• muhteşem oyunculuk muhteşem senaryo fakat iran filmlerinde olduğu gibi, yine bir bitmemişlik var
  • uzun zaman sonra bana yazmak için blog açtıran film.

    http://besdakikaara.wordpress.com/…1/bir-ayrilik-2/

    10 filmi geçelim bunu siteye çevirmezsem taocuyum!
  • bir zamanlar anadolu'dan hemen sonra izledim. objektif bir gözle baktığımda bu filmden bir adım ileride olduğunu düşündüm. oysaki darbareye elly'den hiç hazzetmemiştim. yine de filmin bir dünya klasiği olacağı düşüncesinde değilim. abbas kiyarüstemi ve mecid mecidi filmleri bana göre iran sinemasının en hakiki temsilcileridir.
  • insanda sürekli empati duygusu uyandıran, iç burkan, etkileyici iran filmi. sinema anlamında çok başarılı, ama "şöyle bir film koyayım da keyifli bir 2 saat geçireyim" diye izlenecek bir film değil, üzüyor, acıtıyor, afallatıyor zira.

    --- spoiler ---
    bir tarafta dini hayatın merkezine koymuş, geçim sıkıntısı içindeki bir aile, diğer tarafta dine göre yaşamayan, ekonomik durumu yerinde olan boşanma sürecindeki aile... başından beri devamlı kaotik bir ortamda, diyaloglarla bezeli ve sürükleyici olan film, olayların yargıya intikal etmesinden itibaren iyice tavan yapıyor. sürekli dinamikler değişiyor insanın kafasında, aslında mağdur gözüken taraf razieh'in ailesi olmasına rağmen, bir yandan nadir'in inadına gıcık olurken diğer yandan da iç çatışmalarını gördükçe ona da hak veriyorsunuz. bir nadir'in, bir razieh'in tarafında hissediyorsunuz kendinizi ve her şeyden çok izleyiciye bu kararsızlığı hissettirme konusunda film çok başarılı. kaldı ki film bittikten sonra da kesin bir karara varamıyorsunuz. işlendiği iddia edilen suçun belirsizliğinden beslenen yalanlar da giriyor çünkü işin içine. kimilerine göre bu yalanlar da suç sayılıyor, ki son zamanlarda izlediğim en vurucu final olduğunu düşündüğüm son sahnede bunu net bir şekilde hissettiriyor film.
    --- spoiler ---
  • hakkında ekşisinema'ya bir eleştiri daha eklenmiştir: http://eksisinema.com/…t-saadet-ve-hakikat-uzerine/
  • ruhu olan bir film. diyaloglar harika (özellikle ifade sahnelerinde) demek ki sadece bakışarak, geniş açı çekilerek kaliteli film olunmuyormuş.

    --- spoiler ---

    kızını ve hasta babasını çok seven, üstüne gelen talihsiz olaylar ama yine de yılmayan bir adam ..
    çocuğunun kendine olan inancını perçinlemek için nadir'in söylediği " eğer suçlu olduğumu düşünüyorsan, anneni al gel ve parayı verelim" sözü ile kızına müthiş öz güven sunmuştur.
    bu arada hakim rolünü oynayan amca ve psikopat varoş koca rolünü oynayan arkadaş çok başarılı.

    not:bu arada simin bir o kadar güzel (birine benzetiyorum ama çıkaramadım )

    --- spoiler ---
  • kısa ve net konuşmak gerekirse; aşırı iyi bir film.

    seyirciyi 2 saat boyunca ekrana kilitlemek için kaçmalı kovalamacalı şeyler gerekmiyor demek ki.

    şimdiye kadar izlediğim yüzlerce film arasında oyunculuk düzeyi en sağlam, gerçekçilik dozajı en yüksek olanlardan kesinlikle bir tanesi.

    sinemaya doydum diyebilirim. hem de ağzıma kadar.
  • gerçek bir olayı amatör gizli kamerayla çekmişsin gibi. o kadar inandırıcı oyunculuklar. ama filmin en iyi yanı oyunculuklar değil; senaryo. çok başarılı çok. imdb top 250 listesinde kalacak o film hacı.
  • senaryonun doluluğu, kusursuzluğu, insanı sürekli filmin içinde tutan temposu, atmosferi ve mükemmel oyunculuk performansı ile son zamanlarda izlediğim en iyi film olmuştur. adalet kavramını neredeyse 12 angry men gibi bir baş yapıt kadar şahane bir şekilde ele almıştır bana göre.

    bir de arkadaş, izlerken artık filmin içine nasıl girdiysem, alzheimer olan amca nasıl bir oyunculuk sergilemişse; o amcayı filmden sonra altın ayı ödülünde görünce, o nasıl gitmiş oraya ya, ne işi var orda diyerekten şaşırdım, sonra neden öyle şaşırdığıma şaşırdım ve amcanın oyunculuğunu bir defa daha takdir ettim.
  • sürekli kimin tarafını tutacağımı şaşırdığım, diyaloglarıyla büyüleyen kusursuz bir film.
hesabın var mı? giriş yap