• ebced kelimesi arap alfabesindeki harflerin kolay ezberlenebilmesi için harflerin birleştirilmesiyle meydana gelen 8 anlamsız kelimenin ilkidir. diğerleri ise hevvez, hutti, kelemen, sa'fas, karaset, sehaz ve zazağ...
  • sekiz gruba ayrılan arap alfabesinin ilk grubu.
    elif, be, cim ve dal harflerini belirten grup.

    arap alfabesinin gruplanması ise şu şekildedir;

    ebced, hevvez,huttî`, kelemen, sa'fes, karaşet sehhaz dazıg+len

    ebced harflerinin sayısal kıymetleri;
    elif = 1 | be = 2
    cim = 3 | dal = 4
    h = 5 | vav = 6
    ze = 7 | ha = 8
    tı = 9 |ye = 10

    kef = 20 | lam = 30
    mim = 40 | nun = 50
    sin = 60 | ayn = 70
    fe = 80 | sad = 90

    kaf = 100 | rı = 200
    şın = 300 | te = 400
    se = 500 | hı = 600
    zel = 700 | dad = 800
    zı = 900 | gayn 1000

    farsçaya mahsus olan p, ç, j, g harfleri b, c, z, ke gibi hesaplanır.

    sami dillerdeki bu sıralamaya bağlı sayılsal değerler oldukça cezbedici bir konu olagelmiştir benim için hep.
  • bildiğim kadarıyla ebced hesabını kullanarak yazılı metne matematiksel mesaj gömebilirsin. mesela 31'in ebced'de karışılığ "el" oluyor diye biliyorum. bundan kelli 31 çekmek demekteyiz.
  • ebced'in kaynağının fatiha suresi olduğu söylenir. surenin 7 ayet olması ve 1'den 7'ye kadar olan sayıların toplamının 28 vermesi bu iddiayı kuvvetlendirir. 28 ise suredeki kelime, arap alfabesindeki harf sayısıdır.

    yine ebced hesabı ile ortaya çıkarılan bir başka tuhaf durum ise kur'an-ı kerim'deki kelime sayısıdır. esma-ül hüsna'daki 99 isim bismillahirrahmanirrahim'in harf toplamı olan 786 ile çarpıldığında kuran'daki kelime sayısı olan 77814'e ulaşılır.
  • uydurma fasa fiso .
    bunu yapana yaptirana kesirleri sorsan bilmez ama kafadan uydurma bu hesaplari ciddiyetle yapar....!!!
    inanani oldugu surece bunlar devam eder giderler.
  • (bkz: gematria)
  • diğer bir anlamı da sessiz harflerden oluşan alfabe demektir (consonant alphabet). bazen sessiz harflerin yanında bazı sesli harfler de bulunabilir.
    günümüzde kullanılan ebcedler ; arapça, süryanice , ibranice ,samiriyecedir.
  • ebced denince insanların aklına fal, büyü gibi şeyler geliyor ancak bununla alakası yok. ebced, arapların rakamları bulmadan önce kullandıkları sistemdir, tıpkı roma rakamları gibi. başka bir şey değil.
  • arap harflerinin sayı karşılıkları ile uğraşan bir bilimdir..
  • harflerin anlamları ve sayısal değerleri ile ilişkili bir ilmi alandır.

    arapça’daki her harfin sayısal olduğu gibi bir anlam karşılığı bulunur. bu noktada, ‘’allah’’ kelimesini oluşturan harflerin her birine baktığımızda, o’nun her şeyi kapsayarak zıt görünenleri birlediğini anlayabilir, bir bakış açısına kavuşabiliriz.

    allah kelime-i lafzının ilk harfi elif’in diğer hiçbir harfe ihtiyacı yoktur; o birdir; ancak tüm harflerin ses çıkarabilmesi için ona ihtiyacı vardır. bu ilk harf, allah’ın zatına, o’nun tenzihine işaret eder; tahayyül edilemez; üzerinde düşünmek mümkünsüzdür. elif’ten sonra celali bir şekilde ilk lam gelir ki bu sıfat alemini temsil eder; var oluş sıfatların isimlerinden doğmuştur ve ikinci lam ile birliktedir. ikinci lam cemaldir. celal ve cemal birlik içinde birbirlerine dayanmışlardır. yazılmayan ama okunan ikinci elif de aynı şekilde zıtlığın birliğini gösterir: bu gizli elif hem var hem yoktur. tıpkı kâmil insan gibi var görünse de özünde hiçliğe kavuşmuş, yokluğu idrak etmiştir. he harfi, hüviyeti, kimliğin eylemlerini, şahsiyeti temsil eder ki bu da bütünleyici varlığıyla insan-ı kamil’dir.

    insan-ı kamil’i daha iyi anlayabilmek içinse nur kelimesinin harflerinin analizinde bulunan nesefi hazretleri’nin açıklamalarına kısaca değinebiliriz:
    allah’ın isimlerinden biri olan, aydınlık anlamındaki nur kelimesinin ilk harfi nun, külli aklı temsil eder. nun, hakikati muhammedi, ilk yaratılan kalemdir, idraktır. bunu insan cüzi aklıyla bilemez. bu sebeple allah’ı isteyen kişi, evliyaya, kâmil insana, nur’un ikinci harfi olan vav’a dayanır. vav, kendini gerçekleştirmiş insanı ifade eder; evliyanın aklıdır. daha sonra bulunan r harfi ise beşerdir. r ile temsil edilen beşer, vav olan ve külli akla dayanan evliyayı takip ederse reşit olur, olgunluğa erişir. böylece kişi; seçim yapabilme potansiyeline erişmiş, kimliğini edinmiş, özgür iradesiyle kayda değer bir insan haline gelir.

    harfleri öğrenmeden kelimeler okunamaz. öyleyse, biz de idrake ermek için faydalı olacak detayların anlamlarını öğrenip maneviyatın derinlerine dalalım.
hesabın var mı? giriş yap