9 entry daha
  • mukemmel realtime strateji serisi. close combat 3 the russian front ve close combat 4 battle of the bulge'dan sonra seri besinci oyun olan close combat 5 invasion normandy ile devam etti.
    serideki butun oyunlarin ortak ozelligi 'gercekcilik'. gunumuz strateji oyunlarindaki 'bina yap-resource topla-unit uret-saldir ve yoket' trendinden siyrilmayi basarabilmis bir oyun close combat. realtime oynanis ozelliginde bir strateji oyunu olmasina ragmen benzerlerindeki unit sayisi yukseldiginde kontrolun zorlasmasi sorunu bu seride yok. amac; icinde bulunulan haritadaki victory locationlarini ele gecirmek ya da dusmani etkisiz hale getirmek. campaign secenegi secilirse her bir map tamamlaninca strateji ekranina donuluyor, ve iki taraf da (muttefikler ve almanlar) hamlelerini yaptiktan sonra oyun yine ayni sekilde devam ediyor.
    gercekcilik oyunun en on planda olan ozelligi dedik, peki nasil ? ornegin piyadeler el bombalari, panzerfaustlar ya da bazukalar olmadan agir zirhli birliklere hasar veremiyorlar. tahmin edilebilecegi gibi el bombasi disindaki silahlar sadece ozel anti-tank unitlerinde mevcut. boyle olunca da piyade-zirhli arac catismalari bilindik strateji oyunlarina gore bambaska oluyor. zirh delici silahi olmayan birlikler tanklar tarafindan goruldukten sonra kamuflaj durumlarina gore belli bir sure icerisinde sehit dusuyorlar. tanklar acik alanda bu kadar guclu olmalarina ragmen roller binalarin bulundugu yerlerde tamamen degisiyor. binalara soktugunuz askerler zirhli araclar tarafindan o kadar zor farkedilebiliyorlar ki, 5 mermisi bulunan iki kisilik bir bazuka timi ile biraz da sansliysaniz 2-3 tanki havaya ucurabiliyorsunuz. anti-tank gunlar stratejik noktalara yerlestirildiklerinde dusmana 'canakkale gecilmez' yasatilabiliyor. ozellikle medium ve heavy at gunlar hemen her tipteki dusman tankini ve zirhli aracini tahrip etmede cok etkili.
    dar ve engebeli arazide nispeten kolay bertaraf edilebilen tanklarla eger acik alanlarda karsilasilirsa yikim oluyor. ozellikle 2 makineli tufege ve bir de topa sahip tanklar piyadelere kan kustururken bir tankin karsisina diger bir tank ciktiginda ise zirh kalinligi, topun namlu capi, uzaklik ve sans gibi etkenler devreye giriyor. rakibi ilk goren olmak oldukca onemli; cunku genellikle ilk goren taraf ilk ates eden oluyor ve sansiniz da varsa rakip tanki olu bir metal yigini haline cevirebiliyorsunuz. tanka hangi acidan ates edildigi de cok onemli; cunku zirhli araclarin zirhlari genellikle on tarafta, yana ve arkaya gore daha kalin. boyle olunca arkadan dolasmak oldukca onem kazaniyor.
    unitelere verilebilen 'smoke at', 'surunerek hareket et' gibi emirler stratejik acidan zenginlik katiyor. acik arazilerdeki tepeler, agaclar ve siperler unitelerin dusman yakina gelmeden farkedilmelerini zorlastiriyor. kisitli olarak kullanilabilen topcu ve hava destegi rakibe baraj atesi acma acisindan faydali olabiliyor.
    hicbir oyunda kaybettigim birliklere bu oyundaki kadar uzuldugumu hatirlamiyorum. her haritada savas gucunuzun size verilen birliklerle sinirli olmasi her bir birimi cok onemli kiliyor. her birimin gercege uygun hareketleri yine gercekci surelerde yapmasi heyecani arttiriyor. ornegin yolun kenarindaki bir binanin tepesine bir bazuka timi koyuyorsunuz. dusman askerleri yoldan geciyor ve farkedilmemek icin dua ediyorsunuz. az sonra oradan bir sturmgeschutz cikiyor. sizi gorurse isiniz bitik. yaninizdan gecerken zirhin daha ince oldugu arka tarafina ates edebilmek icin biraz daha bekliyorsunuz. sonra bazukadan cikan roketin sesini duyuyorsunuz; ancak ardindan ding diye bir ses daha geliyor. iskaliyorsunuz.. tank size dogru donmeye basliyor. hadi diyorsunuz bazuka timinize. hadi doldur, doldur, cabuk doldur! ekranin altinda askerinizin isminin yaninda reloading yaziyor. reloading.. aiming... firing... ve iste bir patlama sesi ve yukselen dumanlar.. helal olsun diyorsunuz. map bitince cikan ekranda bazuka timinizin aldigi madalyalari gorunce gururlaniyorsunuz...
    oyunun istedigi sistem ozellikleri de oldukca dusuk oldugu icin hemen her sistemde rahatlikla oynamak mumkun. ancak serinin ilk oyunlari biraz eski olduklari icin windows xp altinda problem cikartabiliyorlar, bu durumda official patchlerini kurmak sorunu cozebiliyor.
    oyunun eksi tarafi ise gorece yavaslilik ve tam olarak ogrenilmeden yeterli keyif alamama. kimi zaman bir tiger tankinin mapin bir ucundan diger ucuna gitmesini bekliyorsunuz 5 dakika. ancak bu yavaslik herseyin kontrolunuz altinda kalmasina imkan tanidigi icin kendinizi gercek bir komutan gibi hissediyorsunuz. close combat strateji meraklilarinin ilgisini cekecek bir oyun. ancak ne yazik ki artik serinin devami gelmeyecek gibi..
8 entry daha
hesabın var mı? giriş yap