• dünya sinema tarihinde ilk defa bu filmde bir vampirin köpek dişleri dudaklarının arasından, agizini acmadigi halde görünmüştür ve kendinden sonra gelen hollywood yapimlarina bile öncülük etmiştir. bu açıdan önemlidir.
  • yedi haftada tamamlanmış, 1953 yapımı bir film. kimilerine göre ilk türk korku filmi. türk film dostları derneği tarafından en iyi 5 film (beşinci değil) arasına girmiş. yönetmen mehmet muhtar da aynı değerlendirmede en iyi beş yönetmen listesine girmeyi başarmış. senarist ümit deniz ise en başarılı senaryo ödülü kazanmış bu filmle. filmin bir özelliği de danyal topatan 'ın ilk filmi olması.

    filmin oyuncularından annie ball'ı gülistan güzey seslendirmiş. ball; film çekilirken sadece iki türkçe kelime biliyormuş: "soğuk" ve "sarımsak".

    bülent oran'ın ayağına çekimler sırasında kalas düşmüş... mezarlık sahnesindeki sisi oluşturmak için ekipten 30 küsür kişi ağızlarında 3-4 sigara ile yere yatıp, duman üflemişler... filmin bazı sahneleri yapımcı turgut demirağ'ın köşkünde çekilmiş. turgut demirağ ilginç bir adam. abd'de, paramount stüdyosunda dört yıl çalışmış. bela lugosi'den çok etkilenmiş.

    film çekildiği dönemde, türk basını tarafından hayli eleştirilmiş. o yılların ünlü sinema dergisi "yıldız"da sinema eleştirmeni sezai solelli şöyle yazmış filmle ilgili: "film, film olarak vasattır. istenildiği gibi ne hakikaten korkunç bir film olmuş, ne de gülünç. (...) operatörün mü (görüntü yönetmeni) yoksa labaratuvarın mı kabahati anlamadım, bazı sahneler çok karanlık olmuş."

    not: tüm bu bilgileri gala filmden çıkan drakula istanbul'da dvd'sinin "meraklısına notlar" bölümünden derledim, topladım. ek olarak g. scognamillo ile merhum m. demirhan'ın fantastik türk sineması çalışmalarından yararlandım (sayfa 70-75).
  • drakula rolündeki atıf kaptan bu filmdeki rolüyle sinema tarihine geçmiştir. şöyle ki; sinema tarihinde uzun köpek dişleri gözüken ilk drakula atıf kaptan'dır.
  • ne yönetmeni mehmet muhtar'ın ne de sanat yönetmeni sohban koloğlu'nun dekorları yapmadan önce tek bir vampir filmi görmediği, ve kurdukları platoyla birçok vampir filmine örnek olan muhteşem film.
  • mehmet muhtar'in yönettiği, atif kaptan'in drakula olduğu, 1953 yapımı [umut ediyorum] vampir filmi... "türk korku sineması"nın eşsiz örneği, atıf kaptan da, tarihin gördüğü en "kalite" drakula oyunlarından -performans diye geçebilir- birini sunmakta...
  • drakula'nın binaların yüzeyinde yürüme sahnesi için, ilk defa tatbik edilen teknikler kullanılmış... bina yüzeyine benzer platformlar hazırlayıp bunları yere yatırarak atıf abi'yi üzerinde gezdirmek de bunlardan biri, çok zormuş, çok masrafmış dediler; "dracula filmleri" dünyasında ilkmiş dediler.
  • sahane dialogları olan bir film. oyleki, vampir beyimiz dans eden kadına "sen nefis bir mahlukatsın" diyebiliyor.
  • esas abi: bundan sonra sarmısak görmek istemiyorum.
    esas abla: tamam hayatım, artık caciği da sarmısaksız yeriz.

    gibisinden bir diyaloğa sahne olmuş nacizane bir türk filmidir. (diyalog tam olarak böyle olmayabilir ama özü budur)
  • taşşağımı geçmek için evelsi gün dijitürkte oturup izlemeye başladım, ama şartlar göz önünde bulundurunca dönemini aşmış bir film olarak nitelendirip sevdiğim başarılı bir dracula uyarlaması.
  • teknik imkansızlıklar nedeniyle drakula'nın o etkileyici kırmızı gözlerini göremediğimiz, pelerinsiz drakula'nın koşamadığını öğrendiğimiz film. ayrıca filmde drakula ve türleri vampir olarak değil de hortlak olarak adlandırılmıştır.ayrıca tabutun üzerinde yazan adres "elhac abdüllatif gani meşelik bakırköy istanbul türkiye" adresidir. filmde şöyle bir diyalog geçmiştir ki koparmıştır :

    doktor : şadan hanım'a acil kan gerekli!
    şadan hanım'ın sevgilisi : kanımın son damlasına kadar vermeye hazırım.
    doktor : yok. bir miktar yeterli.
hesabın var mı? giriş yap