• --- spoiler ---
    metroda karşılaşan aynı erkeğe aşık iki kadın. birbirlerini tanımıyorlar. kadınlardan biri sevdiği adamın diğer kadının üzerine sinmiş kokusunu tanıyor.
    --- spoiler ---

    (bkz: aşk)
  • bir adam, o güzelim çorapları giyen hüzünlü kadını bırakıp da nasıl o at misali sarışın diğer kadını seçer, neden böyle bir şey yapar, insanlar neden kendilerini sevenlere değil de hep sevmeyenlere daha çok değer verir, wong kar wai nasıl olur da bu klişe konuları bu kadar güzel işler, ne yapar, ne eder, nerde yaşar, nerelere takılır sorularının ortalığı basmasına sebep olan hüzünlü film.
  • izlediğim en estetik ve etkileyici mastürbasyon sahnesine sahip film. bir wong kar wai mucizelerinden biri.
  • wong kar wai'nin gotik hatun karakteri için neil gaiman'in death adındaki kahramanından esinlendiği çok açık (zaten film boyunca takeshi kaneshiro çizgi roman okur ama ne okuduğunu asla görmeyiz), 90'larda çekilmiş olmasına rağmen buram buram 80'ler kokan, chunking'teki büfeyi-restoranı ve oteli görebileceğimiz filmi.
  • fallen angels / düşkün melekler - 1995

    izleyeni daldan dala atlatırken sanki analog bir fotoğrafın içerisindeymiş gibi hissettiren wong kar-wai filmi. bir yıl sonra olmasına rağmen çekimler, akıcılık bakımından chung hing sam lam'in (chungking express) üzerine konulmuş ve ardından fa yeung nin wa (in the mood for love) gibi ayakları tamamen yere basan bir film gelmiştir.

    he zhiwu 29 ağustos 1995’te ilk aşkıyla yeniden karşılaştığı an, bana fena halde edvard munch'un separation tablosunu anımsatmıştır. kadın, adamın kalbini sokup gitmiştir ama kadının çok da umrunda olmamıştır sanki.

    küçük bir minimal öyküsü de vardır filmin içerisinde:

    "babama neden bir dondurma vagonu sürmediğini sormuştum. bana cevap vermedi. daha sonra buldum ama cevabını… annemi bir dondurma vagonu ezmişti. taiwan’da doğdum ve babamla birlikte 5 yaşında hong kong’a geldim. annem olduktan sonra çok az konuşur olmuştu ve biz bir daha dondurma yemedik.
    ikimizin de sessiz ve incelikli olması muhtemelen aramızdaki güçlü bağı da açıklıyor"

    “bir geleceğim yok ama mutluyum”
    tematik wong kar-wai karakterlerinin cümlesi. karakterler o kadar iç dünyalarına odaklanmışlardır ki, adamın/kadının konuşamıyor olması veya sıradan hayatları olması onları en küçük bir müzikte dans etmekten, gülmekten alıkoymaz. "şimdi dursun ister dönsün dünya" temel mottolarıdır.

    * sigarayı bırakmaya çalışanların izlemesi tavsiye edilmez…
  • *bunları biliyor muydunuz?*

    death note'a hasta olmuş her 10 kişiden 11'i bu filmi çok seviyor...
  • (bkz: tekrar izlendiğinde aynı yerinde ağlatan filmler)

    --- spoiler ---

    blondie - guess why i dyed my hair blond?
    chi-ming - dunno.
    blondie - so no one will forget me
    chi-ming - outstanding.
    blondie - you're making fun of me.
    chi-ming - i do mean it. you're very special.
    blondie - i was told the same in the past.
    chi-ming - who told you?
    blondie - you! we were together for some time. i had long hair then. you used to call me "baby".

    --- spoiler ---
  • jukeboxta bi sarki, giden bi erkek, barda sarkiyi dinleyerek aglayan bi kadin... olaganustu hikaye anlatimiyla yine tuketici bi wong kar wai filmi..
  • filmin ufak bir parçası ama takeshi kaneshiro performansıyla insanı inanılmaz mutlu edebiliyor.özellikle domuza yaptığı masajla beni benden almıştır.
  • takeshi kaneshiro'nun oynadığı wong kar wai filmi.filmde chunking express'e göndermeler de yapılır.chunking express de takeshi kanshironun oynadığı karakterin ananas konserveleri ve son kullanma tarihleriyle ilgili bir olayı vardır,fallen angelstaysa dilsiz çocuk tarihi geçmiş ananas konservesi yiyip zehirlenerek dilsiz kaldığını söyler.ve gene iki filmde de takeshi kaneshironun oynadığı karakterler 'we rub shoulders everyday' repliğini sıkça tekrar ederler.iki filmdede gelişen toplam dört olayda zaten bu açıkça görülür.
hesabın var mı? giriş yap