• ulan allah topunuzun belasını versin diyerek oyun firması üreticilerine küfrettiğim oyundur kendileri. sebep? pekala hemen sebeplere geçiyorum. bu oyun var ya 500 küsur kilobyte'a (bir megabayt bile değil) hepsi gezilemeyecek oranda bir evren, postacıdan dolmuşçuluğa, imparatorluk askerliğinden (dük mük oluyordunuz) askeri kariyere, paralı katillikten, korsanlıktan, tüccarlığa kadar bir sürü opsiyon sunuyordu. gezegenler öyle uzayda serbestçe salınan güzel pikseller değil üstlerine inilebilen, gezilebilen (gemiyle) hakiki 3d küreler idi, ki atmospheric shielding'iniz yoksa cayır cayır yanıyordu alet, bunun yanında uzayda da üsler vardı gemi alıp satabildiğiniz, malzeme alabildiğiniz ve benzeri.

    hayır düşünüyorum o zamanlar anlayabiliyorum. yer sıkıntısı vardı (hdd o zamanlar o kadar yaygın bir zımbırtı değildi), işlemci konusunda geriydik, ram konusunda geriydik, grafiksel işlemcilerimiz geriydi... tamam bunların hepsi kabul. ama e be kardeşim neredeyse 10 yıl geçti hala bu oyunun bırakın ötesine, bu kalitede olanına rastlamadım. gezegenler üstlerine bir cutscene ile inilebilir hale geldi, "lineer senaryo" olayının hastası olduk oyuncuya sandbox vermek yerine, ticaret yalan oldu. 7 (ki unutmuşumdur birkaçını eminim) kariyerden eh senaryo aralarında geçici olarak bazılarını yapmanıza izin verildi.

    şimdi bahaneniz ne kardeşim? yine tepem attı bak... neyse.
  • pek şirin, pek afacan bir şey. hele bir kürtler entrysi var ki, evlere şenlik. zannedersem sayıyla veriyorlar bunları.
  • ucuza getirilmis gibi duran dizi. kurgu, karakterler, kostumler, efektler filan dikkatli bakinca ozensiz aslinda. atmosfer insani icine cekemiyor. "company" mucadelesi bakimindan taboo, cografi yakinlik acisindan da turn cok daha iyi alternatifler. boyle gommus gibi olduguma bakmayin oturup izlemeye devam edecegim su yoklukta ne kadar tarihi yapim ciksa kardir. bir de company kurk filan demisken korkunc ivan'in kurk ticareti icin sibirya'ya yolladigi askerlerin hikayesinin anlatildigi bir yapim da fena olmaz hani, marco polo'nun ilk sezonu kalitesinde bir is yapilsa var ya piuvvv.
  • bir jason momoa dizisi.çocuklarınla kabulümsün jason come to meeee
  • amerika'nın beyaz adam tarafından işgal edilmesinde (ehlileştirilmesinde / medenileştirilmesinde) kullanılan ikinci dalga akıncılardır. bir nevi uç beyleridir.

    ilk önce yol açıcılar (trailblazers) yolları açarlar. ardlarından frontierlar bölgeye gelir kendileri ve arkalarından gelecekler için bölgeyi yerleşilebilir hale getirirler (kulübesini yapar, araziyi düzenler, tarıma uygun hale getirir, toprağı işler vs.)

    bir müddet sonra etraflarındaki nüfus artınca da kalabalıktan sıkılır yerlerini başkalarına bırakarak daha da batıya doğru ilerlerler. böylece doğu kıyılarında başlayan yerleşme amerika'nın iç kısımlarına doğru yayılır.
  • ing. cephe
  • ayni zamanda beyaz adamin kizilderili topragini isgal etmesinin ardindaki soylemdir. yeni ufuklar, asla sonu gelmeyecek kesifler, fethedilecek yeni topraklar, kazanilacak savaslar... sinemada frontier myth'ini ikonografi acısından en acik secik afise eden westernlerdir; ucu gozukmeyen tren yolları, bi suru ivir zivir...
  • dizide kisaca "company" olarak sozu gecen hudson's bay company 1670'te kurulmus, 347 yillik bir sirkettir. saks fifth avenue gibi markalarin sahibidir.
  • bu oyunda ki evren gerçekten sonsuzdu, bir diskete evreni nasil sigdirdiklarina aklim hayalim hala ermez.
    ama her gezegenin hesaplamasi dogru idi, uydulari yörüngesi belliydi.hala düsününce içim bi tuhaf oluyo.
  • i$in trick'i seed'i sabit olan random gibi bir fonksiyona dayaliydi. butun gezegen isimleri abdexenaterisuonimasastakonis gibi uzun bir kelimeden random hecelerin bir araya getirilmesiyle oluyordu kezan gezegen datalari da o yuzden. dolayisiyla gezegen isimleri sacma sapandi. ama frontier'da solar system eklemi$ler beni de got etmeyi ba$armi$lar bir$ekilde.
hesabın var mı? giriş yap