sfml
-
sempatimi kazanmayı başaran bir uygulama programlama arayüzü. epey yeni sayılır ama güzel gelişiyor şu an. yavaş yavaş kendisiyle yazılmış güzel oyunlar da çıkmaya başlıyor:
http://mars-game.sourceforge.net/
http://motogt.sourceforge.net/ -
proje sayfası sourceforge'den github'a taşınmış çokluortam kütüphanesi. 2.0 sürümü öncesi internet sitelerinde de çeşitli değişiklikler yapılacak.
https://github.com/laurentgomila/sfml -
ilk kitabı çıkmış basit ve hızlı çokluortam kütüphanesi.
http://www.packtpub.com/sfml-game-development/book -
sfgui ile birlikte kullanılabilen ve arayüz tasarımı sorununu da çözen bir kütüphane. oldukça başarılıdır.
-
projelerini geliştirmek için qt creator kullanıyorsanız inşa sistemleriyle* ilgili başlangıçtaki bazı angarya işleri şu şablon sayesinde halledebilirsiniz:
https://github.com/maidis/qtcreator-template-sfml
fedora 28'de yaptığım denemelerde cmake, qmake ve qbs ile basit bir örnek sorunsuzca çalıştırılabiliyor.
devlet desteği gelirse veya benim ihtiyacım olursa farklı dağıtımlarda, işletim sistemlerinde veya işlemci mimarilerinde çalışması için de geliştirmeye devam ederim. -
kayhan ayar, youtube'da herkesin kolayca anlayabileceği seviyede bir video ders serisi başlattı. sıfırdan öğrenmeye başlayacaklar göz atabilir.
https://www.youtube.com/…ghbnvfxdutzjwhs3sh1usgftbh -
resmi dökümantasyonunun önemli kısımlarının çevirisine linkten ulaşabilirsiniz.
-
bilinmeyen bir sebeple sitesi türkiye'den erişilemiyor.
https://github.com/sfml/sfml-website/issues/137 -
sfml game development by example adlı kitaptan öğrenmeye çalıştığım ama c++ bilgimin eksikliğinden dolayı ilerlemekte zorlandığım için basit bir yılan oyunu yaptıktan sonra gittikçe ilerleşen konuları anlayamayıp bırakmıştım belki c++'de eksiklerimi kapatıp tekrar dönerim.
-
ses için openal soft kullanan, belirli multimedia konularında yardım sağlayan bir kütüphane.
misal "oyun yapacağım, haritalarda çeşitli senaryolara karşı müzikler olsun" diyorsanız müziğin pcm data'sının ne kadar yer tuttuğundan da haberdarsınızdır. demek istediğim müziği öylecene alamazsınız belleğe.
neyse işte, bu arkadaşlar müzik dosyalarını stream gibi ele alarak bu bellek sorununu çözmüşler.
implementasyonu görece zor bir konudur.
sona gelen buffer'ları arkada sürekli yeni pcm data'larıyla beslemeniz gerekir. bu da iyi bir threading ve senkronizasyon gerektiriyor tabii.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap