• şarkının sonundaki garip sesler döngüsünün, şarkıya mı, yoksa albüme* mi ait olduğunu söylemek zordur. bu sesler tabii ki john lennon'ın cinliğidir, ve aslında günümüzde cd'den dinlediğimiz versiyonu yanlıştır: bu sesler plağın en iç halkasına kaydedilmiştir, ve siz durdurana kadar tekrarlanması gerekir. bu ne demek? eski bazı pikaplarda, plak bitince iğne otomatik olarak kalkmaz, son halkanın üzerinde durur ve plak sonsuza (hmm) kadar döner, ta ki siz iğneyi kaldırana kadar. tabii ki insaflı plak yapımcıları normalde bu bölüme ses filan kaydetmezler, ama lennon sizi çıldırtmak için vardır, a day in the life gibi ağır bir şarkının ardından yerinize mıhlanmışsanız bu sesler kafanızı oyacak, huzur muzur bırakmayacak, ille de sizi yerinizden kaldırtacaktır.
    (bkz: yabancılaştırma efekti)
  • hiç bir zaman hiç bir kimsenin hiç bir şekilde aşamayacağı bir şarkı...
  • sarkinin butun senfonik ogeleri ve ayrica ortadaki "woke up" bolumu macca'ya ait olsa da sirf o "i read the news today, oh boy" girisinden dolayi lennon parcasidir bu. paul kusura bakmasin ama kicini yirtsa da hayrani oldugu partneri gibi olamadi hic bir zaman. bence yani. ikisini de cok severim ama lennon anami siksin babam olsun, o derece severim. evet.
  • paul mccartney'nin "i love to turn you on" kısmı hakkında konuşurken bu kısmın o dönemde tepki çekebileceğinden endişelenerek john ile bir süre "ne yaptığımızın farkındayız di mi?" manasında birbirlerine baktıklarını, kültürde olsa da kayıtta bu tarz bir kullanımın yeniliğinden dolayı biraz düşündüklerini ve sonunda birbirlerine "do it! do it! get it down!" anlamında bakışlar atarak bu cümleyi kullanmakta karar kıldıklarını söylediği eşsiz eser.

    george martin, şarkının ilk kayıtlarında dahi john'un sesini bu şarkıda bu denli etkili kılıyor oluşuna dair hayranlığını dile getirir.

    duru doğan güne yağan olağan ve çarpık kargaşanın en estetik ve güçlü yansıtılmış halidir.
  • beatles'in sgt pepper albumunun efsanevi kapanis sarkisi.

    i read the news today oh boy
    about a lucky man who made the grade
    and though the news was rather sad
    well i just had to laugh
    i saw the photograph.
    he blew his mind out in a car
    he didn't notice that the lights had changed
    a crowd of people stood and stared
    they'd seen his face before
    nobody was really sure
    if he was from the house of lords.
    i saw a film today oh boy
    the english army had just won the war
    a crowd of people turned away
    but i just had to look
    having read the book.
    i'd love to turn you on
    woke up, fell out of bed,
    dragged a comb across my head
    found my way downstairs and drank a cup,
    and looking up i noticed i was late.
    found my coat and grabbed my hat
    made the bus in seconds flat
    found my way upstairs and had a smoke,
    somebody spoke and i went into a dream
    i read the news today oh boy
    four thousand holes in blackburn, lancashire
    and though the holes were rather small
    they had to count them all
    now they know how many holes it takes to fill the albert hall.
    i'd love to turn you on
  • türkçe versiyonunu senede bir gün adı altında birtakım eski türk filmlerinde dinlemek mümkündür.
  • derlemelerde bulunmayan, sadece album kaydinda yer alan, kisa, "never lucy abbey obivan" sekilde sozler olustugunu tahmin ettigim garip bir mix vardir sonunda. hem tersten hem de normal calindiginda cesitli gizli mesajlar icerdigi soylentileriyle unludur. ancak tabi ki, beatles'i* yesterday'den ibaret sananlarin kafasi karismasin diye, derleme albumlerde bu mix kirpilmistir.
    ayrica bu mix duyulmadan hemen once, insan kulaginin 16.000 hz'lik duyu limiti nedeniyle farkedilmeyecegi dusunulen 20.000 hz'lik bir kopek dudugu sesi bulunur. ancak benim gibi bazi insanlar o sesi de duyar ve "ben kopek miyim" sorunsalinin icinde bulur kendilerini... ve bu ses de tabi ki olaydan bi halt anlamayacagi kesin olan amerikan dinleyicisi icin gereksiz gorulerek, ozel kayit teknigi de gerektirmesi gerekce gosterilerek amerikada cikan capitol plaklarina konmamistir. ada, amerikalilarla bir kez daha dalga gecmistir ama oradakilerin olaydan haberi olmamistir.

    editle gelen ek:
    insan kulağı 20khz'in biraz üstüne çıkabilirmiş bazen, ki bu yüzden cd'ler 44.1khz'de sample edilirmiş. sample edilenin yarısına kadarki frekanslar korunabilmekteymiş. (ayamik'e bilgiler için teşekkürler!)

    editle gelen bir diğer ek:
    generalduncan, kaydın sonundaki sözlerin "never could see any other way" olduğunu söyledi. oluyor mu, oluyor. ama gerçek nedir bilemiyoruz tabi.
  • sonundaki köpek düdüğünden sonra(şarkının düzden 05:12si oluyor) olan garip mix tersten dinlenince çok net bir şekilde devamlı olarak "is a good man" diye biten bir cümlenin duyulduğu şarkı. hatta tersten dinlendiğinde mixin sonunda "out!" dendiği çok net bir şekilde duyulabilir. ilk dinlediğimde "paul mccartney is a good man" gibi anlamıştım ama tam da emin olamadım hiçbir zaman.

    ayrıca, the beatles ile the beatles hakkinda hemfikir olmadığımız sinirli sayidaki konulardan biri.
  • sonundaki orkestra yukselisinden sonra gelen e major, uc farkli beatle tarafindan iki(veya uc?) pianoda ayni anda calinmistir.

    asagi yukari soyle bir durum:
    http://1.bp.blogspot.com/…4/s320/screen-capture.png

    pianolarin sesleri fade out olurken mikserde ayni hizla mikrofonlarin volume'u acilmistir, bu sayede normalde olamayacak kadar uzun ve guclu bir ses elde edilmistir.

    kayitta kullanilan pianolar hala abbey road'da ikamet etmektedir, mevzu bahis akoru o pianolarda calmak hayatimin en orgazmik anlarindan biridir.
  • bu şarkıyı her dinlediğimde "i read the news today, oh boy" sözünün hemen ardından "ee abi?" diyesim gelir. insanın bu kadar içine işler.
hesabın var mı? giriş yap