• her konserde, sonundaki "zaman herşeyi siliyor/silmiyor" ikilemini izleyicisi ile karar vermeye çalışan ilhan irem şarkısıdır.

    ilhan irem şarkının sonunda izleyicisine sorar. şarkıyı önce siliyor diyenler hep bir ağızdan bitirir. hemen ardındanda silmiyor diyenler.
    ben gittiğim üç konserindede daha fazla öne çıkan bir seçim göremedim. sanırım bu tezleri savunanlar hiç bir zaman diğer tarafa üstünlük sağlayamayacaklar.
    lakin ilhan irem 1986 yılında coşkun demire verdiği bir şarkısında konu hakkında düşüncesini söylemiştir.
    fakat çoğu kişi bu düşüncesini bilmemektedir.

    yine sen misin başımda duman duman
    yoruldum varılmayan yolculuklardan
    galiba bazı şeyleri silmiyor zaman

    (bkz: kim o)
  • bir ilhan irem klasiği.

    gittiğin gün, hayat bitti sanmıştım
    gittiğin gün, ölümü yaşamıştım
    gittiğin gün, zaman durdu sanmıştım
    meğerse ben yanılmışım

    işte hayat, yine akıp gidiyor
    işte hayat, sensizde yaşanıyor
    işte hayat, böyledir deniyor
    zaman her şeyi siliyor

    öyle uzak, şimdi bana, yaşadığım hatıralar
    bir bulanık film / resim sanki, senle dolu dakikalar
    bak yinede zaman zaman, düşünürsem gözlerini
    her yanımı anlatılmaz yemyeşil bir sızı kaplar

    bence artık, sen sönmüş bir güneşsin
    bence artık, sen yankısız bir sessin
    bence artık, soluksuz bir nefessin
    bence artık, herkes gibisin
  • 1975'te yapımcılığını selim soydan'ın üstlendiği muhteşem oyunculuklar için defalarca izlenebilen bir türk filmi. şahsi görüşüme göre ne olacak şimdi ile türk sinemasının çığır açan filmleri arasında sayılmalıdır. dönemin aşk ve gurur temalı filmlerinden, toplumsal mevzuları açık açık konu edinmesiyle sıyrılıyor.

    uğur dündar, idealist ve demokratik bir televizyoncuyken oyunculuğun ışıltılı dünyasına kapılan saf hülya koçyiğit tarafından, daha çok annesi adile naşit'in gazıyla kaçırılır. amaç, ışıltılı televizyon dünyasına artist olarak girmektir. ama toplum hiyerarşisi, haklar, adalet ve kültürel yozlaşma konularında güzel bir hayat dersi olur. esprili bir senaryosu vardır.

    sanırım bu film, uğur dündar'ın da tek filmidir. çığır açmamış ve türk izleyici kitlesini peşinden sürüklememiştir belki. ama yarattığı farkındalık kesinlikle yadsınamaz.
  • ilhan irem'in 1977 yılında sensiz de yaşanıyor olarak piyasaya çıkardığı eserinin 1988 yılında ismini ve düzenlemesini değiştirerek dünden yarına adlı albümüne koyduğu eserinin ikinci adıdır.
  • bence artık sen de herkes gibisin temalı ilhan irem şarkısı.
    pek şahane.
  • "işte hayat" filminde ayşe (hülya koçyiğit), uğur dündar'ın çektiği filmde başrol oynamak istemektedir. anne (adile) - kız binbir türlü numara yapıp sete kapağı atmayı başarırlar. uğur dündar çektiği filmde türk kadınlarının genel bir öyküsünü anlatmaktadır, tabi bu kadınların içinde emekçi olanları da vardır.ayşe, rol icabı emekçi kadın olmuş yürüyüş yapıyorken adile'nin uğur dündar'a tepkisi şahanedir... "ayol durun, sen benim kızımı artist mi yapıcan komunist mi aaa?"
  • ipek ongunun yazdığı bir genç kızın gizli defteri serisinin 5. kitabı.gene herzamanki gibi salak,saf serra'nın maceraları anlatılıyor.
  • uğur dündar'ın rol aldığı ilk ve tek filmdir ve günümüz koşullarında bakınca ne ilginçtir ki hülya koçyiğit'ledir.

    şimdilerde biri oğluna/damadına devletten sakal alma derdinde, diğeri muhalif olduğu için 10 yıldır tv ekranlarında sürgünde.

    hülya'ya hiç bişey öğretememişsin filmde uğur abi. halkıymışsın bu kızdan oyuncu moyuncu olmazmış.
  • oscar lewis'in porto riko'lu ailelerinin hayatını anlattığı orijinal ismi "la vida" olan belgesel romanıdır.

    (bkz: oscar lewis)
  • atıf yılmaz'ın, 1975 yılında çektiği, adile naşit'e en iyi kadın oyuncu, ihsan yüce'ye en iyi yardımcı erkek oyuncu, umur bugay'a da en iyi senaryo ödülünü kazandırdığı filmi. uğur dündar'ın tek sinema filmi-kendini oynamıştır zaten- bir de filmle ilgili şöyle bir üçgen var; oyuncu: hülya koçyiğit, yapımcı: selim soydan, yapım: gülşah film.
hesabın var mı? giriş yap