• dışavurumcu alman sinemasının en belirgin özelliklerinden biri, dış çekimlerden kaçınmasıdır. sanatçılar kafalarındaki atmosferi yaratabilmek için iç mekanları seçmişlerdir. dekor, kostüm ve ışık önemli öğelerdir. bu akımın birçok örneğinde dekor, oyunculuğa üstün gelmiş ve oyunculuk dekora uydurulmak zorunda kalınmıştır. bu akımın yaşandığı dönem, alman sinemasının en kayda değer dönemidir.

    the cabinet of dr caligari ile yüzeysel dekor anlayışı başlamıştır. bu, derinlik duygusunu sağlayamaz. bilinçli çarpıtılmış bir perspektif ve birbirini kesen eğri hatlar karamsar, içinden çıkılması olanaksız görülen mekanlar yaratmıştır. bu dönem dekoratörleri aynalara ve görüntüyü yansıtan diğer malzemelere de düşkündüler. dışavurumcu alman sineması, doğanın taşıdığı "sahte gerçekliği" kendi algı ve duygu süzgecinden geçirerek teknik olanaklar elverdiğince dekora aktarmıştır.
16 entry daha
hesabın var mı? giriş yap