andrea del verrocchio
-
büyük ölçüde 16yy tarihçisi giorgio vasari'nin sanat tarihine magazinel yaklaşımı sonucu, eserleri deha ve yetenekten ziyade titiz çalışmanın ürünü imiş gibi görülmüş ve tanıtılmış, turist rehberlerinin dilinden kaderi, sanatı şu ünlü melek figürünü de içeren "vaftiz" tablosu ile kısıtlı imiş de leonardo'nun gölgesinde kalmak olmuş gibi gösterilen bu büyük sanatçı aslında perugino* , botticelli, michelangelo'yu da içinde bulunduran geniş bir ronensans sanatçı kitlesini etkilemiş başlı başına bir ekoldur. dönemin sanata daha çok "zanaat" olarak bakma anlayışı gereği o floransa'da yetişmiş büyük sanatçılarının hemen hepsi gibi o da çok yönlü bir ustaydı. bugün hayranı olduğumuz bütün o eserlerin yaratıcıları gibi o günün değerleri içinde, o da kast olarak fırıncılarınkine eş tutulan sanatçılar loncasının bir mensubuydu. oysa bugünün değerleri ile bakarsak onun aslında bir bilge, mühendis, kimyager, kuyumcu, ressam ve heykeltraş olduğunu ama asıl maharetli olduğu alanın heykel sanatı olduğunu görürüz.
ek kaynaklar:
http://www.headforart.com/…/22/on-top-of-the-world/
http://www.museumldv.com/venice.htm
http://en.wikipedia.org/…nd_st._thomas_(verrocchio)
http://en.wikipedia.org/wiki/david_(verrocchio)
http://en.wikipedia.org/…lfino_di_verrocchio_03.jpg
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap