• ciddi ciddi her manada tarihin en kötü şarkısını yapmış, valla helal olsun.
  • sarki o kadar amacsiz ki, "baylar ve bayanlar" diyemeyip "baylar ve hanimlar" demis olmasi gercekten cok acikli bir cabaydi ve asiri guldum. kullanilmasi gerektigi yerde, ornegin bir hitap sekli olarak "baylar ve bayanlar" diyebilirsiniz arkadaslar. roket fizigi anlatmiyoruz son derece basit bir sey. metin ozulku burayi mi editlemis acaba? ahaha "yonca, bayanlar'i cikariyorum burdan... feministler kizar." "beyefendiler ve hanimefendiler" "baylar ve bayanlar" "erkek basketbol takimi / kadin basketbol takimi" "erkekler tuvaleti / kadinlar tuvaleti" "bayaaaan bak buraya" degil, "kadin! buraya bak" da degil, "hanimefendi bakar misiniz" yani, illâ kibar olmak istiyorsaniz. "ahmet bey, muge hanim"

    asiri basit bir sey ya. asiri basit. bunu ogrenmeden bir sonraki level'a nasil gectiniz?

    bir de, twitter'da gordum, bu yonca evcimik 80'lerin ortalarinda erkeklere crop top giydirip trt'de sarki soylemis. yonca... isler bu noktaya nasil geldi? konusmak ister misin?
  • protez müziğin güçlü sesi
  • özlem tekin'in yol isimli bir şarkısı var. 1998 öz albümünde, neredeyse çeyrek asırlık şarkı yani.

    şarkı mükemmel. içinde "bu hayat benim, benimse eğer, kimse karışmazsa yaşamaya değer" gibi çok şahane sözler barındırıyor. ilk dinlediğimde daha ilkokul bebesiydim ve karakter gelişimimde ciddi yapı taşlarından olduğunu düşünüyorum. insanın hatalarını kabullenmesi, onlardan ders alması, kendi hayatını yaşarken başkasına söz hakkı tanımaması ve kendisinin de başka hayatlara karışmaması gerektiği düşüncesini belki de bu şarkı sayesinde bu kadar içselleştirdim. hatalarımı kabullendim, kimseyi suçlamadan yürüdüm yolumdan hep. bundan sonra da böyle devam eder.

    bugün debe listesindeki (bkz: #116083726) entryde gördüğüm için yonca evcimik'in ayıp şeyler şarkısını dinledim. ilk yarısında "kadınsın güçlü ol!!" ve feminizmi çok yanlış yorumlayan bazı feministlerin gazını almak için erkeklere yönelik "hadımsız ulan garı gılıklı madamlarrrr" benzeri son derece manasız bir anlatım varken; ne olduysa ikinci yarı birden kadınlara karşı "bak gocamdan uzak dur!!", "açarsan mahremini girerler tabii bacım kır dizini otur evinde" tadında bir dönüşüme şahit oluyoruz. üstelik kadınlara ahlaklı olun oranızı buranızı açmayın öğüdü verirken mayoyla dans etme absürtlüğü de söz konusu. müzikal anlamda da aşırı kötü bir tarz ama anlatımın felaketinden oraya gelememiş bile insanlar.

    özlem tekin ve yonca evcimik aynı dönemlerde müzik yapmış insanlar. biri 1998'de cinsiyet ayrımı yapmadan "her şeyi kendinden öğren" derken, diğeri 2020'nin sonlarında erkeklere hadımsınız, kadınlara ahlaksızsınız falan diyerek feminist harekete yardım ettiğini düşünüyor. kişi kıyaslaması değil bu entrydeki anlattıklarım, zihniyet kıyaslaması. bir yanda kendi hayatına bakan insanların sessiz sedasız, kendi yolunda olduğu gerçeği var, diğer yanda ise kendince içselleştirdiği bir görüş olmadığı için dönemin rüzgarına kapılıp, kadın cinayetleri gibi hassas bir konuyu "kocamdan uzak dur, mahremini açma" gibi bir sığlıkta değerlendiren bir anlayış mevcut. üstelik farkında değil ama bu söylenenler ve altta bir sürü yazım yanlışıyla belirtilen zırvalar "o saatte orada ne işi varmış?" zihniyetini beslemekten başka bir işe yaramıyor. bir de matah şeyler söylemiş bir kanaat önderi havasında yapılmış bir iş bu.

    üzerinde tezler bile yazılabilecek bir şarkı olmuş özetle. zaten ülke sosyologlar için cennet, neresinden tutarsan elinde kalan şeyler çoğunlukla sakillik oluyor. benim ayıp şeyler'i dinledikten sonra tek düşüncem; "kadının kadına düşmanlığı, erkeğin düşmanlığından daha tehlikeli" oldu ne yazık ki.

    debe editi: çok sayıda mesaj aldım, içlerinde şarkıya ve şarkıcıya dair olumlu tek bir kelime dahi yok. her konuda kutuplaşmayı başarabilen bir millet olarak sanırım ilk defa ortak bir fikirde* buluştuk. yonca hanıma çok teşekkürler.*
  • kadına şiddete hayır gününde güya kadınlar için şarkı yapıp iğrenç bi autotune ve sesi eşliğinde ahlakçılık, cinsiyetçilik ve ataerkillik övebilmiş ilginç biri. bunu öven, övmüş yukarıdaki tüm entrydeki arkadaşlara ağzım açık şekilde bakıyorum.

    edit : sözlerini de eklerdim fakat hayatımda bu kadar iğrenç sözlere sahip başka şarkı görmedim, south park bölümü izliyor gibiyim

    edit2: daha fazla izlenmemesi adına sözlerini ekliyorum

    ahlaksızlık, almış başını gitmiş
    dünyanın, çivisi çıkmış, mahvedilmiş
    edep ahlak terbiye yerlerde
    namusum acaba kimlerin elinde

    allahı, para olmuş hepsinin
    ama bu özgür irade, yinede hep senin
    erkeklerin her zaman hedefi belli
    ama kadının fendi erkeği yendi

    amcaların kolunda cillop çıtırlar
    hepsi çok şirin hepsi pıtırlar pıtırlar
    tamam amcalar hiç aynaya bakmazlar fakat
    belki kıza bakınca kendi kızını hatırlar

    baylar ve hanımlar
    ezilen ve ezdiren kadınlar
    üstümüze gelen tüm adımlar
    onlar erkek değil apaçık çoğu hadımlar

    baylar ve hanımlar
    ezilen ve ezdiren kadınlar
    yaptıklarınız sizi tanımlar
    artık silkelenin hadi kendinize gelin

    hey heyhey heyler
    hanımlar beyler
    bu kadar olmaz
    bunlar ayıp şeyler

    kadına çoluk çocuğa hayvana şiddet
    tecavüz dayak kesmedi mi sizi uyan artık hemcinsim
    sen kadınsın zekisin
    ama bazende gerçekten aşırı cinssin

    bakma sevgilime be kadın çıkacak adın
    mesaj atma kocama, gözünü dikme ocağıma
    nasıl bozuldunuz böyle haydi söyle
    açarsan mahremini içeri girer işte öyle

    uçkuruna sahip çıkamayandan
    yeteri kadar çekmedik mi? dik dur ahlaklı ol ki
    seni hakettiğin gibi sevsinler
    işte bak bu kadın kadın gibi kadın desinler

    baylar ve hanımlar
    ezilen ve ezdiren kadınlar
    üstümüze gelen adımlar
    onlar erkek değil apaçık çoğu hadımlar

    baylar ve hanımlar
    ezilen ve ezdiren kadınlar
    yaptıklarınız sizi tanımlar
    artık silkelenin hadi kendinize gelin

    hey heyhey heyler
    hanımlar beyler
    bukadar olmaz
    bunlar ayıp şeyler...

    buyrun: yonca evcimik - ayıp şeyler
  • muhtemelen eksi sozlukte kendisi icin yazilanlari okumus, begenmemis, kizmis belki de kirilmis biri.

    sonuc olarak insan..

    fakat..

    biliyorum ki bunu da okuyacak,
    cunku biliyor ki, bu sevmedigi ortamdaki insanlarin buyuk cogunlugunu gencler olusturuyor, ve kendisinin de en cok hitap etmek istedigi kesim bu, dolayisiyla "nefret etme ihtimali" bile olsa sozluge karsi, yine de burda yazilanlari okuyup bir ozelestiri yapabilecegini dusunuyorum.

    bir gercek var ki, sevgili yonca hanımın sarkilari vasatin da cok cok altinda,
    sarkilarin kimi zaman (misal gecmiste) dile dolanmasinin, o sarkilarin guzel oldugunu gostermeyecegini belki de farketmemis..

    kendince bir cizgisi var, ama bizler o cizginin cok uzaginda bir yerdeyiz, kesişmemecesine..

    "geldiginiz siteden hoslanmiyoruz"a sadece tebessum ettim,
    biz de "gidişattan hic memnun degiliz" turk pop muziginde de, bunu "yonlendirecek" "linki"mizi goremiyorsunuz yonca hanim... sevgiler..

    edit: eger "geldiginiz siteden hoslanmiyoruz"u, kendisinden habersiz bir sekilde gerceklestirmis site editorleri varsa, sarkilarindan bir adim once editorunu degistirmesi gerekir kanimca. cunku oyle ya da boyle bir "isme" mal edilmistir "hoslanmama" durumu.. (ki durumun boyle oldugunu sanmiyorum)
  • sonuna kadar dinleyebildim. herkes dinleyemez.
  • aysel gürel hakkında söylediği "ölülerden yaşlılardan bahsetmiyoruz. işi bitmişlerden bahsetmiyoruz" lafıyla saygısızlıkta çığır açmış şarkıcı. şunu söylemek isterim kendisine;
    bazıları öldükten sonra yaşamaya devam ederler; bahsettiğiniz şarkısözü yazarı gibi.
    ama bazıları da öldükleri halde yaşadıklarını sanırlar; sizin gibi.
    belki haberiniz yoktur, uyandırayım dedim.
  • attığı tweetten sonra heyoo heyoo şeklinde sevindiğini düşündüğüm şarkıcı.
  • tahtakale işi madonna..
hesabın var mı? giriş yap