4 entry daha
  • armonide derecelerin ardarda tınlamasıyla, tonaliteyi vurgulamak amaci ile olusan akor dizisi.
    ayrica piyano, keman basta olmak üzere neredeyse tüm çalgilar için yazilmis koncertolarin, belirli bolumlerinde (ki bu bolumler aslen amac tonaliteyi vurgulamak icin armonik dereceler üzerinde olur) eslik partisinin (orkestra veya piyano) susarak solo calginin armonik dereceler üzerinde form acisindan genelde parcali yapida, a veya b temasindan rahatca ezgilerden esinlenerek genelde virtiozite sergilemesiyle calinan bolumdur.
    eski donemlerde kadans kisimlari bos birakilip, o koncertoyu yorumlayan yorumcu tarafindan doldurulurken, simdilerde bir koncertonun donemin ünlü yorumculari tarafindan yazilmis birkac tane kadansi olabilir.simdiki zamandaki yorumcu koncertoyu calarken hangi kadansi calacagini belirlemesi, ona gore calmasi gerekir.
22 entry daha
hesabın var mı? giriş yap