11 entry daha
  • adorno 'ya göre lukacs'ın katı bir biçimde "yansıma" teorisini savunuyor olması ve gerçekçiliği ampirik realitenin taklit edilmesiyle varılabilecek bir şey sanmaktaki ısrarı onu, modernizmin "imajlarının", bilinçli olmaksızın, nesnel gerçekliğin kılık değiştirmiş görünümleri olduğu sanısına sürüklemekteydi. lukacs estetik teknik öğenin "bağımsız" tarihsel gelişmini kabul etmiyor ve bu olanağın sanatsal üretimdeki rolünü anlayamıyordu. bunları anlayamadığı için de bir yandan kendisinin beğendiği gerçek ustaların (bkz: balzac) yapıtlarındaki gerçekçi olmayan öğeleri göremiyor; bir yandan da modernizmin yaşam deneyiminden aktarılan "imajların" gerçek niteliklerini fark edemiyordu.

    bu tartışmanın temel örneği kafka'dır. lukacs'ın gerçekçi olmadığı için eleştirdiği kafka adorno için proust 'la birlikte edebiyatın en önemli isimlerinden biriydi.
27 entry daha
hesabın var mı? giriş yap