• henri georges clouzot'nun le salaire de la peur (veya ingilizce adiyla wages of fear) filminin 1977'de william friedkin tarafindan yeniden cevirlmis halinin adi. seyredenler tarafindan orjinal versiyonunun yaninda cok zayif kaldigi soylenir. oldukca yuksek bir butceye cekilen film gisede de bes kurus kazanamamis french connection ve the exorcist'ten sonra friedkin'in kariyerinde ciddi bir dusus yaratmistir (gerci gise basarisizligi belki star wars'dan bir hafta sonra gosterime girmesi yuzunden de olabilir)

    bir soylentiye gore friedkin filmi cekmeden once niyetini cluzot'ya acar. cluzot kendisine sacmalamamasini ve 20 kusur sene once yaptigi o sacma filmle tekrar ugrasmamasini ogutler (mutevazi adam ne de olsa). friedkin de endise etmesine gerek olmadigini, onunki kadar iyi bir film istese de yapamayacagini soyler. sanirim neler olacagini biliyormus daha projeye baslamadan once de.
  • türkçeye çevirme çabası beter bir süreçtir. büyücü dersiniz wizard ile karışır, sihirbaz dersiniz, her türk gencinin aklına hemen sermet erkin gelir ve dizideki/filmdeki sorcerer'ın karizması gider, farklı bir çeviri bulmak amacıyla efsunlu dersiniz üfürükçü gibi olur. kısacası hiçbir sikime benzemez bu kelimenin çevirisi.
  • yazılarından kaliteli bir network uzmanı olduğunu anladığım ama tanımadığım bir yazar
  • fantezi evreninde, doğada halihazırda bulunan efsunî enerjiyi, doğuştan gelen yeteneği sayesinde absorbe ederek güç toplayan ve topladığı güç ölçüsünde büyü yapabilen frp karakteridir. mage ile arasındaki fark da buradan gelir; mage uzun uğraşlar ve çalışmalar sonunda elde ettiği bilgi ve deneyimle fantastik evrendeki büyü enerjisini yönlendirme yeteneğini haiz olurken, sorcerer doğuştan söz konusu enerjiyi kendi bünyesinde kapasitesi ölçüsünde toplayabilme yeteneğini haizdir.

    (bkz: mage/#69667382)
  • tangerine dream'in el attığı en şahane soundtrack'lerden birine sahip olan film.
  • adı "dehşetin bedeli" gibi saçma sapan bir isime çevrilmiş olan 1977 yapımı aşmış bir sinema filmi. efsanevi yönetmen william friedkin'in bana göre, yaptığı en kaliteli işlerden biridir.

    --- spoiler ---

    bu filmi, the wages of fear ile kıyaslamak çok uygun değil bence. çünkü bu film etnik kökenleri de kapsamıştır. mesela filistin'li bombacı rolündeki kassem'in arkadaşını, yahudi kökenli kiralık katil nilo öldürdükten sonra, tartıştıkları esnada "siyonist" diye bağırır. yoldaki büyük kaya parçasını nitrogliserin kullanarak ortadan kaldırabilecek olan da filistin'lidir. aslında bu dört kişinin oluşturduğu mükemmel takım da ön plana çıkarılmak istenmiş. bu arada, otomatik vites sorcerer adındaki eski kamyon muhteşem görünüyor ! daha fazla spoiler vermemek adına burada sonlandıralım.

    henüz izlemediyseniz, mutlaka bu underrated şahesere bir şans verin.

    --- spoiler ---
  • sinema tarihinin en sıçırtıcı sahnelerinden birini içeren william friedkin filmi. çekim zorlukları, tropik iklim ve hastalıklar friedkin'i yıldırmış ve bu filmden sonra beli doğrultamamış. filmin halen düzgün bir wide screen sürümü yoktur çünkü friedkin seksenlerde home video için en uygun formatın 4:3 olduğunu düşünen stanley kubrick'i takip edip filmi kenarlarından kırpıp piyasaya vermiş. halen film hakları konusunda şirketle papaz olduğundan bluray'i çıkamıyor.
  • william friedkin'in the exorcist'ten sonra yönettiği korku filmi. (1977)
    tangerine dream'in müziklerini yaptığı ilk filmdir.
    hem film hem de müzik, eser miktarda ürkütücüydü.
  • film olanını izleyip burada neler yazıldığını merak etmiştim. hatta dedicated bir d&d class'ı olmasından mütevellit entry'lere ulaşmakta zorlanacağımı düşünmüştüm fakat daha da garibi oldu. zira birileri 10 yıla yakın boyunca sorcerer kelimesini bilgi kaynağı olması gereken bir mecrada tahakkümüne almış ve burada rakı masası sohbeti çevirmiş. bu noktada onlara mı yoksa bu kadar revaç bir sözcüğün başlığını başıboş bırakan sözlükçülere mi kızmalı emin olamadım.

    filme geçersek, henri-georges clouzot imzalı başyapıt le salaire de la peur filminin remake'i olan bu filmde william friedkin anti-kapitalist damarı tamamen terketmeden filmin merkezini kader kavramına çekiyor. görsel dili ve soundtrack'iyle de şahsına münhasır hissettirmeyi başarıyor. the french connection ve the exorcist gibi her anlamda başarılı filmler sonrası star wars etkisiyle gişede batan sorcerer konusunda beyefendi ölmeden hakkının verilmiş olması ise ayrıca sevindirici.
  • blu-ray'i geçtiğimiz haftalarda piyasaya sürülen, haliyle hemen de torrent'e yüklenen film... 2013'ten beri filmin uygun bir kopyasını indirmeye çalışıyordum da başaramıyordum. neyse ki sonunda blu-ray'ini çıkardılar da izleyebildim şu filmi. henry g. clouzot'nun wages of fear'ine kaynaklık etmiş aynı adlı romandan uyarlanmış sorcerer. kitapta ve fransız filminde olduğu gibi bu filmde de dört elemanın iki araçla patlayıcı maddeleri bir tesise götürmeleri anlatılır. bu maddeler asla ve asla devrilmemeleri gerekmektedir. devrilirse patlar zira. henry'nin filminden farklılaştırılmış bu film. mesela filmin merkezinde yer alan iki karakterin amerika'dan kaçıp başka bir ülkeye yerleşmelerine 30 dakika ayrılır. dinamitlerin taşınması ise ancak bir saat sonrasında karşımıza çıkar. oysa ki henry'nin filminde 30 dakika sonra bu göreve odaklanılır. diğer farklılıksa tabi ki mekanlarda ortaya çıkıyor. friedkin kendisine yağmurlu, çamurlu, soğuk ormanları mekan beller. henry ise sımsıcak, ıpıssız yolları tercih etmişti. ben iki filmden en çok wages'i sevdim. zira daha fazla gerilimli bir filmdi. sorcerer'a "çok gerilimli" diyenler wages'i izlememişlerdir. bence önce wages izlenmeli. ama friedkin'in filmi de gerilimli ve başarılı bir iş. asma köprüdeki sahne en gerilimli sekanslardandı. yönetmen iyi iş çıkarmış burada.
hesabın var mı? giriş yap