5 entry daha
  • [pansiyonunuzdaki o adam grafoloji işlerinden vazgeçsin. ben davranış tarzım itibariyle hiç de "çok belirli değilimdir" (o halde sen bunu tecrübe etmiş olmalısın), ayrıca hiç "olağanüstü duyumsal" da değilimdir, bilakis mükemmel şekilde, doğuştan gelen çilekeşlik yeteneklerim var, iyi kalpli değilimdir, tutumluyumdur gerçi, fakat işte "zorunluluktan" değilim, onun dışında cömert de hiç değilimdir, adamın diğer söyledikleri ile senin aklında tutamamış olduğun şeyler de yine aynı kapıya çıkacaktır. "sanatsal ilgi" meselesi bile doğru değil, hatta tüm yanlışlıkların içinde en yanlış yorum bu. benimkisi edebiyata ilgi değil, ben edebiyattan meydana geliyorum, bunun dışında hiçbir şey değilim ve bunun dışında bir şey olamam.] franz kafka - briefe an felice

    "ingilizce argo yalnızca 18. yüzyıldan itibaren olumsuz bir şey olarak görülmeye başlandı: chaucer, shakespeare, dryden ve pope gibi pek çok yazar eserlerinde argoyu sanatsal ifadenin ayrılmaz bir parçası olarak kullanmışlardır." steven roger fischer - dilin tarihi

    "doğa, sanatsal açıdan değerlendirildiğinde model olamaz. abartılı olur, biçimi bozulur, boşluklar kalır. doğa, bir rastlantıdır. "doğanın incelenmesi"ni ben iyi alamet saymam: teslimiyeti, zayıflığı, yazgıcılığı gösterir - bu ufacık işler karşısında toz duman içinde yatıp beklemek büyük sanatçılara yakışmaz. ne olup bittiğini görmek - bu, tinlerin başka bir türüne, anti-artistik, sahici tinlere özgü bir yetidir. kişi, kim olduğunu bilmalidir." friedrich nietzsche - götzen-dammerung

    (ilk giri tarihi: 6.1.2017)
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap