• taraf de haidouks'un tarifi mümkünsüz güzellikteki oynak şarkısı (oynak olmayan kaç şarkıları var ki bu adamların). hayatında göbek atmamış insana göbek attırır, koro halinde anlaşılamayan sözlerini söylettirir. velhasılı internetin altı üstüne getirildiği halde sözleri bulunamamış, kulak yetmemiş şarkıyı dinleyerek de anlaşılamamıştır.

edit: shaggy'nin oh carolina şarkısıyla bir alakası varmış meğer. o carolina bu carolinaymış. güney carolina, kuzey carolina, gitti bizim carolina
  • akıllara zarar bir taraf de haïdouks şarkısı
  • witcher 3 oyununun ormanda gezdiğiniz bir bölümüne eklense sırıtmayacak ürpertide ve huzurda bir şarkı.
  • temmuz’da seyircisiyle buluşacak where the crawdads sing filmi için özel olarak yazılmış taylor swift şarkısıdır. daha önce safe and sound (2012), i don't wanna live forever (2017) ve beautiful ghosts (2019) gibi şahane soundtrack’ler yayınlayan taylor’ın bu şarkısı da hâliyle merak uyandırıyor.

bir diğer özelliği de, “taylor swift x harry styles” mashup’larını youtube’da göreceğimizin habercisi bi’ soundtrack olması sanırım :) çünkü “carolina” harry styles’ın 2017’de yayınladığı, solo kariyerindeki ilk albümünden bir şarkıdır. taylor ve harry’nin geçmiş ilişkilerini de hesaba katacak olursak bu isim benzerliği vesilesiyle bol edit’li carolina’lar yolda diyebiliriz.

harry, bu şarkıyı “kaçamak” yapıp takıldığı bir kadın hakkında yazdığını açıklamıştır. bu kaçamağın çok kısa süre ile sınırlı olduğunu belirttiği için one night stand diye düşünenler var ama buna dair kesin bir açıklama yok.

fanlar son derece detaycı olduklarından, bu kadının şarkıda geçen “towns, better swim before you drown” sözü ile bir ilgisi olduğunu saptamışlar. yaşadığı yerin carolina olduğu gibi puzzle parçalarını birleştirince de... sonuç olarak townes adair jones isminde bir kadın olduğunu resmen afişe etmişler. kadının yerinde olmak istemezdim, çünkü ikircikli bir durum söz konusu. iyi tanınan ve başarılı bir sanatçının şarkısına doğrudan ilham kaynağı olmak güzeldir elbet. ama “kısa bir macera” olarak anılmak… eh, orasını bilemedim.

dinlemek için: spotify, youtube.
  • taylor swift'in bugün çıkan yeni şarkısı. şarkıya ve taylor'ın göğüs seslerine bayıldım. taylor bu şarkıyı bir buçuk yıl önce, bir gecede tek başına yazdığını söyledi. seventeen şarkının neyle ilgili olduğunu şöyle açıklamış:

taylor described the song as "haunting," which pretty much matches the vibe of delia owen's novel that the film is based on. per billboard, where the crawdads sing follows kya, a girl who learns to survive by herself in a north carolina marsh after she's been abandoned by her entire family. as she grows older, she becomes romantically involved with two men in town, and the story grows more complex when one of them is found dead — and she's accused of his murder. ıt'd make sense for taylor to pull inspiration from the novel for the song she penned.
  • alışılmışın dışında bir taylor şarkısı olmuş. ama çok da güzel olmuş.

https://m.youtube.com/watch?v=3q94ka7llgw

https://open.spotify.com/…si=haynklxvtrcwo_x8g-r00g

sözlerini de yazalım:

oh, carolina creeks
    running through my veins
    lost i was born, lonesome i came
    lonesome i'll always stay
    carolina knows
    why for years i roam
    free as these birds, light as whispers
    carolina knows

and you didn't see me here
    no, they never did see me here

and she's in my dreams
    into the mist, into the clouds
    don't leave
    i make a fist, i'll make it count
    and there are places i will never ever go
    and things that only carolina will ever know

carolina stains
    on the dress she left
    indelible scars, pivotal marks
    blue as the life she fled
    carolina pines
    won't you cover me?
    hide me like robes down the back road
    muddy these webs we weave

no, they never did see me

and she's in my dreams
    into the mist, into the clouds
    don't leave
    i'll make a fist, i'll make it count
    and there are places i will never ever go
    and things that only carolina will ever know

oh
    oh
    oh

they never did see me here
    no, you didn't see me here
    they never saw me

oh, carolina knows
    why for years they've said
    that i was guilty as sin
    and sleep in a liar's bed
    but the sleep comes fast
    and i'll meet no ghosts
    it's between me, the sand, and the sea
    carolina knows
  • kimbra'nın the golden echo albümünün 3 numarası, kişisel favorilerimden de biri albümde.

ı’m gonna ride to carolina
    drive for miles, till ı see the light
    find my feet in carolina
    some man ı'll meet to take my mind off ya

my hearts on fire for carolina
    never been but ı’ve seen the skyline
    ın a postcard from delilah
    she's got it made and ı got my mind made up

but in my heart ı know it's time to come back
    (ı feel it, ı feel it)
    cos you're the home ı never find off the beaten track
    (ı feel it)
    ın my heart ı know ı can't keep running away
    (ı feel it, ı feel it)
    ı'm always travelling fast to nowhere
    (ı feel it)

come get a new life in carolina
    ı don't know why but ı'll soon find out
    ı’ll find a house with an ocean view
    work good hours and be somebody new

but in my heart ı know it's time to come back
    (ı feel it, ı feel it)
    cos you're the home ı never find off the beaten track
    (ı feel it)
    ın my heart ı know ı can't keep running away
    (ı feel it, ı feel it)
    ı'm always travelling fast to nowhere
    (ı feel it)
  • nakaratı ozzy osbourne'un now you see it şarkısının nakaratını andıran slash şarkısı:

carolina nakarat: http://www.youtube.com/…ure=player_detailpage#t=28s

now you see it nakarat: http://www.youtube.com/…re=player_detailpage#t=128s
hesabın var mı? giriş yap