• oyun dünyasının en reformist adamlarından biri. kimse onun gibi olamadı ama en çok taklit edilen de oydu sanırım.

    ilk olarak commander keen‘de görmüştüm ismini, bir süre sonra, shareware bi oyun olarak çıkardığı ve aylarca bitirip bitirip tekrar oynadığımız wolfensstein 3d ile benzerine rastlanmamış ve uzun zaman isimlendirilememiş bi oyun türünü başımıza saran da bu adamdı. daha daha sonrasında, doom, doom 2, quake, quake ii, quake iii arena, quake aile versiyonu... hepsi çıktığı dönemin hitleri ve 3d shooter olarak adlandırılmaya başlayan türü hep daha ileriye götüren oyunlar.

    carmack, sarışın bir adamdı, sarışınları sevmezdim, hele saçlarını arkadan bağlamıştı, “waayyy” demiştim, aksi olsa şaşardım. 3d shooter’in bu kadar gelişmesi iyi miydi değil miydi bilmiyorum ama bi ara sürekli aynı tür oyunlar çıkıyordu ve ben o ara aktif oyun hayatıma son vermiştim...
71 entry daha
hesabın var mı? giriş yap