• (bkz: kabil)
  • ne zaman aklıma gelse, lisede hayata karşı en heyecanlı olduğum dönemi aklıma getiren tiamat parçası. basit bir parça aslında ama akıcı, güzel.
  • (bkz: caine), caim, kabil
    (bkz: abel), habil
    (bkz: tubalcain)
  • lord byron'a ait, tam adı cain: a mystery olan, 1821'de yayınlanmış tiyatro oyunu. kabil ile habil hikayesi kabil'in bakış açısından anlatılır. miguel de unamuno, müthiş abel sanchez'inde joaquin'e bu oyunu okutur. paralel okuma yapılırsa veya peş peşe okunurlarsa tadından yenmez. hepimizin sorduğu soruları kabil'in de sorduğu alıntıları paylaşmak isterim:

"the snake spoke truth; it was the tree of knowledge;
    it was the tree of life: knowledge is good,
    and life is good; and how can both be evil?"

"and this is life?—toil! and wherefore should i toil?—because / my father could not keep his place in eden?/ what had i done in this?—i was unborn: / i sought not to be born; nor love the state / to which that birth has brought me. why did he / yield to the serpent and the woman? or / yielding—why suffer? what was there in this? / the tree was planted, and why not for him? / if not, why place him near it, where it grew / the fairest in the centre? they have but / one answer to all questions, ''twas his will, / and he is good.' how know i that? because/ he is all-powerful, must all-good, too, follow? / i judge but by the fruits—and they are bitter—/ which i must feed on for a fault not mine. / whom have we here?—a shape like to the angels / yet of a sterner and a sadder aspect / of spiritual essence: why do i quake? / why should i fear him more than other spirits, / whom i see daily wave their fiery swords / before the gates round which i linger oft, / in twilight's hour, to catch a glimpse of those / gardens which are my just inheritance, / ere the night closes o'er the inhibited walls / and the immortal trees which overtop / the cherubim-defended battlements? / if i shrink not from these, the fire-armed angels, / why should i quail from him who now approaches? / yet—he seems mightier far than them, nor less / beauteous, and yet not all as beautiful / as he hath been, and might be: sorrow seems / half of his immortality. and is it / so? and can aught grieve save humanity?"
  • world of darkness sisteminde oyun yöneticisi ve bazı söylenti çıkaranlarca yapılmış ölümsüz vampir, tanrı veyahut bir cins şeytan.
  • alıp başka başka diyarlara götüren, canım tiamat şarkısı. kim bu cain? adam ve eve’in iki oğlundan biri. cain kardeşi abel’i kıskançlıktan öldürür. rubens’in “cain kills abel” isimli tablosu da vardır. şarkıyla bütünleşince çok daha anlamlı geliyor bu hikaye.

“if i go will you follow
    me trough the cracks and hollows
    and i would be your cain
    if you would be here now”
  • the matrix reloaded filminde merovingian'ın pis işlerini yapan, abel ile beraber çalışan program. sadece gümüş mermilerle öldürülebiliyor, bu yüzden vampir ve kurt adam tiplemelerini andırıyor. keymaker'ın seçilmiş kişi için yaptığı anahtarı abel ile beraber kendisi için kullanmak istiyor. bilerek keymaker'ın kaldığı hücrenin kapısını açık tutuyor, kaçsın istiyor. keymaker oradan kaçıyor ve koridorda yakalanıyor. zorla anahtarı alıyor. persephone bizim üçlüyü keymaker'a getirirken, televizyonda abel ile beraber vampir filmi izleyen cain, persephone'nin emriyle merv'e haber vermeye gidiyor. merv ile beraber dönerlerken neo bunları karşılıyor. kavga başlıyor. kavganın başında neo'nun tekmesiyle uçarak bir heykeli parçalıyor, ölüyor haliyle.
  • (bkz: deckard cain)
  • http://www.oxid.it/ adresinden indirilebilecek program. bulunduğunuz network üzerindeki bütün şifreleri indirmenize yardımcı olan bir tür spy programı. çok iyi firewall ile korunan networklerde pek ise yaramıyor.
  • tiamatin prey albumunun pek guzel acilis parcasi. eskiden yaptiklari butun guzel seylerin karisimi gibi olmus*.
hesabın var mı? giriş yap