7 entry daha
  • ortaçağ hrıstiyanlığında ise meryem teslis'e eş tutulmanın da ötesine geçmiş, avrupa kültüründeki ana tanrıça'nın karşı konulmaz üstünlüğüne sahip olmaya başlamıştır. bunun en açık örneği gotik dönemde meryem adına inşa edilmiş, notre dame (our lady) ön ekiyle anılan katedrallerdir. gotik'in (zannedildiğinin aksine norveç ile alakası yok) ilk ortaya çıktığı yer ve ana merkezi olan fransa'da katedrallerin dizilişi (#583737) numarali entry'de tarif edildiği üzere (baştan tarif etmeyeyim) başak takımyıldızının (bkz: virgo) yeryüzündeki yansıması gibidir, bu da occult düşüncenin ana fikri olan "as above, so below" u yansıtmaktadır.

    meryem'in fransa başta olmak üzere ortaçağ'da tüm avrupa'daki üstünlüğünü gözler önüne seren vierge ouvrante (açılan bakire) figürü, fransa'da 15. yy'da yapılmış tahta bir sunak heykelidir, kapalı iken meryem ve kucağında çocuk isa'yı isis-horus pozisyonunda betimleyen söz konusu figür açıldığında baba, oğul ve kutsal ruh'u sergilemektedir. meryem'in ana tanrıça konumunu, pagan geleneğine dayalı tüm kozmos'u kapsayan, tanrının da annesi mertebesini sembolize etmesi açısından da son derece önemli bir örnektir, üstelik kesinlikle tek değildir.
96 entry daha
hesabın var mı? giriş yap