• hapishane müdürü : hoş geldin.

    tatar ramazan : hoşbulduk.

    h.m. : az zamanda çok hapishane gezmişsin , daha genç sayılırsın.neden rahat durmuyorsun?

    tatar ramazan : bırakmıyorlar ki beyim.rahat yatmak bizim elimizde mi?

    kâtip : eee biraz da öyle.

    h.m : insan kendi huzurunu kendi yaratır.

    t.r. : işin dış yüzü böyle görülür.

    k : pekii ne varmış işin iç yüzünde?

    t.r : gaddar zorba bir haramzade çıkar , fakir fukarayı ezmeye kalkar.

    k : kalksın ?!

    t.r. : koca mapushaneyi haraca bağlar.

    k : bağlasın ?!

    t.r : iyi ama insan bunca zulüm bunca haksızlık görürde yatabilir mi? o zaman ben de ortaya fırlarım ve adama dur derim.

    h.m : neden kendin yapıyorsun ki ? git idareye şikayet et.

    t.r. : müdürün birine sormuştum.mapushaneye esrar nasıl girer bilmiyor.afyon için de durum böyle.bıçak nasıl girer bilmiyor.idare çekmiş bayrağını oturmuş müdüriyete.içeride ağa kasıp kavuruyor mahkumu.devlet adil olduğu sürece güçlüdür.hükümet adamları kanun çerçevesinde kaldıkları zaman sözleri geçerlidir.

    h.m. : mahkumu üçüncü koğuşa götürün.

    filmin özünü içeren diyaloglardır.film bir nevi yönetim ve siyaset felsefesidir .diktacı,zorba yönetimler (hapishane müdürü) halka (mahkumlara) adil davranmaz.derin devlet (koğuş ağaları ; cıbıl halil ) pervasızca adam öldürür,haraç toplar,gayrımeşru dolaplarlar çevirir , devlet (gardiyanlar) bundan pay alır hepsine göz yumar.gidişe dur diyenler,karanlıkta bırakılmış halka ışık götürenler prometheus (tatar ramazan) gibi cezalandırılır,münferide atılır,pırangaya vurulur,aç biilaç bırakılır.sesler yükselmeye başladığı zaman ise nöbetçi askerler atış pozisyonu alır.sistemin gidişhatına sorun çıkaranlar sürgün edilir olmadı katledilir.böylelikle zulüm çarkı dönmeye devam eder.

    tatar ramazan : kurtarıcı ,karizmatik lider

    hapishane müdür : tiran

    koğuşağası : derin devlet ,mafya

    mahkumlar : halk

    gardiyanlar : iç aşayişten sorumlu güvenlik kuvvetleri

    askerler : ordu

    tevkifhane : ülke
  • özlü sözleri bol olan film.
    --- spoiler ---
    "kanun var kırbaç gibi kanun var sütlaç gibi."
    --- spoiler ---
  • ayrica abdurrahman cavusu oynayan hayati hamzaoglunun oldugu sahnede cikardigi sesler ve mimikleri bence degme hollywood filmlerinde bile rastlanamyacak turdendir. kendisi konusturmustur oyunculugunu.
  • "merhaba yarenler,merhaba felaket arkadaslarim"
    "ben kopegi bile asagilamam,allah yaratmıs ama insanlarin kopeklesmesi beni cildirtiyor" (filmin sonlarinda bu lafı ettigi abdurrahman cavusun hafif ulkucu egilimleriyle karsilasiyoruz)
    "adamı yuzune karsi ovmezler"
    "bana saglam bir bıcak yaptır,hasmına vurulunca donmeyen cinsten.cunku ben adama bicagi 2 kere sallamam"
    "nasıl da adam oldunuz bicagi gorunce heaaytt"
    ve nihai olarak "benim adim tatar ramazan" replikleriyle kadir abinin karizmadan karizmaya kostugu gercek bir klasik olarak tanımlayabiliriz bu filmi.
  • filmdeki yaşlı amcanın çavuştan okkalı bir tokat yedikten sonra tatar ramazan a "çavuş yappışştırdı tokkadı" demesi ve bunu o müthis aksanıyla yapması mükemmeldi
  • kadir inanir'in avluda abdurrahman çavuş'u bicaklamasinin ardindan "vurulacak biri vardi onu da ben vurdum.adim da tatar ramazan" demesiyle tuylerimi diken diken yapan film
  • --- spoiler ---

    filmin final sahnesinde abdurrahman çavuş bahçedeyken tatar ramazan gelir. işte o anda çavuşun suratında beliren göt korkusunu görürüz. başka hiç bir filmde göt korkusununun bu kadar güzel canlandırıldığını görmedim. tatar; "gel dedin, geldim abdurrahman çavuş" der ve göt korkusu zirve yapar. hayati hamzaoğlu bu sahneyle insanın gözünde daha da yücelir.

    http://www.youtube.com/watch?v=ufk43336vxo

    --- spoiler ---
  • herkes "ben vurdum" derken, bir anda olayı bütün egolarından sıyrılıp "biz vurduk" diyerek kolektif ve kapsayıcı hale sokan kardeşimiz işte bu.

    http://yfrog.com/9ebirliktelikj
  • sürgüne geldiği adana cezaevine girerken kapının üzerindeki ''her insanın yüreğinin bir yerinde ışık vardır, hemde pırıl pırıl'' yazısına dikkat kesilir ki hapishanelerin suçlunun cezalandırıldığı yer değil topluma kazandırılacağı yer olduğu gerçeğine vurgu yapar...

    ve hayati hamzaoğlu ustanınki nasıl bir oyunculuktur ki avluda; ''gel lan buraya'' diye seslense hiç tereddütsüz yanına koşar 'bir aylık istihakına el koydum'' dese gık çıkarmam o derece güzel oynamıştır...
  • dünyanın en başarılı devam filmidir. evet dünyanın
hesabın var mı? giriş yap