• parçayı willie dixon yazmıştır ama ilk çalınmasının arkasında (bkz: dunya promiyeri) ilginç bir hikaye vardır. dixon, bu tür "stop time"lı, yani nakaratlar haricinde durarak çalınan parçaların muddy waters'ın stiline çok uygun olduğunu fark etmiştir ve hoochie coochie man'i yazar... ancak bunu bir şekilde muddy'ye öğretmek zorundadır. bunun üzerine dönemin chicago'daki en iyi blues barı olan ve muddy'nin düzenli olarak çaldığı zanzibar'a gider. set arasında muddy'yi tuvalette yakalar ve parçadan söz etmeye başlar. en büyük sorun, muddy'nin okuma yazmasının kıt olmasıdır, bu nedenle parçanın sözlerini ezberlemesi gerekmektedir.

    parçanın sözlerini birkaç defa dixon muddy'ye tekrarlar, zaten çok da zor değildir. dixon, benzer bir problemi howlin wolf ile de yaşadığı için aslında tecrübelidir, bazı wolf parçalarında arkadan parçanın sözleri gelir, bu, stüdyoda wolf'un arkasında sözleri kulağına doğru bağıran dixon'dan başkasının sesi değildir... neyse, konuya dönelim.

    muddy, bir sonraki seti hoochie coochie man ile açar, ancak grubun parçadan haberi yoktur. grup da gruptur bu arada, armonikada big walter (bkz: big walter horton), gitarda jimmy rogers, davulda fred below, piyanoda otis spann... böyle bir grup olunca iki dönüşte grup parçayı canavarlar gibi çalmaya başlar. zanzibar seyircisi parçaya bayılır, hatta o gece birkaç defa çalmaları istenir....

    parça daha sonra chess records'dan 1560 numaralı 45lik olarak piyasaya sürülür, ve chess tarihindeki en büyük satışı yakalar.

    (kaynak: can't be satisfied - the life and times of muddy waters, robert gordon, back bay books, 2002)
  • muddy waters yorumu harika olan klasik. evli kadınları baştan çıkarıp, yataklarına girenlere back door man denilirken,
    alımlı, güzel kadınları baştan çıkarıp, koyunlarına girenlere de hoochie coochie man denir.
  • blues jargonunun ilklerinden, sıfat tamlaması. seksi, havalı kızların bayıldığı adam anlamına gelir. aynı adı taşıyan parça willie dixona aittir. sıkı bir muddy waters yorumu da bulunur. eric clapton çok sonradan yorumlamıştır. (bkz: bluesa saygı) (bkz: bluesu sevelim yaşatalım)
  • şöyle bir hoochie coochie yorumu vardır ki, sabahı kaybeder insan dinledikçe.

    eklemeden geçemeyeceğim editi: gerçekten de " marokan" bir şarkı.
  • eric claptondan dinlediğimiz ve sevdiğimiz bir blues parçası...
  • muddy waters yorumunun uzerine tanimamak gerekir, ne de olsa kendisi blues'un en onemli isimlerinden biridir.
  • hersey cingene ablanin baktigi bir falla baslar bu sarkida...
    derken abimiz anlatir anlatir ve ben buradayim der kizlara...
    dinlerken sıkılmış caninizin yavas yavas acildigini hissedersiniz.
    blues'un koklerine dogru ufak bir yolculuga cikmak isteyene bu parca aslinda "blues treni" biletidir.
    biletinizi alip binersiniz ve yolculugun ikinci sarkisi bence mutlaka john lee hooker ile devam etmelidir zira ikinci parcayla tren hizlanmali, uzun yolun tadini cikarmaya hazirlamalidir yolcuyu...

    ne diyorduk hoocie coochie man iste benim bu yolculugumdaki biletimdi. sonra ogrendim ki bircok insan icin de oyle olmus.
    derken oyle bir hal aldi ki aradan zaman gecse de bir seylere yeniden baslarken, yeni bir yola cikarken hep başlangıç bileti olmus.
    daha baslamasa da bisi zihnen yarattigi mutluluk baska.
  • the jeff healey band versiyonu pek güzel olan parça.
  • jeff healey band tarafından mük kemmel şekilde yorumlanan efsane blues parçası.
hesabın var mı? giriş yap