anime yasaları
-
özellikle action ve mecha türündeki animelar için geçerli olan bazı
genellemeler şunlardır:
#1 – metafiziksel düzensizliği yasası
normal fizik kanunları geçerli değildir.
#2 – yerçekimini azaltma yasası
her ne zaman biri ya da bir şey zıplasa veya atılırsa yerçekimi o şey için 4
kat azaltılır.
# 3 – ses yükseltme yasası, anime akustik asal yasası
uzayda güçlü sesler (mesela patlamalar) çok daha fazla kuvvetlenir, çünkü
uzayda patlama sesini azaltabilecek hava bulunmaz.
# 4 – değişmez saldırı yasası, anime hareket asal yasası
saldırı hıza denktir. bir dövüş sahnesi olduğundan çok daha hızlıymış gibi
gösterilir.
# 5 – mekanik hareketlilik yasası,anime hareket ikinci yasası
en büyük mekanik alet en hızlı hareket edendir.
#6 – zaman değişim yasası
zaman her zaman sabit hızla sürmez. kahraman her soğukkanlı ve/veya etkileyici
bir şey yaptığında zaman durur, sevgililer ve arkadaşlar ölürken yavaşlar ve
bir dövüş başladığında hızlanır.
#7 – maddi ölüm asal yasası
iyi karakterin yada kötü karakterin ölmesi savaşın bitmesinin tek yoludur.ya
kötü karakter anlayamayacağı kadar hızlı ölür ya da çok uzun süren bir kavga
konuyu oluşturur. bu durumda iki taraf da birbirlerinin çalışma sistemini
kavramak için zaman kazanmaya çalışacaktır.
#8 - ikinci maddi ölüm yasası
as kötü karakterin ölümü hemen olmaz, zaman alır(kullandığı yada emrinde ki
derecesi düşük kötü karakterler için bu kural daha hafif şekli ile geçerlidir)
fiziksel yaralar ne olursa olsun ölümün onlara ulaşamayacağına inanmaları
onların doğal niteliği halindedir ve bu yüzden ölürken kendi ölümlerinin şoku
ile bunu anlayamamış olarak ölürler.
#9 – heyecanı vurgulama yasası
hareketin yoğun olduğu heyecanlı anlarda ekran bu sahnedeki karakterleri ayrı
ayrı gösterecek şekilde parçalara bölünür. aradaki ayrım çizgileri siyah
üzerine parlak renkler kullanılarak betimlenir.
#10 – heyecanı çoğaltma yasası
iyi karakter, kötü karakteri yaraladığında ya da yenilgiye uğrattığında, bu
olay en az 3 kez 3 farklı açıdan gösterilir.
#11 – doğal yanıcılık yasası
her şey patlar.her şey.
ilk kanıtlama: herhangi bir şey patlamak üzereyse şişer. patlamak üzereyken
şişmeyen şeyler de...
ikinci kanıtlama:büyük şehirler insani biliminin kabul ettiği en yüksek
derecede patlayıcı materyaldir. tokyo bu şehirler içinde en çabuk alev alan
şehirdir.
#12 – işık yasası
hemen hemen her şey enerji yüklü ışık yayar. iyi karakterli biri ya da şeyse
iyi, kötü karakterli ise de kötü..
#13 – enerji yayma yasası
enerji mekanik yada uzay aracı silahlarıyla ateş etmeden önce enerji
biriktirir. (çoğunlukla “enerji şişkinliği” olarak adlandırılır). silahların
patlama özellikleri yüzünden, bunun doğal yanıcılık yasası ile bağlantılı
olduğu sanılır.
#14 – ters öldürücü büyüklük yasası
silahın yıkıcı potansiyeli, büyüklüğü ile ters orantılıdır. iyi karakterin
sahip olduğu küçük bir silah, kötü karakterin sahip olduğu kocaman bir silahı
yener.
#15 – tükenmezlik yasası
kimse köşeye sıkıştırılmadıkça ve bilinçsiz değilse, asla varlığını,
silahlarını tamamen harcamaz ve kimsenin mermisi bitmez.
#16 – ters doğruluk yasası
iyi karakterin görevi doğru olarak bildiği ve uygulamaya çalıştığı kural her
ne kadar zor bir durumda olursa olsun elindeki güçle mümkün olabildiğince çok
şeyi savunmak ve kurtarmak ve bunu yaparken kendini sakınmamaktır. kötü
karakterinki ise ne olursa olsun elindeki gücü sadece kendi çıkarları için ve
iyi olan herşeyi yok etmek için kullanmaktır. (bu stormtrooper etkisi olarak da
bilinir)
örnek:bir iyi karakter darbeler yüzünden sersem bir halde olsa da karışıklığı
kontrol altına alır ve aynı anda çarpmak üzere olan bir aracı kurtarır. iyi
karakter tüm bunları orta yerde açık hedef halindeyken yaptığı halde ona ateş
eden bir tabur kötü karakter ise iyi karakteri vuramaz, ıskalar.
ilk sonuç:sahnede ne kadar çok kötü karakter varsa, birilerini vurma ya da
yaralama olasılıkları o derece azdır.
ikinci sonuç:her ne zaman iyi karakter başa çıkılmaz bir olayla karşı karşıya
gelse genellikle olasılıklar şöyle sıralanır: kötü karakterler derlitoplu bir
düzene girer, herşey kahramanın tek atışta hepsini yenip kurtulmasını
sağlayacak şekilde gelişir.
üçüncü sonuç:her ne zaman iyi karakter gerçekten kötü tarafından vurulsa, bu
yaralanma onun için bir kayıp değil tam tersine savaşma azmi olur ve yaranın
ağırlığına rağmen kalkar ve eskisinden daha güçlü savaşır ve... yener. ayrıca
bu yara genelde omuz gibi fazla önemli olmayan yerlerde olur ve bu onun
savaşmasını engellemez.
#17 – geçici romantik güvenilmezlik yasası
kötü karakter ya iyi karaktere aşık olur ki bu onun için iyi bir son
olmayabilir her zaman (kendini iyi için feda etmesi olasıdır)ya da iyi
karakteri kendine aşık edecek bir yol bulur ki bunu kullanması da zararınadır
aslında ya sonuç ters döner ve ilk olasılığa döner ya da planı ortaya çıkar ve
her zaman olduğu gibi yenilir...
#18 – kan kapasitesi yasası
insan vücudunda 12 galonun üzerinde kan vardır. bazen daha fazla(!)
#19 – şeytani kıvam yasası
tüm şeytanların ve diğer doğa üstü yaratıkların en az 3 gözleri, sivri dişleri
ve sarı yeşile ya da kahverengine benzeyen gözleri vardır ve sadece kılıç gibi
keskin uçlu silahlardan etkilenirler.
#20 - askeri güvenilmezlik yasası
büyük galaksilerin en geniş donanmaları, bütün orduları ve büyük savaş
makinaları son derece acımasız, katı yürekli kana susamış savaşçıları sevgi
dolu güçlü duygular gibi basit şeyler karşısında yenilebilirler.
#21 – taktik güvenilmezliği yasası
..........taktik dahilerini bile ...
#22 - önemsiz farkedilmezlik yasası
insanlar küçük şeyleri farkedemezler... kayıp vücut parçaları gibi ya da
büyüklüğü seattle kadar olan yaralanmaları.
#23 - gençlere özgü entellektüellik yasası
çocuklar yetişkinlerden daha zekidirler ve her zaman boyutlarının neredeyse
iki katı kadar sinir bozucu olurlar
#24 - americanthropomorphism yasası.
gerçekten çirkin kötü karakterler her zaman sıska amerikalılardır.
#25 - amerikalıları zihinsel olarak küçümseme yasası
aptal iyi karakterler her zaman iri amerikalılardır.
ilk sonuç: gerizekalı amerikalı kahramanlardan daha aptal olan kişiler
amerikalı çevirmenlerdir.
ikinci sonuç: amerikan çevirmenlerden daha da aptal olanlar ise amerikalı
yayıncılar ve sansürcülerdir.
#26 - çene orantısı yasası
kişilerin ağız büyüklükleri çıkardıkları sesin yükseklik derecesiyle doğru
orantılıdır. yani ne kadar çok bağırırsa o kadar büyük bir ağzı olur
#27 - kedigil mutasyonu (dönüşümü) yasası
yarı kedi yarı insan olanların çoğunun ortak özellikleri şunlardır:
dişi olmak
geniş duyma gücüne sahip olmak bazen bir kuyruğa da
mümkün olabildiği kadar küçük giysiler giyebilmek
#28 - ateş gücünü koruma yasası
düşmanı tek seferde yok edebilecek kadar kuvvetli bir silah varsa, bu silah en
sona saklanır ve son şans olarak kullanılır.
#29 – teknolojik kullanıcı yasası
uzay gemisi ve benzeri araçların yönetimi için resmi eğitim gerekliliği
karmaşıklığı ile ters orantılıdır.
#30 - zıtlaşma parlaması yasası
savaşçılık ve kuvvet gibi özellikler ya da güçlü iyi duygular son derece
yüksek seviyeli ve gizemli bir parlaklık şeklinde oluşumlar yayar. bu oluşumlar
genellikle kötü karakterler için kırmızı iyi karakterler içinse mavi renkte
betimlenir. bunun nedeni mavi rengin elektromanyetik spektrumda kırmızı renkten
daha üst seviyede olmasıdır.
#31 – insan biçimli olmayanların düşmanlığı yasası
tüm çirkin ve insani olmayan yaratık türleri düşmandırlar ve genellikle
olabilecek en adi yollarla insanlığı anlaşılması güç ve karanlık sebeplerden
dolayı yok etmek isterler.
(bkz: http://www.anime.gen.tr/ ) -
yin yang yasası: tüm anime izleyicilerince bilinen en genelgeçer yasa olmakla beraber hepimizin alt belleğinde abartılı boyutta bir empati, bir şüphecilik, böyle bir pollyannacılık oluşturmasıyla ünlüdür. tam olarak tabir edecek olursak olay şudur: tüm animelerde tüm kötüler, kötü olmak için çok sağlam nedenlere sahiptirler. tüm animelerde herkes iyi doğar ve yaşam bazılarını mecburen kötü yapar! her zaman kötünün içinde kalan o minnacık iyilik ortaya çıkarılmaya çalışılır. biz de bunları izleyip gerçek hayatta uygulamaya çalışıp batırırız.
-
bir de şu var, o da yasa gibi bir şey neredeyse: eğer ortamda kılıçlı mılıçlı aksiyonlar varsa illa ki o kılıç kullanan adamların kendine has fantastik bir tekniği oluyor. işte tsubasa'daki magnum vuruşu gibi, akira vuruşu gibi bunlarda da acayip acayip teknikler var. biri rüzgarı kesiyor, öbürü ışık hızında kılıç sallıyor ama illa ki akılamaz bir teknik var yani ortada. adam gibi, efendi gibi kılıç kullanan bir samurai champloo'daki jin var, başkasını görmedim. gerisi uçmalı kaçmalı. kafam almıyor benim bunları, yaşlandım artık. istiyorum ki adam gibi dövüşsünler, o kadar da fantastiko olmasınlar. bak misal lotr'da fantastik ama yok orda kılıcıyla uçabilen adam. ama yok illa olacak süpersonik bir hareket...
-
bir animede kiz karakterin etegi ne kadar kisa ise kulodunun gorulme olasiligi sadece ruzgara baglidir.
bir animede kiz karakterin etegi ne kadar kisa ise erkek karakterin yuzune oturma olasiligi etegin kisaligiyla ters orantilidir. -bu japonlar nasil bir sapik-
bir animede kiz karakterin memeleri ne kadar buyuk ise onu goren erkek karakterin burnundan o kadar cok kan gelir.
bir animede kiz karakterin memeleri ne kadar buyuk ise ona gomulen erkek karakterin yuzu o kadar cok kizarir.
bir animede kiz karakterin memeleri ne kadar buyuk ise ona temas eden erkek karakterin yedigi dayak o kadar uzun surer.
bir animede kiz karakterin memeleri ne kadar buyuk ise...
diye devam eder durur. -
iki anime seyreden gelmiş yasa diye saçma salak şeyleri zorluyor burda.
yasa dediğin böyle olur:
(bkz: hayatın gözlerin önünden film şeridi gibi geçmesi)
ha bunu gördün mü bil ki o adam ölecek. -
bahsi geçen yasalar çoğunlukla shounen türü mangalardan çevrilen anime dizilerde geçerlidir. çok fazla klişeleştiği için bu yasalarla dalga geçen animeler mevcuttur son zamanlarda.
cahil yasası
eğer bilinmeyen bir anime yasası sözkonusu ise karakterlerden en az biri bu durumu bilmeyecek kadar ortama yabancıdır, cahildir, salaktır ya da hafızasını kaybetmiştir. mutlaka bir bilen ona ve dolayısıyla seyirciye açıklar durumu.
don yasası
savaşırken enerjinin bolluğundan parçalanan giysiler arasında don asla yoktur. pantolon çoğu zaman tek parça halinde durur. ekstrem koşullarda özellikle bu yasayla dalga geçmek isteyen birilerinin olduğu zamanlarda komple giysinin gitmesi durumda kırılan bin cismin düşmesiyle görüş alanının kapatılması mecburidir. dişi karakterlerde üç nokta yasası mevcuttur. fanservice yasasından dolayı iki noktanın bulunmadığı durumlarda don yasası kısmen geçerlidir.
göz yasası
göz güçle doğru orantılıdır. gözü parlayan biri varsa ayvayı yemişsinizdir. aptal değilseniz tüm gücünüzle kaçmalısınız. kötü adam iseniz yasaya göre küçümsemeye devam etmelisiniz. gözünün şekli rengi ya da her ikisi birden farklı biriyle karşılaşırsanız onu asla düşman edinmeyin. muhtemelen görebileceğiniz en güçlü kişi odur.
isim yasası
özel bir saldırı hareketiniz varsa bir ismi olmalı ve o ismi bağırarak saldırıyı yapmalısınız. aksi takdirde o hareketi yapamazsınız. beyninizde bir imgeyle eşleştirilmelisiniz ve ismini çağırdığınızda o imge gerçeğe dönüşecektir. isim yasasının ikinci kuralı ise ne kadar bağırırsanız bağırın düşmanınız ne yapacağınızı duyup gelen saldırıyı önceden bildiği halde önlemini alamaz. ancak sizden güçlüyse saldırınızı karşılayabilir.
fanservice yasası
eğer animede uzun süre görünecek bir kız varsa kum saati gibidir ve güzeldir. kum saati durumu sözkonusu değilse saç rengi çok farklı canlı bir renk olmalıdır. (bu sıralar moda olan aşırı parlak turkuaz renkler, mor ve gri saç boyalarının sebebi bu animeler ve bunlardan yola çıkan cosplaycilerin başlattığı akım sebebiyledir) çok düz bir görüntüye sahipse bile en azından sesi konuşması tatlıdır. savaş durumunda daha çok kıyafet parçalanır. özellikle erkek seyirci hedef alındıysa don yasasının sınırlarını zorlayacak kadar ileri giden çeşitleri bulunabilir. bu tarz animelerden kaçınmak için ecchi ve mature etiketinin ikisinin birden bulunduklarına göz atmamak gereklidir. ikisi birden bulunsa dahi bu tür bir parçalanma durumu sözkonusu olmayabilir. aşırı derece kan ve psikolojik şiddet içeren animeler mature kısmındadır.
power up yasası
ana karakter ağır bir yenilgiden sonra her zaman bir güç yükseltmesi alır. bir hocadan yeni bir teknik öğrenme, ekstrem koşullarda ağır antrenman ya da daha önce bahsi geçmemiş bir ebebeynin efsanevi bir geni * taşıması benzeri şeyler. bazen bir şekilde ona ulaşan özel bir eşya/maddde ile de olabilir. o da yetmediyse en az iki kişinin güçlerini birleştirerek yeni bir enerji akımı başlatması, ya da tek kişiye evrilerek voltranı oluşturması sonucu çok sağlam bir power up alınabilir.
delilik yasası
güçlü kişiler büyük çoğunlukla deli, çatlak ya da psikolojik sorunları olan bireylerdir. hiçbiri yoksa salaklık derecesinde saftırlar. bir tane süzme salak yeterli olur bir anime için. diğer karakterlerde de benzer salaklıklar sözkonusu olsa da kişisel takıntılar sonucu ortaya çıkan durumlardan dolayıdır. kötü kişiler bu saflık özelliğini kullanmaya çalışsa da her nasılsa içindeki iyi niyet sayesinde kötü sonuçlanmaz. salak deyince tuhaf oldu ama japoncadaki şapşik benzeri bir tonda söylenen baka (baaaa - ka) sözcüğünü sarfettirmek için kullanılan kişilik özelliklerinin toplamıdır.
not: alıntı değildir. -
(bkz: anime çizgi film değildir)
(bkz: animede kan var)
yoo, çizgi film işte. çizgilerden oluşuyor. çizgi film izlemenin neresi kötü bir şey onu da anlamadım. -
futbolcular hızla koşarken sahanın aynı dünya gibi küre şekline dönmesi de bu yasalar içinde en bilinenlerden biridir.
-
"anime yasasi olmaaz; zeytunge, zeytunge.." esprisini yapmamiza olanak veren kelimeler grubu.
(bkz: eski milli piyango reklamları)
(bkz: metin akpınar) -
çok dayak yiyen kazanır yasası
her kim ki bölüm başından sonuna kadar dayak yemişse asla yenilmez. son bir bakış atarak kalkar ve karşındakini gebertir.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap