılıksız bir çek
emeklerim dostluktan yana, ama olmuyor !
anneme sordum niçin böyle ?
ama baktım o da ağlıyor -
levent yüksel'in en bir güzel albümü, kimsenin şarkı listesini vermemesi ilginç:
beni bırakın
bu gece son
dedikodu
kadınım
med cezir
tuana
uçurtma bayramları
yeniden başla
yeter ki onursuz olmasın aşk
istanbul -
çok güzel bir levent yüksel şarkısı..
dökülür yediverenler teninden rengârenk
açarsın mevsimli mevsimsiz bir tanem
değişir kokun, ısınır kanım
beni yakarsın
vazgeçilir gibi değil
bu med cezirler
fırtınam, felaketim hasretim
yetmiyor sevişmeler yetmiyor
şiddetin ne hoş
ne güzel şefkatin
sevdikçe sevesim geliyor
ölene kadar peşindeyim bırakmam
tutuşur geceler yanar
geceler söner
bedenim altüst
sarhoş başım döner
karışır tenime
karışır teninin tuzu bir tanem
vazgeçilir gibi değil
bu med cezirler
fırtınam, felaketim hasretim
yetmiyor, sevişmeler yetmiyor
şiddetin ne hoş
ne güzel şefkatin
sevdikçe sevesim geliyor
ölene kadar peşindeyim bırakmam -
vakti zamaninda eda ozulku denilen gereksiz $arkici gerekli ogretmen, levent yuksel'in sesinin bu albumunde cok zorlandigini bu sebepten kendisinin kulaklarinin bu albumu dinlerken rahatsiz oldugunu* soylemi$ti de hemen aklimiza kendisi ve kocasinin turk muzigine inanilmaz katkisini getirmi$ti:(bkz: santaj montaj)
-
levent yukselin best of tadindaki albumuydu. bundan daha iyi bir album yapmasi zaten imkansizdi. yapamadi da..
-
levent yüksel'in best of albümü. üstelik ilk seferde başardı.
-
birisi gelse, bu albüm için, "türk popunun gelmiş geçmiş en iyi albümdür." dese, sırf böle, itiraz etmiş olmak için itiraz edecek olsam, itirazımı ne ile savunurum, "o değil bu" diye hangi albümü işaret ederim bilmiyorum.
sezen aksu'nun bi iki albümü var kafamda ama, aynı şey diil ya. -
türk pop müziğinin en iyi albümüdür ve o dönem yine ilk albümünü piyasaya süren oya bora ikilisinin seni bana yazmışlar'ıyla hemen hemen aynı zamanlarda çıkmıştır. zamanın ötesini yemişim isterseniz cehennemin dibine yollayın ama bu iki albümü aşan bir türk pop müziği albümü çıkmamıştır.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap