• filmde gangsterlerin peşindeki kurban, kadınların "eksik yaratıklar" olduklarını, onlara gerekli olanın "güçlü erkekler" olduğunu ifade eder. bu da bize kara filmin huzursuz, gergin dünyasında kadın-erkek ilişkilerinin pek de sağlıklı bir yapıya sahip olmadığını yeniden anımsatır. birçok örnekte birliktelikler, ilişkiler, evlilikler sahtedir, sallantılıdır, gelgitlidir, rol yapmaya dönüktür.
  • karanlık bir yolda, telaşla koşturan bir kadının görüntüsüyle açılır, jenerik tersten akar bir yandan.
    kahramanımız mike hammer şahane jaguar'ıyla yolunda giderken, bu tuhaf kadını arabasına alma gafletinde bulunur. fazla ilerleyemeden yolları kesilir, arabaları şarampollerden yuvarlanır, kadın ölür, mike yaralı halde kurtulmayı başarmıştır. geriye kadınceyizin "remember me" lafı kalır ancak. mike da kalkar, hadiseyi çözmeye, kötülerin üstüne gitmeye niyetlenir, sonunda başına nükleer rezillikler geleceğini bilmeden.

    çok kıl bir femme fatale'i vardır bu filmin*, böyle ince sesli falan, karın olsa üç öğün döversin o derece.

    mike hammer rolünde bir odunun oynadığını da unutmayalım*.
  • gecenin bi vakti mike velda'yı ziyaret eder. velda uyku akan gözlerini açar ve yıllar sonra nathalie delon'dan duyacağımız repliği söyler: başın belaya girdiğinde beni ziyaret etmen hoşuma gidiyor. valla ne yalan söyleyelim, bizim de hoşumuza gidiyor.
  • lita ford'un şarkısını enfes bir şekilde coverlamıştır reel big fish..
  • öyle güzel başlıyor ki film diyorsunuz ki 1955'te bu kimin aklına gelir, uzun süredir farklı bir ön jenerik izlememiştim iyi geldi. filmin diğer kısımlarına gelince ilk yarı gerçekten o dönemdeki filmlere göre oldukça hareketli ve merak hep üst seviyede ama kalan kısım için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ama gene de iyi bir film diyebilirim harcadığınız vakte değiyor ve eski filmlerde kurgunun ne kadar iyi olduğunu bir kez daha fark ediyorsunuz.
  • kiss me, deadly; öp beni öldüresiye ismiyle türkçe çevirisi olan, mike hammer serisinden bir kitap.
  • robert aldrich'ten pek kara bir noir, bir mike hammer filmi.
    icinde nukleer bomba olan canta acilinca isiklar cikarir*. pulp fiction'daki canta muhtemelen buna gondermedir.
  • oyunculuklar gerçekten kötü. efsane dedektiflerden mike hammer'ı hiçbir duyguyu doğru dürüst veremeyen ralph meeker canlandırıyor. öyküdeki üç kadından sadece başlangıçta gördüğümüz aktris fena olmayan bir performans sergiliyor. famme fatale'i oynayan aktris de kötüydü, soğutuyor filmden. nedense sinemanın büyüklerinden robert aldrich bu kez iyi bir cast oluşturamamış. haydi f. fatale'i çok görmüyoruz, boş verelim ama bari hammer rolünü meeker'a vermeseydi. odunu koysan daha iyi oynardı.

    spoiler içerir...

    gene herkesin dediği gibi enfes bir başlangıcı var. yolda çıplak ayakla koşturan bir kadını görüyoruz. sonra dedektif hammer'a denk geliyor kadın. hammer bu kadını arabasına alıyor ve olaylar gelişiyor. "bakalım film boyunca adamımızın başına ne işler açacak bu kadın?" diye düşünmeye kalmadan daha başta kadın vefat ediyor. sonra tempo bir düşüyor, bir yükseliyor. tempo sorununa rağmen film kendisini finale kadar izlettiriyor. aldrich filmin sırrını son saniyeye (evet, saniye) dek saklamayı başarıyor. gene de film bitince öykü pek tatmin etmemiş oluyor. dedektifimiz (tıpkı philip marlowe ya da sherlock gibi) dahil olduğu davayı çözmeden rahat duramıyor ve kızın neden öldürüldüğünü araştırmaya başlıyor. film finale dek şaşırtmıyor. diğer pek çok filmde olduğu gibi dedektifimiz dayak yiyor, sevdiği kadını kaçırılıyor, gidip kendisini öldürmeye çalışanlara göz dağı veriyor, kaçırılıyor vs. öyküsü şaşırtmıyor ve daha önemlisi o dönemde bile defalarca kez işlenmiş şeylerle doldurulmuş. o girişin yarattığı heyecanı film boyunca devam ettirebilseydi benim için muazzam filmlerden olacaktı. şu haliyle iyi kotarılmış bir film noir. daha iyileri kesinlikle çekildi. şunu da unutmadan yazayım: finali şahane. bir başlangıcı, bir de finali çarpıcı. finalde aldatan kadının merakına yenilip kutuyu açmasıyla alev alması en güzel katharsislerden olabilir. tabii o dönem "nükleer" mevzusu pek işlenmediğinden bu final filmin önemini artırıyor bence.
  • mike hammer'ın sinemadaki ilk ciddi uyarlamasıdır. kara film türünün klasiklerindendir.

    http://oncewestern.blogspot.com/…iss-me-deadly.html
hesabın var mı? giriş yap