• açılış sahnesinde kıyıya vurmuş di caprio hakkında arkamda oturan yurdum genç kızının yaptıgı yorumu aynen aktarıyorum:

    "canım benimmm ölmemiş işte titanic batıncaaaa!!"
  • (bkz: (bkz: (bkz: bkz)))
  • --- spoiler ---

    film sonu tabi ruya lan. ismi yusuf olan arap bir kimyager siksen amerikan sinirindan gecemez gercekte.

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    titanic'te "you jump, i jump" delikanlılığını yapabilen leonardo abi, inception' da "if you jump, you are going to die" demiştir karısına.

    gençken daha cesur oluyor insan.

    --- spoiler ---
  • 6 sezonluk bir diziye her bölümünü manyak gibi takip ettirmeye yetecek kadar geniş bir konuyu bize 2,5 saat gibi bir sürede izlettirdiği için yönetmene teşekkürü bir borç bilirim.
  • spoiler içeriyor olabilir, dikkatli okuyun

    gerçek hayat ve rüyanın içiçe geçmesi, diğer yandan gerçekliğin kaybolması, diğer yandan da cobb'un mimar kıza rüyaları anlatırken bir rüyanın başının hatırlanmayacağını anlatması, sonra da kıza "biz bu cafeye nasıl geldik" diye sorması, ve kızın orada aslında bir rüyada olduklarını anlaması

    ben de soruyorum; hangimiz hayatımızın nasıl başladığını, ilk hatırladığımız anılarımıza nasıl geldiğimizi hatırlıyor? hangimiz hayatın başlangıcını hatırlıyor?
  • görsel

    10 yıl sonra imax'den iki defa daha izlediğim, 4k hdr blu-ray baskısına sahip olduğum efsane.

    filmin müzikleri (bkz: hans zimmer) blu-ray baskı içerisinde 5.1 dts-hdma olarak konmuş ki etkisini 10 kat arttırıyor.

    joseph gordon levitt hepi topu 15 saniye süren döner otel salonu çekimleri için 15 gün, 15 sn süren yer çekimsiz sahne için 1 ay özel eğitim almış çünkü christopher nolan tek seferde çekmek istemiş. çünkü nolan bir manyak.

    filmde toplam 2dk gözüken araf sahneleri için fas'a özel set kurulmuş. paris'in ortasında cafe çekimi için paris'te patlama sahnesi çekilmiş. filmde ki kar sahnesi için 4 ay inşaat yapılmış sonra tüm set havaya uçurulmuş nolan beğenmemiş los angeles'a yeniden inşa ettirmiş iki görüntüyü beraber kullanmış.

    di capiro 15.000 m3 suya gerçekten dayanmak zorunda kalmış çünkü o sahnede tek seferde çekilmiş. bar sahnesinde sırf su ve ışıklar yan yatsın diye yine döner bar kurulmuş oynayan figuranlar ile 2 hafta eğik yerde çekim yapabilecekler mi diye çalışılmış çoğu becerememiş filmde becerebilenler oynamış..

    daha yüzlerce detay blu-ray baskı içerisinde 3 saat sürüyor.

    sonra biri imax ile çekilmiş şu efsaneyi hd film cehenneminden izleyip gelip ekşi'ye şunu yazıyor ''çok abartı abi yağğğğ'

    sonra diyorsunuz ki christopher nolan başlıklarında nolan sevenler neden agrasif.
    toplanıp sizi dövmediğimize dua edin.

    edit: hede
  • adettendir söyleyeyim. son zamanlarda izlediğim en güzel film.

    --- spoiler ---
    kimse yazdı mı böyle bir ayrıntı bilmiyorum ama filmle ilgili benim en fazla hoşuma giden ayrıntılardan birisi cobb'un kızdan iki dakikada bir dakikada çözebileceği bir labirent çizmesini istediği sahneydi. kıza verdiği kareli kağıda çizdiği üç labirenti iki saniye içinde çözüp kıza uzatınca, kız sayfanın arkasını çevirip bom boş bir sayfaya çizdiği labirenti çözemeyince kıza gülümsüyor ve bu kızda iş var bakışı atıyor.

    bunun neresi ayrıntı falan diyebilirsiniz zaten ne kadar güzel bir sahne olsa da asıl ayrıntı sahne ve konuşmalar değil. asııl ayrıntı kareli kağıt ve boş sayfanın neyi simgelediği. kareli kağıt sınırlarıyla ve kızı ister istemez yapableceği şeyler hakkında yönlendirebilirliğiyle gerçeği simgelerken boş kağıt tamamen kızın hayal gücüyle istediği herşeyi yaratabileceği bir platform olarak rüyayı temsil ediyor. bu yüzden bu sahneden sonra biz de bu kızda iş var bakışı atıyoruz, ki kız da kimseyi hayal kırıklığına uğratmıyor sağ olsun.

    --- spoiler ---
  • izlerken sıkıntıdan yarıda çıktım, amk sadece bir katman dışa çıkabilmişim. sikeyim böyle işi.
  • kadını cinsel obje olarak görmekten çok çok uzaklara gitmeyi başarmış filmdir aynı zamanda. ariadne i hiç bir şekilde bir arzu nesnesine dönüştürmemiş, kıyafetlerinde son derece sıradan seçimlerde bulunmuştur nolan. mal rolündeki marion cotillard aşık kadın güzelliği ile bizi etkilese de seksi bir sembol değildir. insani yanı ön plana çıkartılan bir kadındır. filmde hiçbir sevişme sahnesine yer verilmemiştir. saf aşk öne çıkarılmıştır ama basit hollywood tarzı ile asla aynı kefeye konamaz.

    yıllardır kadınların her yerini gözümüze gözümüze sokan filmlerden sonra bu yanı ile de alkışlamak istediğim filmdir.
hesabın var mı? giriş yap