• ben bu filmi sevdim. 200 dk boyunca sıkılmadan ekrana baktım.
    o zamanı verip verdiğim o zamana acımıyorsam, o film iyidir.

    anneanne yorumu: hepsi pırlanta gibi çocuklar.
  • --- spoiler ---

    hardenberg "ben sadece oyunu kurallarına göre oynadım ama kuralları ben koymadım dediğinde peter'ın "önemli olan silahı kimin icat ettiği değil tetiğe kimin bastığıdır" lafı bitirmiştir. karakter kurgusu klasik de olsa diyaloglardaki hicivler pek lezzetli.

    --- spoiler ---
  • filmden nefis bir diyalog:

    --- spoiler ---

    -jule: küçükken arkadaşlarımla bebeklerle evcilik oynardık. onlar için çok gerçekçiydi. öylesine içindeydiler ki. bense onların sadece oyuncak olduklarını unutamazdım. ben kendimi oyuncudan çok izleyici gibi hissederdim. biliyor musun. hâlâ öyle hissediyorum. gerçek hayatta da.

    -jan: bu matrix. onu görebiliyorsan, içinde olamazsın.

    --- spoiler ---
  • icten ice sempatik bulmaya ba$ladigimiz adam hakkinda "bazilari hic degi$mez" sahnesi filmin butunundeki ictenlik uzerine cok guzel bir kapani$ oldu..

    ucuz ama yurekten avrupa sinemasi hala hollywood'dan cok daha izlenebilir $eyler koyuyor ortaya..
  • berlin'de yasayan avusturyali yönetmen hans weingartner'in son filmi.
    günümüzde gencligin politik degisiklikler icin, grup dinamiklerinin karmasikligi yüzünden kendi yollarini ve stillerini nasil aradiklari düsüncesinden cikmis zekice yapilmis bir film.
    üc kisilik ufak bir grubun "zenginlere" bir tür ders vermesi. villalara gece girerek, bir seyler calmak yerine, tüm esyalari belli bir sistemle tepe üstü düzenlemeleri. bunu evin kaotik bir sekilde altini üstünü getirmeden cok farkli olarak yapiyorlar.
    firsat esitsizligi, varlik, mülkiyet vs.. konularina bir gönderme yapiyorlar.
    olaylar planladiklari gibi gelismeyerek kendilerini bile sasirtacaktir.
    filmdeki 68 lerle de ince bir hesaplasma var. kesinlikle görülmesi gereken bir film.
  • yönetmenin hiç bir şekilde derdinden ödün vermediği sağlam bir alman filmi. her an yanlış anlaşılmaya musait bir konu tartışılıyorken filmin genelinde diyaloglar gayet tutarlı. en azından yılmaz erdoğan gibi darbenin yıkcılığını anlatırken bi taraflara yalakalık yapmıyor. film boyunca bizler seyirci olarak neredeyse zengin adama kanacakken elemanlardan hiç biri, hiç bir anda adama güvenmezler. bu da sistemin insanı nasıl öğüttüğüne dair ince bir anlatım bence.

    sevdim.

    haa... hazır yeri gelmişken burjuvazinin baş belası haneke'den bkz vermesek ayıp olur.

    (bkz: funny games)
    (bkz: 71 fragmente einer chronologie des zufalls)
  • insan icinde umutla izliyor bu filmi. gercekten bazi $eylerin, bazi insanlarin degi$ebilecegine kar$i bir umut. ideallerine simsiki baglanmi$ ki$ilerin gercekten bir$eyler ba$arabiliceklerine ve bu dunyayi -belki de sadece bir insani- ufacik da olsa degi$tirebiliceklerine kar$i bir umut. her$eyin cok diplerine gitmiyor evet ama belki de gitmesine hic gerek yok. bu dunyanin boktanliginin ne kadar gozumuzun onunde oldugunu sadece bize bi kere daha gosteriyor. onuzumde olan gerceklige bir kere daha bakmamizi sagliyor. ayagimiza giydigimiz nike'i kimlerin ne ko$ullarda yaptigini zaten biliyor olmamiza ragmen sadece bunu bir kere daha tekrarlayip yuzumuzu kizartiyor. cok da derinle$mesine gerek yok zaten. her$ey ortada. koklerini sarmi$ bir sitem ve bunun kar$isinda belki direnmekten bikmi$ bunyeler var, belki zaten hic umursamayanlar, belki de hicbir $ey degi$micek bile olsa o sistemi degi$tirmeye cali$anlar. i$te sadece bunu anlatiyor bu film. objektif gibi gorunuyor, her fikre bir $ans mi taninmi$ acaba diye sordurtuyor, yoksa ba$arabilecekler mi diye heyecanla bekletiyor ve bize icimizdeki o umudu unutturup, biliyordum i$te boyle olucagini dedirtiyor. bazilari hic degi$mez.
  • 2004
    cannes, altın palmiye adaylığı
    european film ödülleri, en iyi erkek oyuncu adaylığı

    “bu film bir devrim çağrısı değil. benim için daha önemli olan eleştirel olmanın ve statükoyu sorgulamanın ne kadar önemli olduğunun altını çizebilmekti.”
    hans weingartner (yönetmen)

    film hakkında

    cannes film festivali’nde 11 yıldır yarışmaya davet edilen ilk alman filmi olan eğitmenler, 28 yaşındaki yönetmen hans weingartner’ın günümüz gençliğinin sisteme karşı başkaldırışına zekice bakışı. bir grup genç radikal zengin insanların evlerine izinsiz girmekteler. amaçları hırsızlık yapmak değil, mobilyaların yerlerini değiştirip, geriye “sende çok fazla para var” gibi anti-materyalist sloganlar bırakarak ev sahiplerini huzursuz etmek. bir gün ev sahibi tarafından iş üstündeyken basılınca, çareyi zengin iş adamını kaçırmak ve dağlara kaçmakta bulurlar. fakat daha sonra ne yapacaklarıyla ilgili en ufak bir fikirleri yoktur. diğer yandan aralarında bir cinsel çekim bir de ellerindeki rehine kendini eski solcu olarak tanıtıp ve onlara sempati duyduğunu beyan edince işler iyice karışır. genç, esprili bir sinema dili tutturan eğitmenler, bugünün gençlerinin 60’lı yılların radikal siyasetini kendilerine göre tekrar yorumlamaları üzerine kurulu, gösterildiği festivallerde ayakta alkışlanan ilginç bir film.

    yönetmen hakkında

    avusturya doğumlu hans weingartner feldkirch, fizik okuduktan sonra, avusturya sinematografi birliği’nden kamera asistanlığı sertifikası aldı. daha sonra vienna üniversitesi’de nöroloji okudu. 1997’de köln’deki medya sanatları akademisi’nde yüksek lisans yapmaya başladı. bazı kısa filmlerin yanı sıra festivallerde ses getirmiş the white sound (2000) isimli bir uzun metraj çalışması var.

    http://2005.ifistanbul.com/…lmdetails.php?filmid=32
  • tam "bir daha bu festivalin kapisindan bile bakmayacagim, yazik o kadar paraya, zamana" düsünceleri belirmisken afallatan film. ya da sadece dorduncu afm bagimsiz film festivali'nde gösterilen tek iyi film.
    (bkz: her yürek devrimci bir hücredir)
  • sisteme elestirilerini acikca yapan, tavrini koyan ama bunun yaninda mizahi ögeleri ve özellikle müzikleriyle film izlemenin tadini veren, daniel bruhl'un yine kendine hayran biraktigi insani genc oldugu icin kendini sansli hissettiren alman filmi. türkiyede gösterime girip girmedigini bilmiyorum ama genclik bu yapimdan mahrum birakilmamali.
hesabın var mı? giriş yap