• mec trooper, gen modifikasyonları, bissürü yeni harita, yeni elyınlar iyi güzel, zaten oyunun eklenti paketi olmayan hali bile kendini çılgınca oynatıyor, ama bir şeyler eksik.

    hala random map yok mesela.

    elyınlar yine bizim elemanları görene kadar oturup taşhak yayıyor, geyik yapıyor, bizimkileri görünce sigara içerken öğretmene yakalanmış liseliler gibi ayaklanıyor.

    sonra isterdim ki hava savaşları da az detaylansın, ne bilim azıcık taktik derinlik getirilsin, hatta biz yönetelim aynı yer görevlerindeki gibi. eşşek kadar kadar ufoya tek başına cengaver pilot göndermeyelim. hangarda 4 uçak mı var? hepsini birden yollayalım, "qamqilerle dogfight qeyfi" yaşayalım.

    şu haliyle oyunun güçlü taraflarını iyice güçlendiren ama varolan eksiklere hiç bulaşmayan bir paket olmuş gibi geliyor.
  • çok çok çok iyi bir oyunun mükemmel eklenti paketi.

    ----şıpoyler----

    uzaylıların üssümüzü basma bölümü ve iletişimi kesilen balıkçı köyünü araştırma bölümleri ayrı ayrı efsanedir.
    üs savunma görevinde ekibinizden random gelen elemanlar ve sikko güvenlik görevlileriyle hatrı sayılır miktarda uzaylıyı defetmeye çalışıyorsunuz.

    tabii random ekip üyeleri revirden yeni çıkmış ve saldırı aniden başlayınca default silahlarını kapıp gelmiş askerleri de kapsıyor. 2 tane plazma tüfekli ve zırhlı adam gelsin diye dua etmeye başlıyorsunuz. classic zorlukta cidden efsane ve ter döktüren bir bölüm.

    aynı şekilde balıkçı köyündeki olayı çözdüğümde gözüm gibi baktığım en iyi assault'um gemiden sinyal gönderdikten sonra yaratıkların başına üşüşüp gözümün önünde adamı yemesi ve zombi yapması, ekibin kalanını sniper korumasında topuklar göte vura vura zar zor kaçırmam unutmayacağım bir an.

    -----şıpoyler-------

    bunun dışında exalt çatışmaları alıştığınız savaş mekaniklerini yerle bir ediyor. bu sefer düşmanın elinde de roketatar ve sniper gibi silahlar var. çok başarılı bir yenilik.

    mech soldier ve genetik modifikasyon fikirleri ve bunların da bir yetenek ağacına bağlanması muhteşem. gene tamamen yeni taktikler ve oynanış stillerine gebe bir eklenti.

    konu anlatımı daha iyi olabilirmiş. exalt hikayede biraz havada kalıyor. bunların askerlerini genetik olarak modifiye ettiğini biliyoruz, peki bunlar beyni yıkanmış insanlar mı yoksa bilinçli mi savaşıyorlar? neden exalt askerlerini canlı ele geçirip sorgulayamıyoruz? exalt uzaylılara karşı mı yoksa uzaylı mandacısı mı? bu paralarının kaynağı ne?

    spoilerdaki ilk bahsettiğim bölümde de baştaki videoda olayları kimlerin başlattığı görünüyor, bunlar bilinçli mi psi etkisi altında mı bunları yapıyor? bölüm bittikten sonra böyle hayati bir olay unutuluyor ve hiç bir önlem falan alınmıyor, aynen devam. la iki adam sorgulasaydınız.

    neyse, muazzam oyun.
  • classic-ironman kombosunda henüz 3. görevi aynı ekiple görebilme şerefine erişemediğim oyundur. alyenlere iki çift lafım da var: ulan gezegeni işgal ettiniz ses çıkarmadık, sivilleri kaçırdınız bişi demedik, ama ibneler bir kare ilerleyince 5 alyenin aynı anda görünür olup bir sonraki tur tüm takımı one-shot-one-kill hesabı öldürmesi nedir lan? misafir gezegende yaptığınıza bakın hayvan çocukları!!!111bir
  • sanırım içimizdeki hainler geyiğine artık base defence mission'ları da gelecek.

    (bkz: aaaaaaw yeeaaa)
  • long war diye bir modunu yapmışlar, bence ilk xcom oyununu bile aşmış bu yanıyla. edinin oynayın derim.
  • zaten çok güzel olan ufo enemy unknown'u mükemmele yakınsatmış, hem bir sürü yeni özellik getirmiş, hem de oyunda eleştirilen bazı sorunları gidermiş eklenti paketi. yalnız sibernetik askerler ve genetik geliştirmeler de eklenince micro management almış başını gitmiş, c:i'de (classic-ironman) her seferinde babayı almaktayım. bakalım zamanla gelişeceğiz inşallah maşallah.
  • x-com'un mottosu vigilo confido'ya iki kardeş getirmiş expansion paketi.

    (bkz: bellator in machina)
    (bkz: mutare ad custodiam)
  • hit ve hasar hesaplamasını önceden yaptığını düşündüğüm canımı sıkan oyun. iron mod oynamıyorum. classic ve normal mod'da savaş içinde save atarak oynadım. örnek durum bir çok kez başıma geldi; iki askerimde aynı 4 hasarlık silah ve targetın hp:4 84 hitlik vurduğunda 1 hasar veriyor düşmana ardında yüzde 50 hit yapan arkadaş saldırtıyorum miss atıyor. ama aynı sahne yüzde 50 hit olan arkadaş ilk davranırsa targetı bir kerede 4 hasar vererek indiriyor. load ettiğimde sürekli aynı davranıyorlar. buda oyunu stratejiden çok puzzle çözermiş gibi oynamama neden oluyor. böyle bir oyunun bunu yapmaması gerekirdi.
  • enemy unknown versiyonun üstüne zibille güzellik ekleyen, oyunu cidden tam bir bilimkurgu/strateji ziyafetine çeviren harika eklenti paketi. ilk oyunu bir şekilde edinmiş ve bitirmiş olanların baştan başlayıp tekrar oynamamak için gerçekten hiçbir sebebi yok çünkü size yepyeni bir deneyim sunmakta.

    sanırım diablo 2 için gelen ve tüm oyunu baştan aşağı değiştiren throne of bhaal eklentisinden sonra yapılmış en sağlam dlc budur.
  • gerçekten çok iyi oyun. çıkış tarihi 2013 ama şuan çıkan bir çok oyundan iyi. turn based olarak baldur's gate 3'ün yılın oyunu aldığı dönemde bunu bitirip artık sıkılanlar için (bg3 2 kere bitirdim) tekrar dönüp zevkle oynanabilecek kadar kaliteli. askerlerin rütbe alması madalya vermek baskınlar o mistik x com havası gerçekten 10/9.5 hak eden bir oyun.
hesabın var mı? giriş yap