• ihsan yüce hülya koçyiğit'in sanayici babası rolündedir. başka var mıdır bilmiyorum ama benim izlediğim ilk ve tek zengin rolüdür. ağzında diş yoktur, fosur fosur birinci içmektedir ama milyarderdir.
  • tarık akan'ın sıkıyönetim zamanı 2,5 aylık hücre hapsinden yeni çıktığı fakat davasının henüz sonuçlanmadığı dönemde, bir önce çektiği "delikan" filminin sansürden geçmemesi üzerine bunun da geçmeyeceğinden korkulup tarık akan'a sinema dünyasında sırt dönülmesinin yavaşça başladığı, tarık akan'ın çekimler esnasında aklında davasından başka bir şey olmadığı, hiç de istemeyerek çektiği filmdir. "hapse mi girerim beraat mi ederim yoksa tamamen ülkeden mi kaçmalıyım?" işte bu halet-i ruhiyede bu filmi çıkarmıştır. film bu bilginin ışığı altında izlenip tarık akan'a özellikle dikkat edildiğinde ne kadar büyük bir oyuncu olduğu çok daha belli oluyor. ayrıca filmde tarık akan'ı çay sigara içerken görünce hücre günleri bu film çekilmeden daha çok az önce bir dal sigaraya bir bardak çaya duyduğu hasret akla geliyor çok kana dokunuyor.

    edit: bu film de önce sansürden geçmemiş ancak temyiz sonucu geçince emsal gösterilerek delikan'ın da yayınlanmasına vesile olmuştur. bu iki aşk filminin de sansürden geçememesinin sebebi ise elbette tarık akan'dır. psikolojik işkence son bulmamıştı fakat karşılarındaki dağ gibi bir adamdı, yıkılmadı.
  • sosyal sınıf farklılıklarına ve farklı aşamalardaki insanların aşka ilişkilere bakışına oldukça başarılı bir şekilde değinen bir film. kente göçüşle iki kültür arasında kalmışlığı güzel yansıtır. filmde tarık akan travolta saçını yaptırır ama bıyığını kesmeyi reddeder.
  • hamal cemal'in * küçük dünyasına küçücük yüreğine, limonlayıp yana yatırdığı saçları, bir tesadüfmüş havası yaratmaya çalıştığı köşe başı beklemelerini ekleyip sığdırdığı aşk çok sahicidir.
    (bkz: tarık akan/ @wunsch vertrauen)
  • yaman okay ve tarık akan'ın aştığı filmdir. cihan ünal her zamanki gibi kendisini oynamıştır.

    --- spoiler ---

    özellikle yaman okay ve tarık akan sahnelerinde gerçekçilik üst düzeydedir. tarık akan, hülya koçyiğit'le dolmuşa bindikten sonra durum değerlendirmesi yaparlarken gerçekten çok şaşırtmıştır. çünkü tarık akan bu sahnede hiç jön gibi zamanın kıvanç tatlıtuğsu gibi değildir. sahne aynen şöyledir.

    yaman okay: onu bırahta değdirdin mi la gıza dolmuşta.

    tarık akan: hee değidirdim (beli öne ittirir) na böyle gittik.

    sonra ahı ahı diye birbirlerine vurup güreşirler.

    --- spoiler ---

    bulursanız kaçırmayın çok ilginç bir türk filmi.
  • türk sineması'nın en nadide örneklerinden biridir bu film. tarık akan'ın saf ve masum halleri hem komik hem de çok duygusaldır. "bana merhaba dedi" ve "john taravolta model saç" bu filmden çıkmadır ayrıca...
  • hülya koçyiğit in tarık akan a arkadaşça davranması ve saf bir hamalı oynayan tarık akan ın bunu farklı anlaması filmin trajikomik yönünü oluşturmaktadır. bu arada yaman okay tarık akan ın arkadaşı rolünde her zamanki gibi çok başarılıdır.
  • bir turk filmi.
    cihan unal, hulya kocyigit, tarik akan ba$rollerde.
    tarik akan bir gariban adamdir. hulya kocyigit'e ilgi duymakta ve o'nun da kendisine kar$i bo$ olmadigini sanmaktadir. oysa kadin bir $irketin sahibi olan cihan unal'a a$iktir. zaten kendisi de bir fabrikator'un cali$an, tahsilli kizidir. olaylar geli$ir...
  • filmin müziğini cahit berkay yapmıştır.
  • tarık akan'ın "dik gibi durduğu" filmdir. en sevdiğim tarık akan filmi bile olabilir. garibanlığın kitabını yazmıştır tarık amca.
hesabın var mı? giriş yap