• kısa süreliğine ücretsiz olan ubisoft oyunu.

    haber linki

    yani diyor ki para verdi oyuncularımız o kadar uğraştılar oyunu öğrendiler, ettiler, aslan oldular. oyuna bot eklemektense, para verip oynayan aslanlarımızın ortasına kuzuları atalım biraz daha eğlensinler.
  • ortaçağ olsun taştan olsun kafasında olan şahsım tarafından kesinlikle alınmayacak oyundur. hakkını yemeyeceğim bu şekilde full plate bir şövalye ile kılıcın ağırlığını, darbelerin etkisini hissederek dövüşebildiğin başka bir oyun yok piyasada ama hem ubisoft olduğu için hem de salt multiplayer olduğu için almayacağım. koymuş olmak için koyulan ve lineer oynanışa sahip single senaryoyu kaale almıyorum tabii ki.

    şu oyuna ortalama bir senaryo/diyalog yazıp open world rpg yapsalardı ubisoft un kötü reputasyonuna rağmen alırdım ama tabi kim uğraşacak şimdi quest yazılacak, npc karakter kasacak millet birbirini kırıp dursun işte gelsin paralar.
  • oyunun temel mekaniklerini kavramış, light, heavy attack, block, parry, feint , guard break kavramlarına aşina olmuş arkadaşlar için duellorlarda kullanabilecekleri bir kaç ipucu vermeye karar verdim. belki bilmediğiniz birşeyler vardır; öğrenirsiniz. belki benim de vardır; siz ekleme yaparsınız.

    - dodge yaparken gb yerseniz counter gb yapamazsınız. (free gb)

    - herhangi bir vuruş ıskaladıktan sonra gb yerseniz counter gb yapamazsınız. (free gb)

    - gb ıskaladıktan sonra gb yerseniz counter gb yapamazsınız. (free gb)

    - parry yedikten sonra gb yerseniz counter gb yapamazsınız. (free gb)

    - herhangi bir rakibe gb yapıp throw ile duvara çarpmasını sağlarsanız (genelde en yüksek dmg veren) bir tane free top heavy damage vurursunuz.

    - stamina yokken hiç bir atağınızı veya parrynizi feintleyemezsiniz. yani staminanız bitmişse ve çok iyi bir planınız yoksa kesinlikle heavy attack veya parry denemeyin. çünkü bu hamleleri feintleyemediğiniz zaman rakibinize bomboş bir parry hakkı veriyorsunuz ve staminanız yokken parry yerseniz yere düşüyorsunuz, tertemiz bir free top heavy yemiş oluyorsunuz.

    - stamina yokken throw yerseniz yere düşersiniz. bir free top heavy daha.

    - hpniz bitme noktasına geldiğinde rakibinizden uzaklaşın. 1 barın birazcık daha üstüne kadar yavaş yavaş doluyor.

    - ileri seviye olmayan rakiplere karşı feint sonra parry taktiği çok kullanışlı. hele bir de rakibin staminası yoksa...

    - mümkün mertebe sade oyun tercih edin. atraksiyonlu hareketleri (warden'ın crushing counter attack'ı, assasinlerin deflectleri ve tüm karakterlerin unblockable attackları v.b.) eğer kesin olarak yapabileceğinizden emin değilseniz denemeyin, başarısızlık size oyun kaybettirir.

    - light attacklarla çok daha kolay oyun kazanabilirsiniz. evet; heavy attackları tutturursanız rakibi bir kaç saniyede bitirebilirsiniz ama light attack lar her zaman beklenmedik ve hızlı olur. sinek küçüktür ama mide bulandırır :)

    - yine yukarıdakilerle paralel olarak, parry ye abanmayın. zırt pırt her vuruşa parry yapmaya çalışmayın. parry konusuna hakim olun ama uygulamak için en doğru zamanı bekleyin.

    - rakibinize göre oynayın. mesela karşınızdaki yeni bir oyunucuysa ve feint denerseniz beklenmedik darbeler alırsınız. ileri seviye bir oyuncu ise feint hamlelerinize parry veya gb yiyerek cevap alırsınız.

    - yapacağınız hamlelerde başarısız olursanız sonuçlarını hesaba katın. risk almaya değer mi iyi tartın. örneğin kensei ile dash side attack vurmak rakipten 20 kadar hp alıyor ve parrylemek çok ama çok kolay. 20 hp karşılığında başarısız olursanız 30-50 arası damage yeme ihtimaliniz var (parry + heavy attack) ve bu ihtimal sizin başarılı bir vuruş yapma ihtimalinizden daha yüksek. yani; kensei ile dash attack yapmayın :)

    - zayıf rakiplerle oynamaya devam etmeyin. kolay yendiğiniz rakiplerle oyunları 3-4 game üzerine çıkarmayın. hem körelirsiniz, hem çözülürsünüz. yenemediğiniz rakiplerle ise mümkün mertebe oyuna devam etmeye çalışın. hem gelişirsiniz , hem de benzer rakipleri çözmüş olursunuz.

    - oyun esnasında tarzınızı değiştirin. karşınızdaki bir sonraki hamlenizi ezberlemesin. her side attackla karşılaştığınızda dodgelayıp attack yapıyor ve bundan sonuç alıyor olabilirsiniz ama rakibiniz bunu çözdüğünde cezası büyük olur. kelimenin tam anlamıyle öngörülemez olun. rakibiniz "top heavy vurdu şimdi zone attack gelecek" fikrine sahip olduğu anda başka bir planınız devreye girsin.

    - deneyin, olmuyorsa üstelemeyin. başka bir yol bulun.

    bu yazılanları okuyup ciddiye alıyor ve işinize yarayacağını düşünüyorsanız zaten orta seviye veya altı bir oyuncusunuz. şu halinizle yenmeye değil, öğrenmeye oynayın. yukarıda da söylediğim gibi; sürekli shield bash , shoulder bash veya headbutt spamlayarak oyun kazanıyor olmanız bunların efektif olduğu anlamına gelmiyor. bunları yapın ama farklı stillerle birleştirmeye, üstüne koymaya çalışın. bu oyun gerçekten bilgisayar oyunlarında kolay kolay bulamayacağınız koordinasyon ve konsantrasyon istiyor. çok başarılı mekanikleri, çok çeşitli taktikler geliştirebileceğiniz bir oynanış tarzı var. kılıç kalkanla strateji nasıl yapılır, adamlar kitabını yazmış desem yeridir. o nedenle bu oyunun tadını çıkarmaya, limitlerinizi zorlamaya çalışın.
    he ben burada anlattıklarımın hepsini yapabiliyor muyum? tabiki yapamıyorum. bazen o parmak oraya gidemiyor, mouse u zamanında çeviremiyorum, zamanlamaları tutturamıyorum. ama en azından deniyorum. ne demiş bir büyüğümüz; hep denedin, hep yenildin. olsun. yine dene, yine yenil. daha iyi yenil.
  • hayvan gibi refleks, zamanlama ve en önemlisi mekanik bilgisi isteyen oyun. oyun sanıldığının aksine mount and blade gibi "sağa guard alıyım soldan vurayım"dan çok çok ötede.

    hyper armor, undodgeable ve unblockable saldırılar, deflect, option select, soft ve hard feint, stamina ve parry punish, chain'ler ve enhanced saldırılar gibi bir sürü şey var bu oyunda. karşındaki adamı iyi okumak, ve seçtiği hero ile neler yapabileceğini bilmek gerek.

    misal adam orochi mi aldı? light'ları hızlı haliyle blok zamanını iyi ayarlaman gerek. eğer yana doğru kaçılırken size vurursa (dodge-attack deniyor buna oyun içinde, kontrolcü ile oynuyorsanız sağa/sola atılıp r1) sizin ona yaptığınız saldırıyı dodgelayacaktır. ama siz akıllı bir feint ile onu yemleyip parry'lediğinizde parrylediğiniz saldırı bir light olduğu için bir heavy saldırıyı garantilemiş olursunuz.

    çok küçük ve basit bi örneği detaylıca anlattım. oyunda şu anda 27 (bu sene bir knight daha gelmesi bekleniyor, yani 28) karakter var. her biri birbirinden farklı. pc'de 700 saati aşmış bulunmaktayım ve bu oyunda ilerlemek isteyen kişiler bana yazabilirler!
  • bu oyunun hak ettiği değeri görmemesi üzücü. çok eğlenceli aslında.
  • an itibariyle steam'de starter sürümünün ücretsiz olduğu oyun. bir defa hesabınıza kaydettikten sonra süresiz olarak sizin oluyor.

    edit: indirme boyutu 50 gb.
  • ryse'dan daha kötü görünen oyun. acayip ruhsuz duruyor. hele o campaign trailer'ı nedir allah aşkına. konu bulamamışlar, "artık ne için savaştıklarını unuttular" diyor hahaha ulan ya.
  • son 3 gündür kapali betasini araliksiz oynadigim ve dün önsiparisini verdigim oyundur. serverlar betada az oyuncu olmasindan dolayi midir bilinmez ancak ben dubai'den, arkadaslar istanbul'dan oyun atiyoruz, hic bir ping problemi yasamiyorum henuz. ubisoft'un serefsizlikleri malesef say say bitmiyor ancak bu oyun bayagi tatli olmus, cunku uzun zamandir bu tarzda oyun bekliyordum.

    oyuna gelince;
    ben samuray irkina katildim. simdilik oynadigim karakter van-guard turunden kensei adli hero. henüz beta oldugu icin bazi seyler acikliga kavusturulmus degil.

    oyunun ana ekraninda 3 irkin da bulundugu buyuk bir harita var. burada her birkac saat icinde sonuclanan, irklarin oyun sahalarinda (4v4, 2v2, 1v1) gosterdikleri performansa gore topraklar feth ediliyor. süre doldugunda taraflar ne kadar toprak kaybetmis veya kazanmisa o topraklar onlara geciyor ve yeni turda o sinirlar üzerinden savas devam ediyor. mesela dün vikingler ortaligin amkdu. en son baktigimda durum; 10 toprak sovalyeler, 30 kusur viking ve 16 samuray topragi vardi. mesela samuraylar tum topraklarini kaybedince ne olacak? bunu merak ediyorum, bunlarin bilgisini oyunda bulamadim, pek de arastirmadim acikcasi.

    sizin genel bir seviyeniz bulunmuyor, aksine herolarin kendi seviyeleri var. herolarla oynadikca seviyelerini yukseltip ustalik yapiyorsunuz. heronun savunma esyalarini ve kullandiklari saldiri esyalarini tek tek, tutma sapina kadar degistirebiliyor ve ona gore farkli ozellikler kazanabiliyorsunuz. mesela ben kensei'de kilici cok guclu yaptim, 8. seviye kilicim var ama cok fazla stamina yiyor ve savas sirasinda heromun yorulmasina sebep oluyor. bunu dengelemek icin de heronun uzerindeki savunma esyalarini dusurdum, daha cok damage yiyorum ama daha hizli toparliyor. bu sirada da ben kilicimla kendimi gelen ataklardan savunuyorum ve revenge moduna girip ortaligin amina koyuyorum. bu sekilde kombinasyonlarla heronuza, oynayis tarziniza gore yön verebiliyorsunuz.

    modlara gelince;

    * 4v4 (dominion)
    a, b ve c konumlarini ele gecirip, elde tutmaya calisarak oynaniyor, bildiginiz dominion iste. a noktasi savunma takimina (mavi takim) yakin, c noktasi da taaruz takimina (turuncu takim) yakin. ortada da minyon askerlerin savastigi b noktasi var. bu noktalari ele gecirerek, minyon ve adam öldurerek takiminiza puan kazandiriyorsunuz. eger bir takim 1000 puana ulasirsa, karsi takimi avlamaya basliyor. öncesinde öldugunuzde dirilebiliyorsunuz ancak karsi takim 1000 puan oldugunda ancak execute edilmediginiz zaman takim arkadasiniz tarafindan diriltilebilirsiniz ve bu da savas sirasinda biraz zor oluyor. puanlama su sekilde;

    - a ve c noktalarini almak takiminiza 100 puan kazandirip, karsi takimdan 100 puan eksiltir.
    - b noktasini ele gecirmek takiminiza 100 puan kazandirir.
    - minyon öldürmek 1 puan
    - rakip öldürmek 5 puandan basliyor, rakip ölümcülse yani ölmeden 2-3 kisi avlamis, sagi solu ele gecirmis kanser bi oyuncuysa, onu öldürmek daha cok puan verecektir.

    * 2v2 duel
    bu modda da 2v2, kucuk bir haritada duelloya girliyor. best of 5 seklinde isliyor sistem, yani 3 round alan kazanir. rakipler ayni sahada karsilasiyor. oyun baslangicta sana rakiplerden birini gosteriyor "aha sen bu adama dal" diye ama bazen senin rakibin olan gavat gidip senin arkasina 2v1 dalmaya calisiyor, tabii acemiliklerinden ötürü sen arkadan bam bam patlatip dövuyosun rahatca, bunu yapmayin. 2v2 de bir kisi öldügünde, eger execute edilmemisse takim arkadasi onu tekrar kaldirabilir (tabii firsati olursa)

    *1v1
    bu modda 2v2'nin 1v1 versiyonu. yine best of 5 seklinde isliyor sistem ve 3 roundu alan kisi kazaniyor.

    oyunda her gün daily questler geliyor, bunlari tamamlayinca exp ve altin aliyorsunuz. bunlari order kismindan goruntuleyebilirsiniz. tek seferde 3 adet gorev tasiyabiliyosunuz, tamamladiginiz gorevi kaldirip diger gorevlerden oraya yerlestirirseniz iyi olur. bu kismi pek begenmedim, ver iste tum gorevleri ustume, ben kendim ugrasmadan istedigim oyuna gireyim. arkadaslarla oyuna giriyoruz, dominion gorevleri var uzerimde, tek kalinca botlarla bi gorev yapayim diyorum, tekrar order'a gir, aktifleri kaldir, yeni gorevleri ata, save. bu acidan oyunda parti kurmaktan, oyuna baslamaya, ayarlara vs kadar her yerinde malesef bir ux sikintisi var. menuler sizi cok ugrastiriyor.

    bunlarin haricinde; oyun gayet güzel. beni almaya iten tarafi; hem boyle bir oyun bekliyor olmamdi (medival türlerini cok severim), hem de pingin fazla olmamasi (ya da en azindan aimdir, once ates etmedir vs olmadigindan hissettirmemesi).

    14 subat'a kadar deluxe edition'i normal paketiyle ayni fiyatta. bir kac artisi bulunuyor elbet. klasik ubisoft tabii, fiyatlar biraz tuzlu...
  • her ubisoft oyununda olduğu gibi şirket, harika bir çıkış zamanı ve harika reklamlarla ilk 1 ay hedeflediği parayı götürecek. sonra oyuncuların %80 - 90'ı pişmanlık duyacak. agacım, ubisoft piç bir şiket. almayın.
  • bu oyuna pay-to-win demisler, belki de pay-to-win olmayan en adam akilli oyundur. light attack spam'den baska birsey yapmayip 2v1 kaldiklarinda topuklayan orochi'ler disinda hicbir problemi yoktur. son guncellemeden sonra aktiflestirilen "breach mode" efsane basarili bir moddur, tadina doyamiyoruz.
hesabın var mı? giriş yap