• tekrar birleşince herkes gibi bende de bi şüphe oluşmuştu normal olarak ama geyt güzel iş cıkardılar albümde ve jerry cantrell'in de ne kadar önemli ve yetenekli bi adam olduğunu biliyorduk onu da hatırlamış olduk o tamam ama sonisphere'de bence eski günlerden şarkı çalmamalılar. her ne kadar gönül o şarkıları da canlı dinlemek istese de bence olmamalı. yani geçen gün bi video gördüm mesela jerry bi nickelback konseri sırasında - ki hiç hazzetmem nickelback'ten - konuk olarak katılmış ve yanlış hatırlamıyorsam it ain't like that'i söylemişler birlikte. bu yine kabul edilebilir belki ama alice in chains adı altında yapmasalar daha iyi olur bence. verdikleri konserlerde söylüyorlar mı gerçi onu da bilmiyorum işte.

edit: it ain't like that'i söylüyorlarmış mesela bu yeni grupla da. cık cık.
  • black gives way to blue ile, adını; tarihe ''en iyi dönüş yapan grup'' olarak kazımıştır.
  • 22 mayis 2010 tarihinde bobrek vakfi icin duzenlenen chili cook-off organizasyonunda stone temple pilots ile yerini almis grup. yagan yagmura ragmen seyircilerin en cok keyif aldigi grup oldu.
  • layne'in ruhu enfes bir performansla şad oldu bu akşam. william duvall mest etti. ah be rooster... o angry chair...

not: ayrıca bir daha tek başlarına gelmesi lazım gönlümüzün headliner'ının. setlist şahaneydi lakin tek gelirlerse, "alice in chains mi? o kim be? hiç duymadım!" diyen fındık fıstıklar da ayıklanmış olur, böyle donyağı gibi konser izleyen donuk seyirci de olmaz. ruh kabukları sizi!
  • "ulan, nasılsa layne* yok, alice in chains would çalmaz, metallica'yı da 2008 de gördük" diye gitmediğim sonisphere'da would çalmış grup. ah be layne, sen olacaktın koşa koşa gelirdim.
  • sadece bu grubun performansını görebilmek için dahi o festivale gidilirdi, gidildi de netekim.helal olsun canlar.siz bırakmadıkça biz de bırakmayacağız elimizden o bayrağı.ayrıca (bkz: man in the box)
  • "see you soon." dediler birkaç kere sahneden ayrılırken. bana 96'da gelen pearl jam'i hatırlattılar o anda ve korktum biraz, öyle diyip de gelmedikleri için... konserin ortalarına doğru buraya ilk gelişlerinin olduğunu, istanbul'u çok sevdiklerini söylediler. william duvall'ı başta cesaretinden dolayı sürekli desteklesem de performansına dair içimde hep korku vardı; performansı, enerjisi harikaydı dün. ama o would'u hala söyleyemiyorsun hacı, kusura bakma! rammstein kalabalığına rağmen, layne'siz buruk yine de güzel bir gece yaşattıkları için hepsine minnettarım.
  • sonisphere'da gereken ilgiyi görememiş gruptur. eski grunger'lardan kimse kalmamış demekki. onun dışında beklediğimden (ki beklentilerim yüksekti) daha da iyi bir sound'la çalmışlardır. would'un başındaki bass riff'i gerçekten yamultmuştur. playlist de fena değildi, down in a hole ve no excuses da çalsalardı extra doyacaktım. onun dışında yeni vokalist için de bişeyler demek gerekirse, adam allah için çok iyi. bir müzisyen olarak, albümü bile kulaklıkla dinlerken layne'e pek benzemeyen bikaç ufak noktasını yakalamıştım sadece ama aynı ses sisteminde belki jerry cantrell gözü kapalı aşağıdan dinleseydi biraz, o bile tereddütte kalırdı layne mi söylüyor william duvall mı söylüyor. bu arada dünyada hala çok yetenekli ve keşfedilmemiş vokalistin olduğunu da kanıtlamıştır kendisi. o boru gibi vokalleri en dik yerlerde bile milim şaşmadan söylemesi beni büyük göt etti açıkcası.

edit: evet, neredeyse sadece alice in chains için gittim bu festivale. ayrıca evet, en önlerde olup da mal mal duran kitlenin da ağzına tüküreyim. yıllarımı verdim bu gruba, gidip stadın olabilecek en uzak noktası olan yeni açık'ın da en gerisinde izlemek zorunda kaldım (paranın gözü).

edit 2: bu arada william duvall'a götünü yiim çekermiş gibi bir entry oldu ama, ben de çoğu aic fan'i gibi duvall'ın temelde gerikalan aic'ye bir support gibi oturduğunu düşünüyorum. ama işin doğrusu şu ki, ben açıkcası layne'den çok farklı bir adamı bile karşılamaya çok alıştırmıştım kendimi yeniden toplandıklarını ilk duyduğumda, duvall'dan çok büyük bir kreatif tavır da beklemiyordum. ama açıkcası bu adam gayet görevinin bilincinde ve beklediğimden çok daha iyi taklit ediyor layne'in vokal artikülasyonlarını. taklitin ötesinde herif gerçekten çok iyi bir vokalist. başka gruba girsin onu da takip ederim ilgiyle. ama tabiiki bir müzisyen olarak beni en çok ilgilendiren şey şarkı yazımı. 2010 yılında hala eski aic ruhunda ve armonisinde fakat güncel ve boru bir sound'la bir aic dinleme şansına eşişebiliyorsak, buna şükretmekten fazlasını yapmalıyız diye düşünüyorum.

edit 3: araştırdım ve william duvall'ın aic'den önceki grubu comes with the fall'u buldum, beğendim açıkcası. evet takip edeceğim.
  • bloglarında istanbul ve konser hakkında enteresan gözlemlerde bulunmuşlar:

sonisphere – istanbul, turkey – june 25th

"istanbul was unlike any city we've ever been to.
    it's the fourth largest city in the world, so it's huge, and culturally, it's very different from the u.s.
    one of those cultural differences? deodorant.
    three times i got on an empty elevator in the hotel, and three times i nearly gagged on the 7 floor ride down to the lobby. i'm not sure who was riding on it before me, but they left behind a cluster bomb of personal stink. if you're packing enough body odor that you leave a vapor trail behind wherever you go, perhaps a bar of soap and some speed stick might help out.
    that's nitpicking though. turkey is an interesting country, but unfortunately due to the schedule and the weather, i never really got out to see it.
    mike went to a bazaar with some of the crew guys and said it was amazing, but beyond that i don't think anyone even made it out of the hotel.

maybe one of the reasons was the issue of security.
    apparently there was a bombing in istanbul the day before we arrived, and there was also word that the concert was a terrorist target.

and to cap things off, there was a metal detector at the entrance of our hotel. that was a first. however, there were about 6 feet of open space on one side of it, and about 20 feet on the other side. so if the terrorist was a really honest person and a strict rule-follower, he would have been nabbed. then again, he may have walked through, set off the alarm, and kept on walking without being checked, just like the guy i witnessed as i was sitting in the lobby.
    i've never felt safer...

at least at the gig there was an entire bomb squad unit, a couple of bomb sniffing dogs, and a ton of security personnel.
    they were doing an important job, but they just added to the massive amount of humanity roaming around backstage. i've never seen so many people backstage. ever. and many of them weren't credentialed, and many of them didn't appear to be doing anything other than blocking my way as i tried to get from the dressing room to the production office.
    so just to reiterate, i've never felt safer. mostly due to the fact that if a bomb did go off, the odds of having at least a 30 person buffer between me and the blast was pretty good.

so to put it politely, the conditions at the show in istanbul were a clusterf***.

oddly enough, the one safe haven from all of the people was the stage.
    the band came out and played a tight 60 minute set, and the turkish fans put down their cigarettes long enough to shout their approval.

one of the other curiosities of this gig was the fact that there was no room for our tour bus to park backstage.
    it stayed back at the hotel until the set was over, then picked us up outside of a back gate behind the stadium.

so the band's final goodbye to turkey was making their way through a crowded sidewalk full of street vendors trying to sell them hot dogs and trinkets and glow-in-the-dark devil horns.
    like i said, it was unlike any city we've ever been to before..."

oldukça rahatsız edici bir izlenim bırakıldığı ortada ne yazık ki. vakit gazetesinin terör gözdağı onlara kadar yansımış. hava şartları ve program dolayısıyla doğru düzgün otelden çıkıp da gezememişler istanbul'u. ilk bahsettikleri konu da deodorant. "tadında", "yeteri kadar" gibi bir orta noktası olmayan yurdum insanı ya zerre nasibini almamıştır kokudan ya da başından aşağı tamamen boşaltır o deodorantı.

söyleyecek pek söz bulamıyorum. ben okurken rahatsızlık hissederken, bir yabancı olarak bunları bizzat yaşıyor olmak nasıldır? öyle ki, geleceklerine dair umudum kesilmek üzere...
  • istanbul ve türk milleti hakkında pek hoş fikirler beslemeyen grupmuş.

kendi sitelerindeki bloglarında yaptıkları istanbul tasviri bağdat veya afganistan şehirlerine eşdeğer.

tümünü okumak isteyen buyursun:

"sonisphere – istanbul, turkey – june 25th

back to news / blog
    wednesday, june 30th, 2010
    istanbul was unlike any city we've ever been to.
    it's the fourth largest city in the world, so it's huge, and culturally, it's very different from the u.s.
    one of those cultural differences? deodorant. <-------------------------------------------------------------------------------------------------
    three times i got on an empty elevator in the hotel, and three times i nearly gagged on the 7 floor ride down to the lobby. i'm not sure who was riding on it before me, but they left behind a cluster bomb of personal stink. if you're packing enough body odor that you leave a vapor trail behind wherever you go, perhaps a bar of soap and some speed stick might help out.
    that's nitpicking though. turkey is an interesting country, but unfortunately due to the schedule and the weather, i never really got out to see it.
    mike went to a bazaar with some of the crew guys and said it was amazing, but beyond that i don't think anyone even made it out of the hotel.
    ..."
hesabın var mı? giriş yap