hesabın var mı? giriş yap

  • insan-doğa ilişkisini ruhun derinliklerine yerleşerek sorgulatan bir modern zaman başyapıtı. betonlaşan dünyada doğaya ve gökyüzüne ulaşmaya çalışan insanoğlunun çaresizliğini imgeleyen bir şaheser. ayrıca, bu müstesna eser sürrealist dışavurumcu yaklaşımla ruhani inançlara bariz göndermeler yaparken, led zeppelin'in stairway to heaven'ınına da selamı çakmaktadır.

    m.s. 2000'li yıllardan kalma bu eserin sahibi bilinmediğinden, bu esere yakışır bir şekilde "trabzon bilemedin rize'deki sürrealist merdiven' adı verilmiştir.

    http://origin.komedi.com/…alist-merdiven_o_2766.jpg

    edit: link

  • bu görüntüler olaydan öncedir sonradır bilemem. ama bu kadın nedense bana hiçbir zaman samimi gelmedi. he ahmet kural da en az onun kadar samimiyetsiz, o ayrı.
    bu sebeple ilişkilerinden haberdar olunca tencere kapak diye düşünmüştüm. sonra böyle bir olayla günlerce gündemi meşgul ettiler.
    şimdi sıla’nın darp raporu almak için kendi kendine zarar vermesi ile alakalı görüntüler görsem hiç şaşırmam. aynı şekilde ahmet kural’ın sıla’yı darp ettiği görüntüleri görsem “vay anasını, bak yapmış demek ki adam” da demem.
    kocaman bir ülkenin gündemini böyle insanların şekillendirdiğini görmek üzüyor sadece. ne diyeyim, yazık vallahi hepimize.

  • evet arkadaşlar çareyi buldum.

    bunun için bir chrome eklenti yazacaktım ama yazılmışı varmış. önce şuradan eklentimizi chrome'a ekliyoruz.

    daha sonra aktifleştirip önce bir adet sync name belirliyoruz. aşağıdaki listeyi de oradaki text alana yapıştırıp save butonuna tıklıyoruz. artık o lanet olası sitelerden kurtulmuş oluyoruz.

    not: haber sitelerini beraber güncelleyebiliriz. +ile başlayan domainler yeşilli ve süslü bir şekilde göz önünde olacak, ekşisözlük ayrıcalıklı olsun tabii :)

    ---

    +eksisozluk.com
    www.aa.com.tr
    www.ahaber.com.tr
    www.aksam.com.tr
    www.aktifhaber.com
    www.akyazihaber.com
    www.ankarahaber.com
    www.arti49.com
    www.aspor.com.tr
    www.bbc.com
    www.bbnhaber.com
    www.beyazgazete.com
    www.birgun.net
    www.bloomberght.com
    www.bugun.com.tr
    www.cnnturk.com
    www.corluhaber.com.tr
    www.cumhuriyet.com.tr
    www.diken.com.tr
    www.dmi.gov.tr
    www.dogruhaber.com.tr
    www.dogruhaber.com.tr
    www.duhuliye.com
    www.elele.com.tr
    www.ensonhaber.com
    www.f5haber.com
    www.fanatik.com.tr
    www.focushaber.com
    www.fotomac.com.tr
    www.gazete5.com
    www.gazetea24.com
    www.gazeteciler.com
    www.gazetekeyfi.com
    www.gazeteoku.com
    www.gazeteport.com.tr
    www.gazetesok.com
    www.gazetevatan.com
    www.gunhaber.com.tr
    www.haber.com
    www.haber01.com
    www.haber123.com
    www.haber3.com
    www.haber365.com
    www.haber7.com
    www.habera.com
    www.haberaj.com
    www.haberbaz.com
    www.haberbook.net
    www.haberciler.com
    www.haberdar.com
    www.haberevet.com
    www.haberface.co
    www.haberform.com
    www.haberfx.net
    www.habergazete.com
    www.haberglobal.com.tr
    www.haberglobal.com.tr
    www.haberinyeri.net
    www.haberkita.com
    www.haberler.com
    www.habermatik.com
    www.habermatik.net
    www.habermolasi.com
    www.haberseninle.com
    www.habersitesi.com
    www.haberts.com
    www.haberturk.com
    www.habervaktim.com
    www.habervitrini.com
    www.haberyurdum.com
    www.havadurumu.com.tr
    www.havadurumu15gunluk.net
    www.hurhaber.com
    www.hurriyet.com.tr
    www.iha.com.tr
    www.internethaber.com
    www.kamudanhaber.com
    www.kenthaber.com
    www.magazinburada.net
    www.medya73.com
    www.medyaajans.com
    www.medyafaresi.com
    www.memurlar.
    www.milligazete.com.tr
    www.milliyet.com.tr
    www.mynet.com
    www.nazlim.net
    www.nethaber.com
    www.nethaberci.com
    www.ntv.com.tr
    www.ntvmsnbc.com
    www.olaymedya.com
    www.onedio.com
    www.pamukkalehaber.com
    www.polis.web.tr
    www.posta.com.tr
    www.radikal.com.tr
    www.rotahaber.com
    www.rthaber.com
    www.sabah.com.tr
    www.samanyoluhaber.com
    www.samsunhaber.com
    www.scroll.com.tr
    www.siyahgazete.com
    www.sol.org.tr
    www.sondakika.com
    www.sozcu.com.tr
    www.spothaber.com
    www.star.com.tr
    www.stargazete.com
    www.stargundem.com
    www.t24.com.tr
    www.takvim.com.tr
    www.thelira.com
    www.thewp.com.tr
    www.timeturk.com
    www.tr724.com
    www.trthaber.com
    www.trtspor.com.tr
    www.ukrhaber.com
    www.vatan.tc
    www.yazete.com
    www.yeniasir.com.tr
    www.yenicaggazetesi.com.tr
    www.yenihaberden.com
    www.yenisafak.com
    www.yenisafak.com.tr
    haber48.com.tr
    m.ahaber.com.tr
    m.tr.beinsports.com
    odatv.com
    onedio.com
    sol.org.tr
    tr.euronews.com
    tr.sputniknews.com

    --

    edit: öncelikle eklentiye yukarıdaki siteleri girebilmeniz ve sync name belirleyebilmeniz için google.com veya google.com.tr'nin o anda açık olması gerekmektedir. bir diğer konu da haber sitelerinin listesini belirlerken herhangi bir ayrım yapmadım. siyasi görüşlerine veya seo yapıp yapmadığına bakmadım sevdiğiniz takip ettiğiniz siteleri zaten kendiniz eklerken kaldırırsınız. haber sitelerinin editör arkadaşları olsa gerek sitem dolu mesajlar atıyor. ayrıca ilginiz için teşekkür ederim, sağlıcakla kalın.

    edit: @yoggi isimli yazar arkadaşımız bunun firefox için olanını bulmuş: https://addons.mozilla.org/…/addon/g-search-filter/

    diğer browserlar için olanlarını bulursanız yeşillendirebilirsiniz

  • ege (6) ve ilay (4) akşam saatinde çok gürültü yapmaktadır...

    baba: ya kafa ütülediniz, adam gibi oynamayı bilmiyorsunuz hiç!
    ilay: adamlar oyun oynamaz!
    baba: neden oynamasın, annen ve ben sizinle oyun oynamıyor muyuz?
    ilay: siz adam mısınız?!?

  • pikap (pick up): iğnenin hareketini elektrik dalgasına çeviren parçanın ismidir. ilk başta bobinler kullanılıyordu. şimdi manyetik kartuş kullanılıyor.

    pick up

    ses kutusu: iğne doğrudan metalik bir diyaframa bağlıdır. iğnenin hareketi diyaframı
    titretir ve ses çıkarmasını sağlar.

    ses kutusu

    eğer plakçalarınızın kolunun ucunda, elektrik akımı üreten bir parça varsa, cihazınız bir pikaptır. eğer bunun yerine bir ses kutusu varsa ismi gramofondur.

    ***

    aslına bakacak olursanız, edison'dan bu yana üretilen cihazların tek bir teknik ismi vardır: fonograf.

    ancak hem patent savaşları hem de beta-vhs arasındakine benzer bir format savaşı yüzünden, herkes ürettiği cihaza farklı bir isim verir.

    bununla birlikte edison'dan bu yana sistem aynıdır:

    ses dalgaları ile bir diyaframı titret. diyaframa bağlı olan iğne, yumuşak bir yüzeyi kazıyarak dalga çukurları ve tepeleri oluştursun. daha sonra bu yüzeyin üzerinden tekrar geç. bu kez iğne, dalga tepeleri ve çukurlarını takip ederek diyaframı titretsin. titreyen diyafram da ses versin.

    plakçalarlar ilk çıktıklarında tamamen mekanik olarak çalışıyordu. elektrikli bir parçaları yoktu. plak, kurma kolu ile kurulan zemberekli motor ile döndürülüyor; plağı okuyan iğne, ses kutusundaki metalik diyaframı mekanik olarak titretiyor; titreyen diyaframın çıkardığı ses, bir huni yardımı ile odayı dolduracak seviyeye kadar büyütülüyordu.

    fonografta kayıt ve tekrar dinleme

    --- devir hızı ---

    kayıt edilen sesin doğru bir şekilde tekrar dinlenebilmesi için, sabit bir dönme hızı gerekmektedir. edison, en sabit dönme hızını, silindirin vereceğini düşünmüştür. bu yüzden fonograflarda silindir şeklinde kayıt ortamı kullanılır.

    edison'un ilk yaptığı fonograf, 120 devir ile dönüyordu. silindirin dönme hızı 180 devire çıktığı zaman ses daha berrak geliyordu. ancak bu kez makinenin, silindirin bir ucundan diğer ucuna gitmesi 2 dakika sürüyordu. yani edison'un alabileceği toplam kayıt süresi 2 dakikaydı. bunu silindirin üzerindeki izlerin arasındaki mesafeyi daraltarak çözüyor ve 160 devirde 4 dakikalık kayıt almayı başarıyor.

    4 dakikalık amberol kayıt örneği

    --- kayıt süreleri ---

    ilerleyen yıllarda edison'un silindirlerinin yerini, önce taş plaklar ardından da vinil plaklar alacaktır. taş plak ile vinil plak arasındaki fark, devir hızından değil kullanılan malzemeden gelir. taş plaklar gomalaktan imal edilir. gomalak, askeri malzeme olarak da kullanıldığı için 2. dünya savaşı sırasında piyasada gomalak sıkıntısı başlar. bu yüzden ses kayıtları mecburen vinil plağa basılır. 2. dünya savaşı'ndan kalma 78 devirli vinil plaklar da vardır.

    ancak hemen akabinde, tıpkı edison gibi, yüzeydeki izlerin arasındaki mesafeyle oynayarak, bir plağa daha uzun müzik sığdırmayı başarıyorlar ve ortaya 33 devirde çalışan long playler çıkıyor. bu iki teknolojik geçiş, birbirine çok yakın zamanlarda oluyor. bu yüzden taş plak ile vinil arasındaki fark devirden kaynaklanıyormuş gibi geliyor.

    motion picture'dan talkie'ye

    78 devirli taş plaklar, toplam 4 dakika ses kaydı alıyorlar. ses kayıtlarının süresinin uzatılması için iki büyük baskı vardı:

    klasik müzik: koskoca operadan sadece bir arya kaydetmek mümkün oluyordu.

    ve sessiz sinema: sessiz sinema aslında hiç bir zaman sessiz olmadı. film gösterimi sırasında, bir piyanist, canlı olarak filmin müziklerini icra ediyordu. ancak konuşma kısımları metin olarak perdeye yansıtılıyordu.

    nosferatu üzerine doğaçlamalar

    konuşmaların da film gösterimine ekleme arzusu, ses kayıt teknolojisini gelişmeye zorladı. bunun için 40cm çapındaki taş plaklara 33 rpm'de ses kayıtları yapılıyordu. ancak bu ses kayıtlarının toplam uzunluğu 11 dakika tutuyordu. fim boyunca plaklar peşpeşe çalınıyordu. fakat plakların sırasının karıştırılması veya yıpranan filmin tadil edilmesi durumlarında senkronizasyon sorunları ortaya çıkıyordu.

    sinema konuşmayı öğreniyor

    yani, ev kullanıcıları için 78 devirli vinil plaklar da basıldı, sinema için 33 devirli taş plaklar da.

    --- plakların ortaya çıkması ---

    edison'un makinesi hem kayıt alıyor hem de kaydettiği sesi geri çalıyor. ancak fonografın ticari olarak başarılı olabilmesi için, yaptığı kayıtların kopyalarını çıkartıp satabilmesi gerekiyor. işte edison, bu aşamada çok vakit kaybediyor.

    llk başlarda edison, bir hortum ile bir fonografın okuma kafasını, diğer makinenin yazma kafasına bağlıyor ve fonograftan fonografa kayıt aktarıyordu.

    sonraki evrede ise pantograf ile master kalıptan kopya çıkartıyordu.

    üçüncü aşamada ise çetrefilli bir kimyasal işlemle yaptığı kaydın kopyalarını çıkarmaya başladı.

    bu sırada emile berliner, silindir yerine kauçuk disklerle çalışan ürünü için patent aldı. ama fonograf yerine gramafon terimini kullanmak zorunda kaldı. berliner'in yaptığı ilk gramofon elle çalıştırılan bir oyuncaktan ibaretti. zemberekli motorun eklenmesi ile beraber gramofon bugün bildiğimiz şekli aldı. kayıt ortamı da kauçuk diskten, bugün taş plak dediğimiz gomalak karışımına döndü.

    plakları stoklamak, silindire göre daha kolaydı. ama plağın esas avantajı seri şekilde kopyalanabilmesiydi.

    taş plağın basımı

    --- kayıt teknolojisi ve elektrikli plaklar ---

    ister plak olsun, ister silindir, sesler bir huni aracılığıyla toplanarak kayıt ediliyordu. buna akustik kayıt diyorlar. kayıt sırasında şarkıcı kafasını huniye yaklaştırıyordu.

    akustik kayıt

    üflemeli çalgılaın kaydını almak görece olarak daha kolaydı. ancak yaylı çalgılarda sıkıntı çıkıyordu. bu yüzden kontrobasın yerini tuba alıyor. kemanın yerini ise stroh keman.

    stroh keman

    western elektric firması, telefonların alıcılarındaki mikrofon ile yazıcı kafayı birbirine bağlıyorlar. böylece elektrikli plaklar ortaya çıkıyor. yanlış anlaşılma olmasın, gromofonlar hala zemberekli motorla çalışıyor ve ses hala huni ile büyütülüyor. gramofonun hala elektrikli bir aksamı bulunmuyor. sadece plaklar mikrofon ile kaydediliyor. ama bu vesile ile daha güçlü ve huninin alamadığı frekansları da kayıt ortamına taşıyarak daha derinlikli ses elde ediyorlar.

    --- sesin büyütülmesi ve ortofonik gramofon ---

    gramofon dendiğinde aklımıza akşamsefası şeklinde hunisi olan cihazlar geliyor. ses kutusunun ürettiği cılız ses, huniler ile büyütülür.

    bağzı gramofonlar iki boy huni ile geliyor. tek dinleyeceğiniz zaman küçük boy huniyi, kalabalıkta dinleyeceğiniz zaman büyük boy huniyi takıyorsunuz.

    yıllardan caz yıllarıdır ve dans eden insanlar, gramofonun çıkardığı parlak sesi sevmektedir. ancak bu ses, klasik müzik dinleyicileri için fazla metaliktir.

    bunun üzerine, sesi gramofonun kabinin içerisindeki tünellerden dolaştırarak genlik kazandırıyorlar ve kabinin ahşap gövdesi yardımı ile sesi yumuşatıyorlar.

    elektrikli plaklar ile ortofonik gramofonun ortaya çıkma tarihleri de birbirine çok yakındır. akustik plak çalabilen ortofonik gramofon makul fiyata satılsa da,
    elektrikli plak çalabilen versiyonu oldukça pahalıdır. şöyle bir karşılaştırma yapılıyor: bir katibin aylığı 80 dolar, ford'un sattığı araba 300 dolar, elektrola gramofon 650 dolar.

    kabinli gramofon

    --- radyo ve pikapların doğuşu ---

    1920'li yıllarda yaşanan gelişme, gramofonları bir kez daha değişmeye zorlar. artık evlerde radyo ve bu radyonun bir hoparlörü vardır. elektrikli plakların kaydı sırasında kullanılan elektro-manyetik kafanın tam tersi bu kez plakları okumak için kullanılır. müzik, elektrik akımına çevrilerek, radyonun hoparlöründen dinlenir.

    aşağıdaki videoda, eveki gramofonu, hunisi yerine, radyonun hoparlöründen dinlemeyi sağlayan ilk pikap yer almaktadır. bu cihaz kelimenin tam anlamı ile bir ara üründür.

    ilk bobinli pikap

    ilerleyen yıllarda, elektrikli motoru, kendi amplikatörü ve hoparlörü olan plak çalarlar üretilecektir.

  • tibetin dini lideri. oldukten sonra yeni bir bedende tekrar dogduguna inanilir, bu sayede dünyadan hiç yok olmami$tir. en son ve onücüncü dalai lama lhamo thondup'dur. küçükken kendisine kundun adi da takilmi$tir.

  • attila ilhan'ın hangi sol kitabında idi sanırsam, şöyle bir olay vardı:

    fransız sosyalist partisi lideri jean jaures, metro beklemektedir. biraz ötesinde de işçiler. metro geldiğinde, işçiler haliyle 3. mevkiye yol alır, jean jaures 1. mevkiye. bunu gören işçiler "oldu mu yoldaş. biz seni de buraya, aramıza, 3. mevkiye beklerdik" derler. jean jaures'in cevabı müthiştir: "bizim kavgamız, ben de 3. mevkide yolculuk edeyim diye değil, sen de burada, 1. mevkide seyahat edesin diyedir yoldaş. bunu sakın unutma!"

    olayla ilgisine gelince..tekel işçilerinin ne kadar maaş aldığını bilmiyorum. çok da ilgilenmiyorum zaten aldıkları maaş miktarıyla. olay tekel işçilerinin aldığı maaş değil çünkü. ancak illaki maaş söz konusu yapılacaksa, tekel işçisi çok maaş alıyordu diyene kadar, biz neden az maaş alıyoruz denmeli bence. bizim kavgamız herkes az maaş alsın diye değil, herkes daha çok kazansın, daha insanca yaşasın, kazanılmış hakları gasp edilmesin diyedir.

    bu da sakın unutulmasın.

  • hindistan'a gitmiş biri olarak şaşırmadığım plajdır.

    sadece plaj değil, arabayla giderken dışarıyı izlerseniz kenara çömelmiş ve tuvaletini yapan insanları görebilirsiniz.
    hindistan çok kötü kokan bir ülke vs. bir sürü şey daha sayabilirim... fakat bu gereksiz. hepsinin sebebi insanların kazançları ile alakalı. kültürlerinin etkisi muhakkak var ama kültürüne en bağlı olup iyi para kazanan hintlilerin bizden farklı yaşamları yok. olay tamamen yoksullardan başlıyor ve bu ülkenin çok büyük kısmı yoksul ve sayıları çok fazla! 1,5 milyara yakın insan ne demek?

    ülkenin büyük kısmı günde 2$ 'ın altına çalışıyor. bu ülkedeki insanlardan nasıl bizim normlarımıza uygun davranışlar beklenebilir ki? ben de günde 2$'a çalışsaydım işeyip sıçtığım yer benim de çok umurumda olmazdı açıkçası. bana ne? tuvalete girince para verilmesi güzel mevzuymuş fakat miktar çok düşük; zira 1 rupi veriliyorsa 1 rupi =0,0016 dolar gibi bir şey olması lazım. şahsen hindistan'a gittiğimde 100 euro için çanta ile para taşımak zorunda kalıyordum.

    dünyadaki her türlü sorun; bizdeki güneydoğu sorunu, hindistan'da yere sıçan insanların sorunu, savaşlar, isyanlar; her şeyin sebebi ekonomiktir. biz kendi sorunlarımızı aşsak bile hindistan gibi çok büyük ve çok nüfuslu bir ülke nasıl toparlanır bunu bilemiyorum, bana göre biz ömrümüzde göremeyiz. o kadar büyük nüfusa refah çok zor. refah olmayınca da bu gibi durumlar kaçınılmaz. dünya şu haliyle güzel bir yer değil, hepimiz çok benciliz. hep "ben" diyoruz. buranın daha iyi bir yer olması için bencilliğimizi kenara bırakıp, tüm insanlık için eşitlik mümkün olmasa da daha adil şartları yaratmalıyız.

  • bu kültür ,insan gibi insan gibi davrananı kabul etmiyor.

    indirimde ürün almış 10 liralık malı 6 liraya almış sıkıntı çıkmış, alan demiş ki sıkıntı var ,adama demiş ki ürünü bana iade etmeden bile önce paranı hesabına yolluyorum ,

    üründen stokta kalmadığı için,

    bunuda oturmuş medeni bir dille yazmış ,

    ee ben mağdur oldum , niye 10 liralık ürünü 6 liraya aldım ,eee 6 lira aldım ama 4 lira zarardayım,

    sen bu ülkede 10 liralık malı 6 liraya alacaksın,

    eline geldiği anda memnun olmadıysan sana hemen paranı iade edecekler ,

    sende serzenişte bulunacaksın,

    bu ülkenin normali bir kere 3 ay bunun kavgasını vermek ,

    satıcı diyecek ki açmasaydın kargoyu,

    sen diyeceksin ki açmadan nerden bileceğim,

    zaten yukarıda ki iki satırın toplamı 10 gün,

    kavga dönüş 30 gün ,

    45 gün vaktin varsa tüketici hakem heyeti,

    hakem heyeti karar verdi onlar gitti geldi,

    100 gün ,

    boşa yüz gün , boşa vakit, boşa sinir kaybı ,

    sonra biri çıkacak bir dünya entry girmiş,

    bir satır israflık birşey dememiş,

    ülkenin anası ağlamış her yeri israf, trilyon dolarlar hiç edilmiş

    amazon israf yapıyor,

    o kutu nerde yapılıyor,

    hangi geri dönüşümde yapılıyor,

    çapı büyük ama, kargo naylonunda daha ucuz ve sağlıklı ,

    sormayalım sorgulamayalım bunları.