3 entry daha
  • sunyata hiçlik ya da yokluk değildir. boşluktur. nihilizm ya da eternalism (ebedicilik) ile ilgili değildir.

    theravada budizmindeki anlamı bir özün olmamasıdır (no-self) .

    mahayanadaki anlamı; her şeyin içsel varoluşu ve doğası itibarı ile boş olmasıdır. burada buda-doğası öğretilerine ve boş farkındalığa da atıfta bulunabilir.

    "nihai gerçek, ayrıntılandırmalardan arınmış boşluğun ilkel bilgeliğidir. ilkel bilgelik, doğası gereği oradadır ve saf olmayan, hatalı bilinçte de mevcuttur. bilinç geçici olarak lekelense bile bilgelik doğasında kalır. kirlilikler ayrılabilir ve asıl doğa olmadıkları için terk edilebilirler. bu nedenle, nihai gerçek aynı zamanda nihilizm ve ebedicilik gibi iki aşırı uçtan da özgürdür. boşluk gerçekten kurulduğunda, o zaman nihilizmin aşırılığından kaçınılır; ve özne-nesne kavramanın tüm fenomenleri ve kavramları gerçekten var olmadığından, o zaman ebedicilik aşırılığından da kaçınılır.

    shunya boşluk demektir; ama olumsuz değil, çok olumlu bir boşluk. hiçlik gibi gelir, ancak basitçe hiçlik anlamına gelmez; yokluk demektir. shunya boşluk, her şeyden yoksun demektir. ama boşluğun kendisi oradadır, mutlak mevcudiyetle, yani sadece boşluk değildir. o, boş olan, saf uzay olan ama var olan gökyüzü gibidir. her şey onun içinde gelir ve gider ve o kalır.

    shunya gökyüzü gibidir - saf mevcudiyet. içinde yaşasan da ona dokunamazsın. onsuz asla olamasan da onu göremezsin. içinde sen varsın; nasıl balık okyanusta varsa, siz de uzayda, shunya'da varsınız. "

    "budalar boşluğun tüm görüşleri bırakmak olduğunu söylerler. bir diğer görüş olarak boşluğa inananlar umutsuz vakalardır." - nagarjuna

    "bütün felsefeler zihinsel uydurmalardır. olguların gerçek özüne girilebilecek tek bir doktrin hiç olmamıştır."

    (bkz: shunyata)(bkz: sunyata)(bkz: sunya)
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap