• anlattigi hikayeler superdir. zamaninda brotherhood of steel ile cati$mi$ligi vardir ki en buyuk dostunu bu sayede kazanmi$tir. adini unuttugum bir brotherhood of steel paladin'i ile 2 gun boyunca sava$ip iki taraf da bir sonuc elde edemeyince saklandiklari kayalarin arkasindan cikip birbiriyle ahbap olmu$lar ve cok uzun sure beraber wasteland'i ar$inlami$lardir.

    bir nevi ya$ayan wasteland tarihidir kendisi.
  • insanlarla mutantların gayet dost olabilceğini savunan yaşlı ama azman npc.
    (bkz: broken hills)
  • elini ayarını siktimin fallout 2 companion'ı. arkadaşım bu mutantın elindeki minigun'ı alınız. broken hills'deki mine'de ilerliyoruz, herif bir karınca görüyor, tetik ve tüm party kıyma! çok yavaş yürür bir de.
  • mavi jeansin bana kalırsa kesimi en güzel modeli.
  • fallout 2 de minigunına mermi almak için wastelandin yarısını yağmaldığım npc.akrebe , fareye veriyor mermiyi veriyor mermiyi sonra bakıyorum aha power armorlı adamlara sıra gelince mermi bitmiş . ha elinin ayarıda yoktur bakıyorum bir combatta düşmanı vuracağım derken diğer npcleri biçmiş , eraftaki masum halkı biçmiş.sonra bir bakmışım bütün şehirle papaz olmuşuz peşimize power armorlu kelle avcıları düşmüş.aptal dostun olacağına akıllı düşmanın olsun sözünün oyunlardaki simgesidir bu eleman.
  • fallout 2'de gruba alan cogu ki$inin eline minigun veya benzeri bir silah verme hatasına du$tugu mutant. sonucunda marcus butun mallıgını gosterir, en zor du$manlara gider tekme tokat dalar, ama gun gelir tek bir fareye minigun'la burst yapar ve akabinde sulik'i kıyma yapar vs.

    bu durumlarla kar$ıla$mamak için en guzeli marcus'un eline bir plasma rifle vermektir. bu durumda marcus kendini bulur, onune cıkanı cort cort eritir*. hele bir de plasma rifleupgrade ettirirseniz tadindan yenmez.
  • uzun bir entry, fallout 2 ile alakası olmayanlar okumadan geçebilir.

    çıkalı 9 sene olmuş fallout 2'yi yeniden bitirdiğim şu günlerde adını anmadan edemeyeceğim azman npc.

    bu yeşil arkadaş bu seferki wasteland maceramızda 3.5 sene önce yazdığım entrylerden aldığım gazla grubumuza erkenden hevesle alınan bir üye olmuşsa da enclave'i radyoaktif atık yapana kadar bizi canından bezdirmiştir. bütün iyi yönleri yazılmış zaten, eğlencelidir, kitap gibi adamdır, tarih bilgisi süperdir (e adam yaşamış o zamanları), kodu mu oturtur ama işin biraz da teknik yönüne bakalım (biraz power play'e kaçacak gerçi):

    - kendisi inanılmaz yavaş, çatışma başlatmak için vs. "marcus gelsin de başlayalım" diye beklemek zorunda kalıyorsunuz ya da dayanamayıp başlarsanız marcus 1-2 tur sadece sallana sallana yürüyerek yanınıza gelmekle uğraşıyor.

    - sadece iki çeşit combat mode'u var (berserk ve aggressive), bu yüzden custom seçenekler arasında bile "savaş başlayınca uslu dur, basıp gitme" gibi bir seçenek bulamazsınız (sadece "charge" ve "on your own mevcut"). bu durum çoğu yerde sıkıntı veriyor, taktiklerinizi boşa çıkarıyor, marcus 100 kere de load etseniz gidip power armorlu tiplerin arasına koşturup ölmeyi tercih ediyor.

    - aşırı yüksek taşıma kapasitesi dikkatsizlik sonucu sıkıntı yaratıyor. örneğin elinizde fazladan plasma grenade var, bunları ağırlık yapmasın diye marcus'a veriyorsunuz ve kendisi savaş sırasında canı sıkılınca bunların pimini çekip ortalığa sallıyor olmayan throwing skilliyle. burada dikkat edilmesi gereken nokta, fallout'daki npclerin kullanabilecekleri silahları belirleyen şeyin skillleri değil animation frameleri olduğu. örneğin sulik'in throwing için bir animasyonu yok, o yüzden kendisine 100 tane de el bombası verseniz atamaz (mızrak gibi silahların "throwing" animasyonu yok, kendi görüntülerini kullanıyorlar). aynı örneği lenny'nin energy weapons skilli olmadığı halde alien blaster'ı kullanmasını göstererek de verebiliriz, zira alien blaster tabanca (pistol) animasyonu kullanıyor. zaten npclerin "weapons" kısmına bakarsanız orada small weapons vs. gibi ibareler değil, smg / pistol gibi şeyler görürsünüz.

    - marcus'a kesinlikle burst modunda kullanılacak bir silah vermeyin. her ne kadar "ben big guns çocuğuyum" diye cüssesiyle övünse ve alemlerde minigun/bozarcı marcus usta diye de tanınsa bu işlemin sonucu diğer parti elemanlarını duvarlardan kazımak oluyor. üstelik fallout'un ai sistemi, burst modu için "be careful not to hit me" seçeneğini seçtiğiniz npcler için bile eğer hp'niz ve ac'niz yüksekse bu seçeneği işletmiyor (yani karakter bir bakıma "chosen one buna dayanabilir" diyip dayıyor ensenize bozar'ı, tabi çoğu zaman ense traşını da bozuyor). buna ek olarak, sizden farklı grupların da olduğu bir ortamda marcus size veya grubunuza zarar vermese de başka alakasız tipleri mermi manyağı yapıp onların da size saldırmasına yol açabiliyor (örneğin bir şehirde "kötü adamlar"la savaşırken marcus dayanamayıp burst'u basınca yoldan geçen birine de mermi denk geliyor ve bütün şehir halkı çoluğu çocuğuyla size düşman oluyor).

    - marcus bir mutant olduğu için zırh giyememesinin yanında (ki bu hayvani hp'sinin su gibi düşmesine neden oluyor savaşlarda), çoğu yerde dışlanıyor. örneğin redding'deki bar sahibi lou, marcus partinizdeyken sizinle konuşmayı reddeder. benzeri şekilde, eğer vault city'de lynette tarafından "captain of the guard" statüsü alamadıysanız marcus beraberinizdeyken içeri giremezsiniz (captain of the guard olmak için görevleri vault city'nin tarafını tutacak şekilde yapmalı, en az 75% speech ve 8 charismanız olmalı, lynette'i her konuşmada "first citizen" diyerek yalamalı ve doğru bir anda bunu istemelisiniz [çüş]). bunun ne sakıncası var; şöyle bir sakıncası var, öncelikle her giriş çıkışta marcus'la konuşup "bekle beni döneceğim bebek" demek çok can sıkıcı. daha sonra, eğer partinizin adam sayısı karizmanızın kaldıramayacağı seviyedeyse (geçici olarak karizmanızı artırıp fazladan adam alabileceğiniz gibi, enclave'deki k9 gibi bazı parti üyeleri otomatikman gruba karizmanızın izin verdiği seviyenin üzerine çıkacak olsa bile katılabiliyorlar) marcus'u bıraktıktan sonra geri alamıyorsunuz ya da parantez içindeki gibi yine geçici olarak karizma artırma yöntemleriyle uğraşmanız gerekebiliyor ve bunun tekrarı can sıkıcı oluyor.

    aslında savaş sırasında basıp gitme huyu olmasa çok daha kolay hayatta kalabilecek ve katlanılabilecek bir karakter olan marcus sırf bu özelliği diğer can sıkıcı özellikleriyle birleşince "salak" bir karakter haline gelebiliyor. yine de illa ki marcus'u alacağım yanıma diyorsanız eline turbo plasma rifle tutuşturabilir, hatta daha sonra yk42b pulse rifle verip oldukça yararlı bir karakter haline getirebilirsiniz.

    yanınıza alır da sıkılırsanız benim yaptığım gibi ncr'daki doktor'dan aldığınız serumu üzerinde kullanıp eğlenebilir ya da daha iyisi tutuşturulmuş bir işaret fişeği (flare) verip başka silah vermezseniz onu yürüyen bir gece lambasına çevirebilirsiniz -bu bir bug (kendisi bu durumda yumruk atmak için düşmanlara yaklaşacak ve karanlıkta onları vurma ihtimalinizi artıracaktır. ancak tabii kendisi de gece koşulları için çok açık bir av oluyor).

    bir de ufak hatırlatma, bahsettiği paladin kendisinin de dediği gibi ölmüştür (marcus onu çok özlediğini söyler), o yüzden boşu boşuna aramayın.
  • etimolojik olarak sava$ tanrisi mars'tan gelen bir isimdir hoca.
  • new reno'da ben daha kumarhane girişindeki thompson'lı bodyguardlarla uğraşırken ,kendisi içeriye girip alt katı komple kiremitte köfte yapmıştır.flame thrower da yakışıyo ipnetorun eline hani...
  • marcus

    hit points:

    130 [145, 165, 175, 190, 205]

    skill:

    big guns

    carry weight:

    275 [275, 275, 275, 275]

    melee damage:

    10 [12, 14, 15, 15, 17]

    action points:

    9 [10, 11, 11, 12, 13]

    combat modes:

    berserk, aggressive

    location:

    broken hills

    weapons:

    big weapons, big energy weapons, melee

    kaynak:www.nma-fallout.com
hesabın var mı? giriş yap