7 entry daha
  • fellini tarifiyle "science fiction of the past" (geçmişin bilim kurgusu)
    garip bir aşk üçgeninin ön planda olduğu görkemli bir fresk

    filmin sanatçının ilk gerçek skandalı olarak adlandırılan tatlı hayat*'la paralellikleri, yönetmenin 60'ların roma'sında roma imparatorluğu'nun çöküş yıllarından pek de farklı şeyler görmediğinin ipuçlarını taşıyor:

    satyricon da tatlı hayat gibi (bkz: #3820536) yönetici sınıfın çöküşüne ve bu çöküşün içerdiği korkunç şiddetin yoğun bir bileşimine mercek tutuyor . fellini aynı saldırgan tavrıyla aslında 60'ların sosyal tansiyonunu da ölçmekte ve sonucu bir felaket olarak sunmaktadır
    yönetmen, filmlerinde bulunması hiç de tesadüfi olmayan aksine üslubu ile tamamen kendine özgü
    - suni bir renk kullanımı
    - çok ağır makyaj
    - olabildiğince basit ve tiyatro dekorunu ansıtan simgesel denilebilecek bir set tasarımı
    - aynı derecede tiyatro diline yakın bir oyun tekniği
    - son derece irrite* edici bir arka plan ses ve müziği
    - deliriler, nöbetler, sancılar çeken bükülüp kıvranan rahatsız edici bir sinema dili kullanmış. ancak çirkini tasfir etmanin estetik bir yolu varsa bu da o olmalı zaten.

    fellini, latin imparatorluğunun atmosferini böyle yorumluyor ve bütün sürreallik iddialarına rağmen çıplaklık ve gerçeklikten başka bir tad bırakmıyor

    http://arsiv.hurriyetim.com.tr/…stival/federico.htm
26 entry daha
hesabın var mı? giriş yap