• geçen sene e3 fuarında aptal bir sunum yaptılar, bu sene e3 fuarında ise fallout 76'yı online yaparak kendilerini bitirdiler.

    bethesda'nın aslında yükselişi ve sevilişi sadece elder scrolls serisi ile oldu. o da skyrim ile oldu. skyrim'in ustaca(!) yapılmasının sebebi ise yine fallout serisi sayesindedir. fallout 3 ile birlikte oyuncuların neyi sevip sevmediği anlaşılıp, bunlar çok güzel bir şekilde skyrim'e yedirildi. skyrim'in yükselişi ise tam sosyal medyanın yükselişi, kulaktan kulağa yayılması, özgürce gezmek, ejderhalar, mod desteği ile orantılıdır. ister kızın ister katılın ama sosyal medya ve memeler skyrim'i iki kat daha ünlü yaptı.

    evet elder scrolls serisinin harika bir alt hikayesi var. otur kitap diye oku öyle sarar. ama bethesda hep dedim, oyunlarla ilgili bazı entrylerimde hep bahsettim. bethesda hikaye yazmayı beceremiyor, hiç beceremedi. skyrim'de ana görev güzel mi? basit. skyrim'de diyalog nasıl? basit. skyrim'de yan görevler nasıl? basit. skyrim'de dünyayı değiştirebiliyor musun? hayır.

    fallout 3, direk bethesda yapımı. dünyayı değiştirebiliyor musun? hayır. karma sistemi bir halta yarıyor mu? hayır. diyaloglar nasıl? basit. oyunu bitirince son ekranda oyunu bitirene kadar dokunduğun kasabalarla ilgili bir şey koymaya tenezzül etmemişler.

    new vegas, obsidian yapımı. bahsetmeye gerek yok. direk kendi başlığına gidince fallout 3 basitliğine göre neden daha çok sevildiği çoğu yazar tarafından açık açık yazılmış. fallout 3 neden tekrar tekrar oynanmadığı ve new vegas'ın neden daha çok tekrar edildiği gayet basit. oyuna ve sonuna dokunabiliyorsun çünkü. insanlar bunu istiyor yani çok değil.

    fallout 4 çıkınca yine insanlar bunu istedi ama bethesda daha çok satsın diye fallout 3'e yaptıkları gibi etrafa mutant ve ghoul koymayı tercih etmeyi seçip, diyalogları ise evet hayır seçeneklerine düşürmeye karar verdi. hikaye ise başlarda ilgi çekici ama sonlara doğru yine basit. oyunu bitirme sahnesi ise yine aynı. bethesda hikaye yazamıyor. elinde fallout gibi harika bir lore'u olan bir seri var. yani fallout serisinin evreni inanılmazdır. nuka colasından tut, şişe kapaklarına, mutantların yaratılışına kadar tut, hadi bunları geç vaultların asıl yapılış amaçları ve amaçlarının içeriğini tek tek okumak bile vay anasını dedirtirken bu seriyi sahiplenmeyip üvey evlat muamelesi yapmak bildiğin oyunculara hainliktir.

    insanlar hala ubisoft'a küfür eder. ubiçöp derler, ubigarbage derler ama su fallout serisi ubisoft'a ait olsa fallout 3 ve fallout 4 rezilliğinden sonra akıllanır seriyi online bir oyuna çıkartmayı bırak, oyuncuların fallout serisinden ne istediğini tek tek inceler ellerinden geldiğince oyuna koyarlardı. ama o ubisoft adı çıktı, bu bethesda oyuncu dostu di mi? adamlar ac serisiyle ilgili bir sürü küfür yiyince diğer oyunlardan gayet akıllıca örnekler alıp origins ile efsane bir yenilenme yaptılar. watch dogs için küfür yiyince watch dogs 2 ile bir başka yenileme yaptılar.

    son olarak. aslında firmalara kızmakta gereksizlik. pugb, front bilmemne gibi oyunlar yutıbırlar ve tiviççiler sayesinde almış başını gitmişken ee derdi para kazanmak olan firmalar seni beni düşünmüyor. oyun dünyasının şu an en büyük sorunu yutubırlar ve battle royal oyunlardır. bir kaç büyük oyun ismi dışında doğru dürüst single player oyun kalmadı. single oyunların bayrağını bethesda falan taşımıyor, sadece sürekli aynı şeylerin yapıldığı wolfenstein yaparak single oyun yapılmaz. single oyun yapacaksan açıp playstation sunumlarını izleyip örnek alacaksın. adamlar tek başına oyun dünyasını ayakta tutmaya çalışıyor.

    beni şu sıralar iki şey düşündürtüyor.

    1- seçim sonrası türkiye'nin durumu.
    2- battle royal saçmalıkları ve oyun dünyasının gidişatı.

    dünya çok kötüleşti arkadaşlar. sonumuz hayrola.
  • manzara, vadi, dağ, tepe, yeşillik, koskocaman bir açık dünya... istediğin yere gidebiliyorsun, istediğine ateş edebiliyorsun, istediğinle konuşabiliyorsun.

    todd howard biliyor ki bunları koydun mu koşa koşa gelecek yeni nesil.

    hangi yeni nesil?

    iyi bir crpg'nin bu saydıklarımdan başka değişkeni olmadığını sanan yeni nesil.

    işte o neslin ben amk.
  • çıktığı günden beri hataları , fiyatı gibi konulardan eleştirilirken yepyeni bir rezalet ile karşı karşıyalar. oyunun 200 dolarlık bir power armor edition versiyonu mevcut. içeriğinde çanta , kask , harita , oyunun çelik kasalı disk versiyonu vs. var. hatta bu versiyonun türkiye'de satış fiyatı tam 1.500,00 tl

    yurt dışındaki bir oyuncu bu versiyonu almış ve çantanın canvas olması gerekirken bir çeşit naylondan yapıldığını fark etmiş. link

    sonrasında bununla ilgili bethesda support'a mail atmaya karar vermiş. gelen cevap şimdiden oyun dünyasında caps'lere konu olmuş durumda. star wars ile ilgili ea'in vermiş olduğu cevaba yarışır düzeyde bir etki yarattı denilebilir.aynı link

    --- spoiler ---

    çanta konusunda mutlu olmadığınız için üzgünüz. sürüm reklamındaki çanta bir prototipti ve bu çantayı üretmek oldukça pahalıydı.

    bu konuda herhangi bir şey yapmayı düşünmüyoruz.

    --- spoiler ---

    eng hali ;

    --- spoiler ---

    we aren't planning on doing anything about it.

    --- spoiler ---

    bu söz ürünü satana kadar her türlü maymunluğu yapıp sonrasında sizi tanımayan satıcıları akıllara getiriyor değil mi ?

    sonrasında bethesda yine reddit üzerinden cevap hakkını kullanmış fakat yine aynı şeyleri söylemiş aslında ;

    link

    demiş ki ;

    --- spoiler ---

    mail'e cevap veren destek elemanı geçici bir çalışan olmakla beraber bethesda'ya bağlı bir kişi değildir. kuralları bilmiyor bla bla bla... yine de çanta için gerekli materyali bulmakta zorlandığımız için naylon ile değiştirmek zorunda kaldık. vs. vs.

    --- spoiler ---

    gibisinden saçmalamışlar. kısacası biz bu çantayı canvastan yapmış olsaydık oyuncuları tam olarak kazıklayamamış olacaktık. o nedenle naylona çevirdik demişler. bununla ilgili power armor edition alanlara 500 atom vereceklerini söylemişler. oyuncuların söylediklerine göre 500 atomun karşılığı ise 5 dolar falanmış.

    bu oyun , şimdiden oyun tarihine bir bethesda fiyaskosu olarak geçti. hatta yetmiyor sıçtıklarını sıvamaya da devam ediyorlar.
  • hayır başından sonuna o kadar yanlış yönetildi ki süreç..

    bethesda nın sıradaki iki buyuk bombasi, starfield ve elder scrolls 6 bile daha geliştirilmesine başlanmadan kamuoyunda boklandı.

    o iki oyunun da bu çöp gibi olacağı algısı oluştu. bakın corporate ortamda bu çok ama çok sıkıntılı bir durumdur. bazı kellelerin gideceğine emin olabilirsiniz. ama yetmez tabi.

    oyunla alakası olmayan adamların oyun yapım sürecinde söz sahibi olması bu yüzden engellenmeli işte.

    oyun yapmak bina dikmek gibi değildir. tarla sürmek gibi de değildir. bu sene pamuk para getiriyor, domates yerine pamuk ekeyim diyemezsiniz.

    multi para getiriyor diye single oyunu multi yapamazsınız.

    mobile para getiriyor diye bir kitleye mal olmuş oyunu telefon oyunu yapamazsınız.

    blizzzard, diablo immortal yaptı siki tuttu.

    bethesda fallout 76 yı yaptı, ebesini gördü.

    rockstar yıllardır yaptığı oyun tarzından şaşmadı red dead 2 yi yaptı hisseleri 10 puan arttı.büyük ihtimal gta 5 den sonra en çok satan ikinci oyun olucak.

    sike sike akıllanacaksınız gerizekalilar ve o sikik hissedarlardan kurtulacaksınız. ya da yok olup gideceksiniz.
  • hayatım boyunca hiç bir oyunun patlamasına bu kadar sevinmemişimdir heralde. ergenlere hitap edicem derken küsküyü avuçlamak...

    siktimin evlatları sizi eski falloutların ahı tutar böyle işte. eşşek gibi single player rpg yapacaksınız bi sonraki oyunda.

    sike sike.
  • bethesda diğer oyun firmaları gibi düşünüp taşınmış ve şu karara varmış:

    ''ulan bir firma var pubg diye bir oyun yaptı, buglı, sorunlu, her sistemde çalışmıyor ama deli gibi sattı a.q. başka var çizgi filmsi grafiklerle pugb gibi bir oyun çıkarttı para basıyor. ulan başka firma var moba diye 10 yıldır millete aynı oyunu oynatıyor, para basıyor. ee biz mal mıyız arkadaşlar, 4-5 sene yüzlerce çalışan ile milyon dolarlık oyunlar yapıyoruz ama onların tek oyundan kazandığını kazanamıyoruz.''

    vault 76, fallout evrenindeki savaştan 20 yıl sonra kapılarını açan bir vault olduğu için pugb ve türevleri tarzına uygun bir seçim olmuş. teşekkürler bethesda, götüne sokarsın.
  • ön ek: online survivor iddiasıyla bütün heyecanı sönmüştür. serinin felsefesine tükürdünüz.

    heyecanlandıran oyun.

    fallout 3 ve 4'te adı geçen vault 76'yı tanıyalım:

    --- spoiler ---

    vault 76, amerika'nın 300. kuruluş yıldönümü şerefine açılmıştır. yapımına şubat 2065'te başlanmış, ekim 2069'da tamamlanmıştır. yapımı sırasında inşaat alanında bulunan bir vault-tec yetkilisinin uzaylılar tarafından kaçırıldığı raporlanmıştır.

    bilinen 17 kontrol vault'undan biridir. bu vault'ların amacı diğer deneysel vault'larla karşılaştırma yapabilmektir. nükleer savaştan 20 yıl sonra açılması için tasarlanmıştır. 500 sakini vardır.

    kaynak: falloutwiki

    --- spoiler ---
  • baya bildiğin ark, rust klonu işte, cibiliyetini siktiğim pete hines ve todd howard ne demeye tatava yapmışlar ki 2 haftadır "yok aslında öyle değil de böyle değil" diye. sabah sabah sinirlendim ya, ulan bari delikanlı gibi çıkın "kardeş bizim hissedarlar çok satacak bir şey istiyorlar, bir de multi olunca bir kişi yanında beş kişi de getiriyor bizim satışlar katlanıyor, kusura bakmayın sizlik değil bu oyun" deyin kardeşim ya. todd sahnede kıvıra kıvıra asenaya dönmüş amk. "her zaman online nasıl olurdu görmek istiyorduk ehe he" siktir ulan ordan, sen 30 yıllık gamer adamsın, fallout 1,2 ilk çıktığında alıp oynamış birisin bethesda oyun direktörü değil de normal vatandaş olsan kabul eder misin lan bu oyunu?

    bu neslini siktiğim diyalog okumaktan aciz bebeler yüzünden kutsallarıma tecavüz edilmesine katlanamıyorum arkadaş ya delirecem siz nasıl sakin duruyorsunuz olm?
  • bethesda softworks baş oyun geliştiricisi todd howard tarafından az önce twitch canlı yayınında duyurulmuş oyundur. kısa bir fragman verdiler, detaylar e3 te.

    --- spoiler ---

    fragmanda savaş öncesinde konuşma yapan amerikan başkanı "bombalar patladıktan sonra vault 76 bizim tek umudumuz olacak" diyor. yani çok büyük ihtimalle bizzat amerikan hükümeti tarafından yetkilendirilmiş bir karakteri canlandıracağız. bu da demektir ki yeni oyundaki protagonistimiz yüksek ihtimal ile bir enclave üyesi olacak. bence mükemmel olur. baya bildiğin kötüleri oynatacaklar bize:). yalnız ben brotherhood of steel'e lazer sıkmam kardeş onu ne yapacağız?. karizmaya abanıp konuşarak çözeceğiz artık olayları.

    --- spoiler ---

    tüm fallout alemine hayırlı olsun!

    adettendir:

    war, war never changes

    edit: online çıkarsa da afedersiniz ama yapacağınız işi sikerim todd howard. öyle körü körüne her boku savunan fanboylardan değiliz. adam olun kitlenize sadık kalın. pubg pastasından pay kapmak istiyorsan siktirgit yeni ip çıkar fallout dan uzak dur.
  • bethesda softworks firmasının en az 20 yıllık tarihinde en kötü puanı alan en az satan en çok tepki çeken oyunu.

    orada pubg bebelerini kazıklamak dışında vizyonu olan bir tane sözü geçen adam olsa bunlar olmazdı.

    şu saatten sonra yapacakları tek mantıklı şey çıkıp öncelikle fallout komünitesinden özür dilemek. daha sonra west virginia haritasını baştan sona quest ve npc ile doldurup lore'a uygun bir hikaye yazacaklarını açıklamak.

    bunu yapsalar belki de kaybettikleri itibardan fazlasını kazanırlar, ama dediğim gibi belli ki orada bu vizyona sahip adam yok.

    beter olsunlar, her sabah yutube açıp fallout 76 yazıyorum ve rasgele bir videoya tıklayıp oyunun ne kadar boktan olduğuna dair yorumları dinliyor ve okuyorum. yemin ediyorum keyfim yerine geliyor. pazartesi sendromuna birebir. bedavaya terapi valla, teşekkürler todd.
hesabın var mı? giriş yap