• birisi imdb'de film için şöyle bir yorum yazmış;

    ''it's my favorite turkish film. it's a love story between filiz akin, tarik akan, hulusi kentmen, zeki alasya and metin akpinar.''

    hani aynı kadına aşık iki erkeğin hikayelerine alışığız da, bu kadarı da fazla. filiz akın da insan. hulusi kentmen tonton dede.. zeki metin çok iyi dostlar sadece.. hem bu filmin şirin bir aşk hikayesi olması gerekiyor, böyle konulu, gruplu pornoya yorum yazar gibi.. lütfen biraz daha dikkatli..
  • kemal sunal,halit akçatepe,münir özkul üçlüsünün senelerce sürecek harika birlikteliklerinin beyazperdeye ilk yansıması bir nevi tarihi değiştiren film.
  • filmdeki komik repliklerden biri de şu şekilde gelişir:

    antrenör* feriti* son bir maça çıkması için istanbula götürmeye ikna etmeye çaılşmaktadır.

    ferit: hocam nasıl gelirim, daha 3 günlük evliyim..
    antrenör: iyi ya, 3 günlük karı için 40 yıllık takıma bu yapılır mı?
  • filmdeki su kayağı sahnesi aynı zamanda nasıl olduğu anlaşılamayan bir su kayağı yarışına ev sahipliği yapmıştır. aynı zamanda filmdeki basketçilerin koskoca idmanda birbirlerine karpuz atar gibi top atmaları takdire şayandır.

    en çok güldüren sahnesi ise şöyledir

    --- spoiler ---
    çapkın delikanlılardan oluşan basket takımımız köy meydanındadırlar. 4-5 yaşlarında bir kızı görüp ekmek çıkar mı acaba temennisiyle sorarlar
    -ablan var mı senin?
    -he var
    -çağırsana bi buraya
    -ablaaaaaaa

    ve 9-10 yaşlarında abla çıkagelir. bizim basketçiler de şapa oturmuş olur.
    --- spoiler ---
  • az önce fark ettiğim kadarıyla bu filmde filiz akın 30, tarık akan 23 yaşındaymış. filmde filiz akın daha genç görünüyor ama tarık akan da 1972 yılında çekilen filmden sonra 15 yıl boyunca aynı yaşta kalmış diğer filmlerinden anladığımız kadarıyla.
  • tarık akan'ın ferit takıntısının bir örneği.
    basket takımının istanbul'da antreman ve maç yaptığı yer arnavutköy'de şu an boğaziçi spor olan yerdir. demek o zamanlarlar mahalle basket takımları o denli zenginlermiş ki kampa abant koru motele gidebiliyorlarmış. filimde türk filmi klişelerinin bir çoğu şahane olarak yer bulmuştur. filiz akın'da can bulan, köye su getiren, tüm köy tarafından sevilen aydın ilkokul öğretmeni, annenin şımarttığı, babanın yerdiği zengin erkek çocuk ki tarık akan bu rolü her zaman layıkıyla oynamıştır. bir de daha sonra, `şener
    şen'inhababam sınıfı`nda bir kez daha, daha da abartarak canlandıracağı, kendisi spor yapamayan, her harekette sakatlanan beden hocası tiplemesi bu filimde basket antrenörü olarak yerini alır. her köyde olduğu gibi bu filimdeki köyde de bir gece ansızın tifo salgını baş gösterir ve bir başka klişeye sebebiyet verir; genç doktor bir anda benliğine kavuşur ve köyü tifodan bir iğne ile kurtarır. daha nicelerini sayabileceğimiz klişelerle dolu şahane bir filim. ama önemi, bir daha birbirinden hiç ayrılamayacak bir erkek kadrosunu bir araya getirmiş olmasındadır. bu filmin çekilmesinden bir sene sonra yani 1973'de, ertem eğilmez ekibe "hadi çocuklar bir kez daha toplanıyoruz" demiş, filiz akın yerine de emel sayın'ı koymuş ve yalancı yarim'i çekmiştir
  • latinceye şu şekilde çevirdiğim güzide türkü.
    [çok içlendim lan, kahpe felek.]

    quam enim ista res dulcis mea tenera est
    animus meus semper te quaerit, ubi es?
    lingua dulcis mea, facie ridente o cervo oculo
    animus meus semper te quaerit, ubi es?

    si fleo, flens, rideo, ridens
    problemae omnes meae sicens, animum tenens
    tanquam , faciem meam, animum sciens
    animus meus semper te quaerit, ubi es?

    in animo meo secretum vulnus est, nemo scit.
    nullus doctus remedium invenit istum vulnum
    moestifer, cervicem flectens, facies mea non ridet.
    animus meus semper te quaerit, ubi es?

    not: bir sonraki hedefim "dane dane benleri var yözünde yözünde.." olacak.
  • turk sinemasinin en iyi romantik komedilerinden biri acikcasi.. bir kere cok da klise bir mevzuya sahip degil.. bilinen romantik komedi akisi

    tanis
    birlikte olmaya calis
    bir aksilik ciksin birlikte olama
    birlikte ol
    bir daha aksilik ciksin
    evlen mutlu ol

    film tam tersi olara
    tanis
    birlikte olmaya calis
    evlen
    mutlu ol
    mutlu olama
    garip olaylar olsun

    gibi bir orguye sahip ki cok iyi bence bu aferim..

    filmle birlikte sohret kazananlarin basinda kesinlikle kemal sunal vardir.. gorundugu her sahnede, sahne calmis kimseciklere vermemistir. ayrica bence tam olarak dugun sahnesinde bir davulcu abi var onu kesfedemeyen zihniyete acirim ben.. hey ki hey bir davul calisi bir klark cekisi var.. bilemiorum..

    ayrica dostlarim... filiz akin.. her izledigimde asik oluyorum kendisine.. yani film hakkinda hic bir sey bilmesem de filmi bana "kadinlarin olmasi gereken kadin, tanitim filmi" die gosterseler kanarim,yerim o denli safim.. ayrica sonuc olarak film boyunca elinden her iş gelen, sahane bir ev kadini üstüne bir de bakimli ev kadini hatta tam olarak "sokakta hanimefendi, mutfakta asci, yorgan altinda deişik bişe" dir filmde filiz akin.. tarik akandan kiskandim yahu yeminle.. yani yasitim olsa doneminde olsam cikarticam bicagi tarik akanmis,jon mus, sosyalist meyli varmis demiycem sokucam bogrune.. bu ne..
  • filiz akın başörtüyü takar emine olur, çıkarır mine ye dönüşür bu filmde...bu da şahane bir klişe örneğidir.
  • kemal sunal'ın yeşilçama adım attığı ilk filmdir.
hesabın var mı? giriş yap