• creedence clearwater revival grubunun lideri john fogerty bu şarkıyı yazdığında, amerika birleşik devletleri başkanlığı konumunda richard nixon bulunuyordu. fogerty, richard nixon sempatizanlarından değildi ve başkana yakın olan insanlara daha iltimaslı ve öncelikli davranıldığını düşünürdü.

şarkı aslında vietnam'daki savaşı istemez, buna rağmen orada savaşan amerikan askerlerini destekler niteliktedir. vietnam'a giden askerlerin çoğu "working class" diye tabir edilen, varlıklı olmayan işçi kesiminden geliyordu çünkü onları savaşa gitmekten kurtaracak bağlantıları yoktu. şarkı, "senatör çocuğu" olmadığı için kendini savaşın ortasında bulan bu insanların perspektiflerinden yola çıkarak yazılmıştır.
  • adeta 17 aralık kepazeliğine karışmış ak partili bakanlarının evlatları için sipariş üzerine yazılmış bir parça gibi sanki .

• les petits mouchoirs sountrackinde de yer almış şarkıdır.
  • büyük ihtimalle sözlerinin yazıldığı entry uçmuş, bari sözlerini de yazayım tam olsun:

some folks are born, made to wave the flag
    ooo, they're red, white and blue
    and when the band plays "hail to the chief"
    ooo, they point the cannon at you, lord

it ain't me, it ain't me, i ain't no senator's son, son
    it ain't me, it ain't me, i ain't no fortunate one, no

some folks are born, silver spoon in hand
    lord, don't they help themselves, y'all
    but when the taxman comes to the door
    lord, the house looks like a rummage sale, yeah

it ain't me, it ain't me, i ain't no millionaire's son, no, no
    it ain't me, it ain't me, i ain't no fortunate one, no

yeah, yeah
    some folks inherit star spangled eyes
    ooh, they send you down to war, lord
    and when you ask 'em, "how much should we give?"
    ooh, they only answer "more! more! more!", y'all

it ain't me, it ain't me, i ain't no military son, son
    it ain't me, it ain't me, i ain't no fortunate one, one
    it ain't me, it ain't me, i ain't no fortunate one, one
  • introsu aşmış olan vietnam hisli parça
  • vietnam'a gitmeyen milyonerlerin ve senatörlerin çocuklarının amına koyayım temalı şarkıda şu abiler arşa çıkmış
  • hastası olduğum grubun, en baba şarkılarından biri.

sözlerini yazan john fogerty'ye kulak verelim: "the thoughts behind this song - it was a lot of anger. so it was the vietnam war going on... now ı was drafted and they're making me fight, and no one has actually defined why. so this was all boiling inside of me and ı sat down on the edge of my bed and out came "ıt ain't me, it ain't me, ı ain't no senator's son!" you know, it took about 20 minutes to write the song." demiş.

ve eklemiş: "fortunate son wasn't really inspired by any one event. julie nixon* was dating david eisenhower*. you'd hear about the son of this senator or that congressman who was given a deferment from the military or a choice position in the military. they seemed privileged and whether they liked it or not, these people were symbolic in the sense that they weren't being touched by what their parents were doing. they weren't being affected like the rest of us"

(bkz: vay anam vay neler dönmüş serhat ya)

aynı tarihlerde texas senatörü george bush'un kendisiyle aynı adı taşıyan *oğlunun air national guard'a katılıp f-102 tayyaresini uçurmak suretiyle vietnam'a gitmeden kebap bir askerlik yaptığını da ekleyelim ve fogerty başgana selamımızı çakalım.*

vietnam'da çok dinlenen bir başka ccr şarkısı için (bkz: run through the jungle).

edit: run through the jungle.
  • diruuvvvnn, diruuvvvn, diruuvnnnn; di-duv, diruvvvnnnnn;
    diruuvvvnn, diruuvvvn, diruuvnnnn; di-duv, diruvvvnnnnn;

some folks are born made to wave the flag
    ooh, they're red, white and blue
  • ağaç esprisini ve "too many hipsters. not enough helicopters" göndermesini anlamadığımdır.
    anlayan varsa yıllar geçmiş olsa bile yeşillendirmekten çekinmeyin.

johnmarston1907 katkısıyla ağaç açıklaması:
    amerikan askerlerinin endişesinin tezahürü, vietnam askerlerinin onları pusuya düşürmeye hazırlanırken ormanın vietnamca bir şeyler söylediğini duyduklarını söyledikleri bir şaka.

ek olarak:
    https://knowyourmeme.com/…trees-speak-in-vietnamese

kullanımlardan örneği->
    fortunate son: starts
    grandpa: ah shit here we go again
    huey: ah shit here we go again
    trees: ah shit ? dây chúng tôi di m?t l?n n?a
hesabın var mı? giriş yap