1 entry daha
  • auteur basliginda da sinemadaki auteur den sikca bahsedilmesine ragmen bir nokta atlaniyor gibi geliyor bana. auteur teori oncelikle su anda film calismalarinda cok kullanilan bir teori degildir. baska dinamiklere de dikkat edilir. amma ve lakin illa kullanilacaksa "auteur oldugunu nasil anliyoruz yonetmenin" sorusunun cevabi onemlidir. bu teorinin cahiers du cinema yazarlari tarafindan studyo sistemi icinde calisan yonetmenlerin filmlerinin ayird edici ozellilerini anlamak icin ortaya atildigi unutulmamali. yoksa bagimsiz sinemada boyle bir auteur arayisina gerek yok, zaten yonetmen otoritesini koyabiliyor filmin yapim asamasina. studyonun filmin her asamasinda soz sahibi olmasi bazi cok ozel yonetmenlerin ayrilmasi gerektigi dusuncesini dogurmus -ya da bu ayirici ozelliklerin farkinda olunmasi gerektigini- ve auteur teori dogmustur. howard hawks, alfred hitchcock gibi yonetmenlerin filmlerine bakarak auteur'u, bilin bakalim nerde aramislardir? mise en scene de. studyonun karismadigi tek seyde. isik, kamera kullanimi vs. gibi faktorler yonetmenin imzasi olarak gorulmus ve auteur teori bu imzayi tespit etmeye calismistir. bu bakimdan auteur teorisi cool, super, acaip entel yonetmen tespitinde degil herseye ragmen imzasini atmayi becerebilen yonetmen tespitinde kullanilir. ha sonradan dallanip budaklanmistir ayridir.
    ek: tramell de cok haklidir, bir teoriden cok yaklasimdir. atla deve degildir.
10 entry daha
hesabın var mı? giriş yap