• novac isimli küçük bir kasabada görevlerle falan hiç ilgisi olmayan bir teyzeyle konuşursunuz, "ben çok helikopter kullandım, sadece tek bir kez düşürdüm klamath yakınlarında, onda da rotor arızası vardı" tadında bir şey der. tam da o anda fallout 2'de klamath'tan çıkışta görülen helikopter enkazı gelir gözünüzün önüne. işte öyle büyük bir oyundur. tarif edilemez.
  • yerdeki tek bir konserve kutusunun dahi x, y, z kordinat ve x, y, z rotasyon bilgisine kadar ayrinti tutan bu oyunun bir kac saniyede save, bir kac saniyede load yapmasi, ic alanlari yuklerken cikan cumleyi okuyamadan yuklemesi, yere dusen dev gibi baltayi bile kese icinde gosteren dallama neverwinter nights 2 motoru magduru olan bana acayip keyif veriyor. bu nasil motordur nasil bir seydir ki geforce 8800 gtx'te (2 yillik ekran karti), 2560x1600 cozunurlukte kaymak gibi calisiyor.

    boyle dagin basinda, onundeki 270 kilometrekarelik (evet) haritadaki devasa manzaraya bakakaliyorsun. biliyorsun ki karsindaki dagin yamacinda bir tane terkedilmis karavanin icinde bir yatagin yaninda yerdeki gazetelerin uzerinde hafif yan yatmis bir konserve kutusu duruyor.

    bu bile tek basina keyif almaya yetiyorken fallout 1 ve fallout 2'nin gectigi mekanlara bu kadar yakin olmak ayrica guzel. hatta fallout 3 nostaljisi bile oluyor arada.

    (bkz: ed-e)
  • üç saattir cottonwood cove'u izliyoruz. kankam boone ve ben. eski sniper yuvasının tam karşısında, bir sırtın üstünde, uçurumdan yarı yarıya sarkan bir kamyonun yanında. ratslayer sağolsun, keşif yapan leyjonerlerden üçünü öldürmeme rağmen daha kimsenin burada olduğumdan haberi yok. dün sabah kılık değiştirip elimi kolumu sallaya sallaya içeri daldım, hem kim nedir öğrendim hem de üç tane köleyi kurtardım. ama şimdi işimiz var.

    sonunda. aurelius of phoenix, camp searchlight'e radyasyonlu bombayı attırıp onlarca ncr askerinin vahşi ghoullara dönüşmesine neden olan orospu çocuğu az önce odasından çıktı. sanki kral pezevenk, kalesinin burçlarından ülkesine bakıyor. görürüz. öldürmek zorunda kaldığım zavallı askerlerden aldığım künyeleri yumruğuma dolayıp eski amerikan ordusu günlerinden kalma, yaşlı keskin nişancı tüfeğimin dürbününe eğiliyorum.

    aurelius küçük balkonunda volta atıyor. suratında gururlu bir sırıtış var, belki de kalede onu bekleyen köle kızları düşünüyordur.

    nişangahı tam suratının ortasına getiriyorum. o köle kızlar bu akşam en azından bir işkencecilerinden kurtulacaklar. nefes al. nefes ver. tut. tetiği hafifçe sık.

    .308'lik mermi lejyon köpeğinin beynini aşağıda hayranlıkla liderlerini izleyen kırmızılı piçlerin üzerine saçıyor. kafamı çevirip hafifçe işaret veriyorum. boone, suratında beton gibi bir ifade, gözlerinde çakan kızıl bir intikam ışığıyla, uzanıp tek harekette sürgüyü çekiyor.

    radyoaktif maddeyle dolu variller, yamaçtan aşağı paldır küldür yuvarlanıyorlar. lejyon köpeklerinin sağa sola koşuşturmaya başladıklarını farkediyorum. ama çok geç. varillerin içindeki nükleer atıklar, korumalı varilleri ve kamyonlarından kurtulduklarında bir canlıyı saniyeler içinde öldürecek kadar güçlüler.

    onlar teker teker durur, düşer ve kıvranarak ölürken onları izliyorum. bir kez daha elimdeki künyelere bakıyorum.

    boone yanıma gelirken yavaş yavaş üzerindeki radyasyon kıyafetini sıyırıyor. ben ise combat armor'umun kaskını çıkarıyorum. eski ncr sniperi dostum, bana bakıp sırıtıyor.

    "a pair of fucking problem solvers, we are."

    "last thing they never saw."

    bana bir selam çakıyor, ve ed-e'ye gelmesi için bir ıslık çalıyor. ben ise pipboy'umu kurcalayıp, radio new vegas'a çeviriyorum. johnny guitar'ın ilk notaları tıngırdamaya başlarken, camp searchlight'e doğru tırmanıyoruz. çavuş astor bu haberleri sevecek.

    tanım: havaya sokan oyundur.
  • benim için hala unutamadığım fallout 1-2 ve bu oyun artık bitmiştir.

    http://www.oyuncehennemi.com/…istiyor-t746101.html#

    fallout new vegas oyunun amacı nedir bizden ne yapmamızı istiyor
    - dolaş dolaş bişey bulamadım
    sözde güzel deniliyor
    ben bişey anlamadım

    cevap olaraktan şu yazılmış:
    aynen bro 5 para etmez oyun ya ben cok fazla oyun bitirdim fallout felan super dıyolardı fallout 3 ü indirdim bu kadar berbat olamaz bir oyun ya vasat ötesi sırf dolaşısıoyun bide sırf diyalog ya saçma sapan gereksiz bir oyun bence grafikleri güzel olsada aynı şey stalker içinde geçerli 2 si de aynı konu.

    ulan biz boşuna sabahlara kadar gözlerimi morarta morarta oynamışız bu oyunları. boşuna level kasmış, boşuna iyi karma çabalamışız. vay amına koyim ya her şey yalanmış meğersem.
  • gun runners'da gün aşırı beliren yeni silahlar/zırhlar ya da slot makinaları iflahınızı mı kuruttu? 10 caps için dağda bayırda kesecek adam mı aramaya başladınız? merchantlara tanesini 2-3 capse sattığınız onbinlerce dandik çanak çömlek yüzünden new vegas'ta enflasyon mı çıktı? kolayı var; legion avı!

    hiç unutmuyorum bir gün yine capssizim, it gibi dolanıyorum wasteland'de, inventory'de bi combat shotgun var ama o da 70% falan hasarlı, fişekleri koyduktan sonra iki tane vurmazsan patlamıyor namussuz. 10 tane de fişek kalmış, olur ya karşıma bir anda "vöööaarrrggh" diye deathclaw falan çıkarsa hani öldüremesem de gözünü çıkarırım, torsosunu cripplelarım diye ortaya çıkarmıyorum. akreptir sinektir onlara kürekle lead pipela falan dalıyorum. doğadan agavedir, keçiboynuzudur yemekten çadır kurulu gezerken bir bakıyorum karşıda etekli bi eleman! zoomlayıp bakıyorum elinde makina var mı, varsa erkekliğin 10'da 9'u devreye girecek. pek birşey görünmüyor, demiri çekip ilerlemeye başlıyorum ama o da ne! herif mızrak çıkardı olm! işte o anda aklıma troy'daki, aşil'in meydanda yarmayla karşılaştığı sahne geliyor. eleman bana mızrakları salladıkça strafe left-strafe right yapıp fişşt fişşt diye yanımdan geçen mızraklara aldırmadan bizim lejyonere doğru ilerliyorum. bir metre kala combat shotgun'ı çıkarıp vats'ı açıyoruuum, head head head seçip onaylıyorum. elemanın kafa bir metreden yediği domdom kurşunuyla pllşk efektiyle karpuz gibi patlıyor. içini bi açıyorum, çil çil legion denarius! saatlerce bu ipnetorların peşinde koşup kulaklarına kadar toplayıp soluğu gomorrah'da alıyorum, çil çil dinarları bozdurup kah blackjack kah slot ortamlara akıyorum. yalnız garibime gitmedi değil, yanıma kimse oturmuyo lan, niye ki? *
  • bu oyunda fantastic isimli bir eleman var ki nasıl yazılmamış sözlükte şimdiye kadar aklım almıyor.

    --- spoiler ---

    bu herifi ncr helios one'ı aktif hale getirsin diye almış ama herifin science ile hiçbir alakası yok. hatta sormuşlar buna "teorik fizikten anlar mısın" diye "fizik'ten teorik bir diplomam var" * demiş ncr da "gel pazartesi başla o zaman" demiş. nasa'da astronotum diyip türkiye'de boy boy gazetelere çıkan herife benziyor. ya da cem uzan bilemedim şimdi. favori karakterim fantastic efendim. bahsettiğim diyalogun orjinali şu şekilde.

    -how did you get this job
    +it was easy, man. they were going door to door asking if anyone knew any scientists. i said look no further. they asked me if i knew anything about power plants. i said as much as anyone ı'd ever met. they asked me how well i understood theoretical physics. i said i had a theoretical degree in physics. they said welcome aboard.

    ulan bir daha okuyunca farkettim ki hiç yalan söylememiş herif. sıkıldıkça dönüp adamla konuşuyorum. wasteland'de eğlence kaynağım oldu. ahahahhah

    --- spoiler ---
  • hardcore modunda ve very hard zorluk seviyesinde oynanmadığı sürece yeterince keyif vermeyeceğini düşündüğüm oyun. hardcore'da oynamak açlık, susuzluk, uykusuzlukla cebelleştirmenin yanında; stimpak ve diğer yardımcı ekipmanın etkilerinin anlık değil zamana yayılmış şekilde görülmesini sağlıyor ki bu insanı stratejik düşünmeye zorluyor. ayrıca hardcore da mermilerin de ağırlığı olduğu için yanınıza milyonlarca mermi alıp ortalıkta koşuşturamıyorsunuz. very hard'da oynanması gerektiğini savunmamın sebebi ise aksi takdirde pek çok silaha ihtiyaç duyulmamasıdır. örneğin very easy'de gerekli perklere ve skille sahipseniz (better criticals, bloody mess, 100 guns vb.) 5.56 mm armor piercing mermili all american ile sneak attack headshot çekerek deathclaw öldürebilirsiniz. bu şartlarda da anti-materiel rifle gibi silahlara over-kill diyorsunuz ister istemez. very hard'da ise deathclawlara (hele ki deathclaw mother ve deathclaw alpha male'lere) bulaşabilmeniz için anti-materiel rifle, ycs 186, medicine stick gibi top-tier silahlar kullanmanız ve mümkün olduğu kadar uzak mesafeli sneak attack critical headshot yerleştirmeniz lazım. mantıklı olanı da bu zaten.

    başka bir husus ise bu oyunun kesinlikle bütün ek paketleriyle gelen ultimaye edition'unun oynanması gerektiği. oyun süresini, ekipman çeşitliliğini ve oyundan alınan keyfi çok arttırıyor. nexus' tan bug fix ve görsel iyileştirmeler için de bazı modlar kurmak faydalı olur. zaten bu oyunu seven adam mutlaka falloutwiki ve nexusmods'a bulaşıp az çok bir şeyler yapmıştır diyip çok ayrıntıya girmiyorum.

    karakterin şekillendirilmesine gelince, yıllardır bu oyunu oynarım. istisnasız her seferinde karakterimin special değerleri 5/5/7/1/9/6/7 olacak şekilde başlıyorum. level 2'de perk olarak intense training - luck seçip level 3'ten önce de charisma ve regeneration hariç bütün implantları aldıktan sonra 6/6/8/1/10/7/9 haline getiriyorum. 50 level cap ile 10 intelligence'a gerek kalmıyor, ama traitlerden birisi logan's loophole olduğu için (diğeri de skilled zaten) level cap 30 oluyor, biri hariç bütün skilleri 100 yapabilmek için educated ve comperehension perklerini seçmem ve ek paketlerdekiler dahil bütün skill bookları toplamam gerekiyor. owb eklentisindeki +2 strength bonusu ve lonesome roaddaki +1 stat'ı endurance a verdikten sonra charisma implantını da alıyorum. elite riot gear'ı giyince special'ın son hali 8/8/9/3/10/7/9 oluyor. buraya kadarki kısmı hiç değişmiyor. her playthrough'ta bir öncekinden farklı yaptığım tek şey feda edeceğim skill'i seçmek, yakın - uzak dövüş tercihine göre perkleri şekillendirmek ve tabi ki oyun içindeki tarafımı farklı seçmek oluyor. bazen melee-legion oynuyorum, bazen sniper-ncr oynuyorum. yıllardır sıkılmadan bu oyunu oynayabiliyor olmamın sırrı bu herhalde.

    uzun lafın kısası, hayatımda en çok oynadığım oyundur fallout new vegas. ve daha önce farklı şekillerde oynayıp bu oyundan pek keyif almamış arkadaşlara, very-hardcore'da, yukarıda bahsettiğim şartlarda ve karakter optimizasyonunda bir kez oynamalarını tavsiye ediyorum. çok keyif alacaklarından eminim.
  • şimdiye kadar 2 kere bitirdiğim oyundur. bir de melee weapons deneyeyim diye str:8 end:8 ile başladım yeni karakterle. meğer hiç zevk almamışım ben bu oyundan arkadaş! baseball zopasıyla gelişine kafa patlatmaktan tut, 5 kişiye battal gazi gibi dalmaya kadar inanılmaz eğlenceli. hele bloody mess perkini aldıysanız, koyduğunuz adam paramparça oluyor. eskiden aman beni görmesinler diye köşe bucak saklanıp, headshot atmaya çalıştığım adamlara hüleaayn! diye girişmek gibisi yok. yanıma da veronica'yı aldım tam mahalle kavgası havasında geçiyor oyun.*

    (bkz: iki melee çocuklar gibi şendik)
  • [barter 100] ps 3 için olan dlclerin fiyatlarının düşmesi gereken oyun.
  • --- spoiler ---
    o kadar uzatma cabama ragmen yine de bitti malesef. oyunun verdigi en guzel mesaj hangi tarafi secerseniz secin illa ki birilerinin agzina sicacaginiz gercegini yuzunuze vuruyor olmasi. mesela "ulan bunlar da insan mi" deyip legion, house ve yes man'i sattim ama ona ragmen ncr denen yozlasmis gruba kaldik. tandi'nin 80 yillik hatri olmasa onlari da sallamayacaktim ama. adamlar followers of apocalypse'i sutladilar. new vegas gibi guzel ortami dagittilar. gerci ben de arada brotherhood of steel'i yeryuzunden sildim ama olacak o kadar. oyunda bir de enclave mi varmis? bir de marcus'la eski gunlerden konusmak superdi not geceyim.
    --- spoiler ---

    bu arada bi deathclaw oldurdum bu arada. "kill abominations" achievement'ina pek yaklastim. gauss rifle ya da gibson scout rifle ile cok kolay iniyorlar uzaktan. oyunla ilgili sikintilarima gelince:

    - karakter cok defalar zikredildigi gibi yavas yuruyormus hissi veriyor. ozellikle kesfedilen noktalar arasi teleport olmak isi cok rahatlattigindan, kesfetmediginiz yerlere gitmek gozunuzde buyuyebiliyor bu yuzden. adamin daha hizli yurumesi o kadar kritik ki gameplay zamanini direkt degistirdiginden oyunda explore etmeye harcanan vakti de orantili olarak degistirecektir.

    - kayarak yurume hissinin bilincli yapildigini dusunuyorum zira borderlands oynarken bir sure sonra midem bulaniyor artik. fallout new vegas'ta bu hic olmadi.

    - durbunlu silahlarla zoom edince texture'ler hala eski guduk halleriyle kaliyor kotu duruyor.

    - zaman zaman daglarda taslarda titremeler oluyor. benim kartla surucuyle alakali olabilir.

    - quest'lerde bug'lar cikti. oyun sonunda ranger grant'le bir diyalog opsiyonu cikmadi. karaktere konsoldan restart atmak gerekti (konsoldayken karaktere klikleyip disable ve sonra enable).

    - direkt ne idugu belirsiz bir quest envanterime girdi ismi "the debt collector" ve "return 388 caps to francine" diyor. gittim konustum francine "bize oyle bir bilgi gelmedi" dedi. oyle kaldi listede o quest oyun bitene kadar.

    - quicksave ve autosave yeni save slotlari olusturmuyor eskisinin ustune yaziyor. bu yuzden ne guzel auto'yla gidiyorum derken bir anda aslinda oyunu uzun zamandir hic save etmediginizi farkedebiliyorsunuz. bu yuzden brotherhood of steel'i yok etmek zorunda kaldim mesela.

    - save'in shortcut'i olmamasi cok can sikici. her seferinde esc -> save'e tikla "new save" falan problem. quicksave uste yazdigindan yerini de tutmuyor. bilincli yapilmis herhalde.

    - patch'le beraber "sadece available seceneklerin" ustte ciktigi workbench ekranlari nihayet cok guzel olmus.

    - bir defa bile tasin kayaligin arasina sikismadim. ama map tasarimi geregi gayet gidebilecegim yerlere beni yurutmemesi can sikici. kor gibi sanal bi duvara dayanip etrafindan yol aradim bir yigin yerde.

    - butun bunlara ragmen topu topu 3 tane tester'la muthis bir kalite yakalamislar bravo.

    - fallout launcher arabirimi bende surekli coktu. tum update'lere ragmen cokmeye devam etti. hizlica play'e tiklayarak yasamimi surdurebildim.

    - bir kac defa oyunun kendisi de coktu. bir tanesi uzunca save etmedigim bir anda oldu, baya uzdu.

    - karakter surati yaratimi daha once bahsedildigi gibi bence hem arabirim olarak kotu/kullanissiz hem de istedigin tipi uretme ihtimali baya dusuk, cok kisitli. ama oyun boyunca suratimi sadece olurken gordugumden cok da onemli degil, olmasa da olurmus.

    ve tum bunlara ragmen muhtesem bir oyundu uzun zamandir (fallout 3'ten beri) bir oyuna bu kadar sarmamistim. tesekkurler obsidian. tesekkurler bethesda.
hesabın var mı? giriş yap