2 entry daha
  • windelbandt'ın idiografik- nomotetik bilimler ayrımına karşıt olarak kültürel bilimler-doğa bilimleri olarak ayırır. doğa bilimlerini "yasacı" olarak görür. kültürel bilimler ise genelleştirici ve tekilleştirici olarak ayrılır. kültür bilimlerinde genelliğe de değerler aracılığıyla ulaşılabilir. burada da kurulacak nedensellik doğa bilimlerindeki gibi iki olgu arasındaki genel bağıntıları kavramaya yönelik değildir. değerlerin yönlendirdiği insan eylemleri arasında kurulan bir nedenselliktir. bunu da ancak "anlama edimi" ile halledebiliriz.
    yine rickert'e göre tarihi bu genelleştirici bilimlerden biri değil, ancak genelgeçer değerler altında ele alındığında yardımcı, destekleyici olabilir.
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap