2011
-
öncelikle; (bkz: 2011'in en iyi albümleri)
me that ave been what i ve been mahlaslı, boş vaktine imrendiğim zat-ı muhterem kardeşim sözlüğe sağlam bir albüm yekünü sununca içimdeki bambaşka liste aşkı depreşti ve bu sene içerisinde sevdiğim şarkıları bi kenara yazayım dedim. sonra, o kenarın burası olabileceği aklıma geldi. kendi dinlediğim şarkılar içinde, kendimce en iyi yüz şarkıyı şuraya bi yere sıralıyorum. canı sıkılan dinlesin diye de mümkün olduğunca youtube vasıtasıyla bu şarkıların gerçekten yapıldığını kanıtlayacağım. her neyse, olay aşağıda cereyan ediyor:
100. casiokids - dresinen (bu şarkıyı pes 2012'den duydum açık olayım.)
99. det vackra livet - viljan (vokal robert smith'in isveç şubesi gibi, şarkı da the cure'un frenchisingi gibi)
98. team me – dear sister (özellikle son kısımları ayrı hoş)
97. john maus - … and the rain
96. jens lekman - an argument with myself
95. patrick wolf - the city
94. elbow – with love
93. friends - i'm his girl
92. gil scott-heron and jamie xx - i'll take care of you
91. fucked up – the recursive girl (bunlar biraz daha az bağırsa her şey daha güzel olacak ama o da bizim farkımız diyo gebeşler)
90. fleet foxes – battery kinzie
89. g-side - came up (müthiş bi sample)
88. washed out – amor fati
87. the roots – lighthouse
86. wolf gang – breaks in paris
85. black lips – modern art
84. the lonely island - threw it on the ground (babamız ile bir cep telefonu arasındaki ayrımı keskince vurgulayan mühim bir eser)
83. knife party - fire hive (türe hiç hakim değilim ama temsilen bu dehşet atışı almakta beis görmedim)
82. fatoumata diawara - kanou
81. class actress – weekend
80. my morning jacket - wonderful
79. psychic friend – once a servant (şarkıyla ilgili bulabildiğim tek videoda vokalin nefesi ziyadesiyle duyuluyor ve özellikle nakarat kısmında "eyvah" dedirten bir dans performansı görülüyor. introyu dinleyip umutlandıysanız parçayı kayıttan dinleyin derim)
78. the horrors – still life
77. danger mouse & daniele luppi – two against one
76. borrowed beams of light – holy cow
75. clams casino - i'm god
74. paul simon – rewrite (en sevdiğim şarkıcının, o kadar da iyi olmayan son albümünün en iyi şarkısı.)
73. apollo brown – time passed autumn
72. zoo kid - out getting ribs (aslen 2010 şarkısı ama çoğu kişi 2011'de duydu kendisini. 94'lymüş bu çocuk. hay a...)
71. wilco – i might
70. kendrick lamar – fuck your ethnicity
69. big talk – katzenjammer
68. the strokes – life is simple with the moonlight
67. the streets – lock the locks
66. dum dum girls - wrong feels right
65. metronomy - corinne
64. lana del ray – video games
63. james blake – limit to your love (listedeki nadir ve nadide coverlardan)
62. baxter dury – happy soup
61. neon indian – polish girl
60. africa hitech - do u wanna fight )bu da ayrı şahane. daha yukarıda olmalıymış ama şimdi taşımaya üşendim)
59. tune yards - bizness
58. the field – is this power
57. danny brown – pac blood
56. smith westerns – weekend
55. the weeknd – house of balloons
54. drake – headlines
53. wye oak - civilian
52. cat’s eyes – i’m not stupid (bu klas şarkının daha iyi bir videosunu bulamadım maalesef)
51. grimes – oblivion
50. pj harvey - the words that maketh murder
49. atlas sound – my angel is broken
48. raphael saadiq – the answer
47. white lies - streetlights
46. cass mccombs – a knock upon the door
45. thurston moore – circulation
44. tyler the creator – yonkers (bu herifi görsem kulağının to.zuna bi tane çarpasım gelir ama şarkı çok iyi maalesef)
43. alex ebert (alexander) – truth
42. sbtrkt - wildfire
41. julianna barwick – white flag
40. wild beasts – albatross
39. radiohead- lotus flower (aynı zamanda yılın dansı tabii ki)
38. ed sheeran – grade 8
37. unknown mortal orchestra – bicycle
36. destroyer – kaputt (feykine cevap alan klibiyle birlikte alınız)
35. nerves junior - as bright as your night light
34. otis heat – shame (kesinlikle kıymeti bilinmemişlerden)
33. little scream – the heron and the fox
32. cults - abducted
31. real estate – it’s real
30. jay-z & kanye west – otis (harikasınız ipneler)
29. panda bear - benfica
28. foster the people – waste
27. the milk – (all i wanted) danger
26. justice – civilization (justice'in albümü de senenin en 'değerinin altında ilgi gören' albümüydü, underrated işte)
25. bon iver – calgary (adamın hakkında her fırsatta atıp tutuyorum ama iyi şarkı, hakkı var)
24. austra – spellwork
23. miles kane – rearrange
22. the men – bataille (parçalıyorlar)
21. feist – graveyard
20. the tunics - i'm broke, you're bored
19. lykke li – i follow rivers
18. r.e.m. – überlin
17. panda bear – last night at the jetty
16. tv on the radio – second song
15. the rapture – how deep is your love
14. tennis – deep in the woods
13. planningtorock – living it out
12. lana del rey – born to die
11. sepalcure – see me feel me (yer yer handiyse anadoludan esintiler sunan harika bir eser)
10. wise blood – loud mouths (bu da 2010'dan kaçırdıklarımdan)
9. radiohead – the butcher
8. adele – rolling in the deep (rolling in the deepsiz bir 2011 listesi düşünülemez, 2011'in en iyi yüz bozlağı listesine bile alırım)
7. metronomy – loving arm (en sevdiğim şarkı biçimlerinden biri yarı enstrumantal formatta, metronomy'nin bana göre şu ana kadarki tepe noktası)
6. florence + the machine - spectrum
5. jens lekman – cowboy boots (bence en iyisi de, akustik şarkıdır, ayıp olmasın diğerlerine)
4. tune yards – gangsta
3. fleet foxes – helplessness blues
2. the antlers – french exit (yazılmış en güzel synth melodilerinden biri)
1. m83 – midnight city (my love'dan sonra ilk kez pitchfork'la yılın şarkısı konusunda uyuştuk. midnight city'yi ilk duyduğunda ömer üründül gibi "yılın şarkısı olur" deyiveriyorsunuz)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap