• zamanında bir tadelle reklamında müziği çalınarak kullanılmış, üstüne de "tadelle ye ye ye" diye söz bile yazılmıştır. ben bile bunu buraya yazarken utanıyorum, reklam yazarı arkadaşlar hiç mi utanmamışlar?
  • türkiyede 60'lı yıllarda yapılmış olan rock'n'roll çalışmalarının ye ye müziği, rock'n'roll dinleyen uzun saçlı gençlerin ise ye ye'ci diye adlandırılmasının sebebi bu şarkıdır.
  • kartal gol gol gol'ün melodisi.
  • paul şarkıyı yazdığı zaman, babası olaya müdahil olmuş ve "yea yea yea" kısmını değiştirip efendi gibi "yes yes yes" yapın, adamın asabını bozmayın. züppe mi olacaksınız lan başıma, diyerekten fırça atmış grubun üyelerine*. babalar her zaman her yerde aynılar.
  • the beatles'ın 23 ağustos 1963 tarihli 5. singleı. abd'de ise 16 eylül 1963 yılında piyasaya sürülmüştür. b yüzünde kutsal bütünlüğü sağlayan i'll get you bulunmaktadır. britanya listelerinde ağustos 1963'ten şubat 1964'e kadar üst sıralarda kalmıştır, ve yaklaşık 1.3 milyon kopya satma başarısını göstermiştir. the beatles'ın 1963 yılında en çok satan singleı olma ünvanına da sahiptir. abd'de ise başlarda pek bir etki uyandırmamıştır, ta ki i want to hold your hand ortaya çıkıp beatlemaniayı fişekleyene kadar. bundan sonra 1964'te yaklaşık 2 hafta listebaşı olarak kalmıştır.(bazen böyle küçük dokunuşlar işe yarıyormuş demek ki, heyhaat. ha içten içe necip abd halkına da içerlemedik değil, olmamış böyle.*) şarkı orijinal olarak lennon/mccartney kredili olan ilk şarkılardan biridir, belki de ilk şarkıdır, kim bilir?*

    şarkının bestelenişi haziran 1963'e rastlar. hatırlayacağımız üzre from me to you-thank you girl singleı the beatles'tan beklenen başarıyı gerçekleştirmiş, özellikle de ingiltere'de tartışmasız listebaşı olmuştu. ticari baskılar da the beatles'ı o sene içinde sürekli üretmeye itmiş etkendi, gerçi bu sonradan da böyle olmuştur, ve daha bu singleın * adamakıllı meyvesini yiyip ayak falan uzatıp dinlenemeden yeni bir single arayışına girmiştir ikili. nitekim çok da düşünmemişlerdir, 1 temmuz'daki kayıt için çoktan akıllarında bir single vardır bile: i'll get you. from me to you ile garip bir şekilde benzer olduğu (vokal, tempo gibi.) dikkatimden kaçmamış; bu şarkının tam da from me to you'nun patlama yaptığı dönemde bestelenmiş olması kendimce dallamasyon çıkarımlar yapmama yol açmıştır. (acaba bu kadar da ticari mi lan bu keratalar? gibi. *) fakat ilham meleği * kendilerine izin vermez, tam da haziran sonunda (26'sı) yakalayıverir oğlanları, hızır gibi yetişir, bakalım mccartney ne diyor: ''we were in a van up in newcastle somewhere, and we'd just gone over to our hotel. i originally got an idea of doing one of those answering songs*, where a couple of us sing about 'she loves you' and the other one sort of says the 'yes, yes' bit. you know, 'yeah, yeah' answering whoever who is saying it. but we decided that was a crummy idea anyway. but we had the idea of writing a song called 'she loves you' then. and we just sat up in the hotel bedroom for a few hours and wrote it." (buradan ayrıca ilk fikrin paul mccartney'e ait olduğunu gördüm ben. *)

    evet, tüm olan budur, 26 haziran 1963 tarihinde the beatles, newcastle majestic ballroom'da çalmıştır, akşamüstü vakti otobüste şarkının adımı atılmıştır paul tarafından.

    sonradan şöyle hatırlıyor paul: "we must have had a few hours before the show so we said, 'oh, great! let's have a ciggy and write a song!' so that's how we began 'she loves you'. i remember for some reason thinking of bobby rydell; he must have had a hit that we were interested in. i remember thinking of him and sitting on the bed in this hotel somewhere with john in the afternoon daylight. it was again a she, you, me, i, personal preposition song. i suppose the most interesting thing about it was that it was a message song, it was someone bringing a message. it wasn't us any more, it was moving off the 'i love you, girl' or 'love me do,' it was a third person, which was a shift away. 'i saw her, and she said to me, to tell you, that she loves you' so there's a little distance we managed to put in it which was quite interesting." (bahsedilen bobby rydell şarkısı forget me *.) john da aynı mealde birkaç şey söylemiş, paul'un fikri olduğunu da doğrulamış: "i remember it was paul's idea, instead of singing 'i love you' again, we'd have a third party.''

    fikir paul'a ait olsa da, şarkı tam olarak bir ortaklık ürünü olarak yazılmış: '' it was very co-written as i recall...i think we just sat down and said, 'right!' so who had the inspiration, who came up with what line, in these kind of songs, is very difficult to remember because it was all over in a couple of hours.'' *

    her neyse, ortalık ingilizce'den s.kildi atıldı zaten, paul ''birkaç saat içinde yazdık.'' falan demiş olsa da bu pek doğru gibi görünmemekte, zira aynı paul ertesi gün babasının evinde şarkıya devam ettiklerini de söyler. ha hakkını yemeyelim, belki son rütuşlar falan yapıldı, adam * diyosa doğrudur. (bu s.kimsonik muğlaklıktır adamı deli eden, hüküm verememek sinir bozan.) burada baba mccartney de şarkıyı dinleme fırsatını yakalar, tipik baba karamsarlığıyla ''bana maaşınızı alın da gelin, kim bilir nelere imza attınız da geldiniz, hayır bu işin garantisi mi var? kimmiş bu menajer bakalım, bir de ben konuşayım şununla? bak oğlum john, senin annen baban yok mu, merak etmezler mi? kaçtır buralarda görüyorum seni, hadi artık geç oldu sen de eve git. hayır kime çekti bu çocuk böyle bilmem ki? '' minvalli nutkuyla ekibin aazına s.çar. şaka lan, müzisyen adam, tabu mabu, ''önce eli ekmek tutsun.'' falan dinler mi; bayılır şarkıya.

    her neyse, şarkımız hazırdır artık, tabii bir tane dehşetengiz * katkı haricinde: ertesi günlerde george harrison dinler şarkıyı, sonra da şarkının kapanışındaki en son yeeeeeee kısmını eklemeyi önerir. (aynı kısım açılışta da mevcuttur.) bunu duyan lennon/mccartney ikilisi durur mu yapıştırır cevabı: ''hay ağzın bal yesin, mistik oğlan!!)

    gelelim şarkının kaydına, 1 temmuz tarihine artık elimizde iki şarkı var: she loves you ve i'll get you. bu güvenle gidilir stüdyoya, bir-iki prova yapılır; şarkı teknik ekibe tanıtılır.

    mühendis norman smith o anı anlatıyor: i was setting up the microphone when i saw the lyrics on the music stand. i thought i'll just have a quick look. 'she loves you yeah yeah yeah, she loves you yeah yeah yeah, she loves you yeah yeah yeah yeah.' i thought 'oh my god, what a lyric! this is going to be one that i do not like.' but when they started to sing it - bang, wow, terrific. i was up at the mixer jobbing around.''

    fakat george martin aynı tepkileri göstermez, özellikle akor dizilimleri konusunda eleştirilerde bulunur; son sesi de açıkça eleştirir. fakat paul da sonradan asi bir duruş takınarak ''kulağa hoş gelen her şeyi yapacaklarını, kurallara-tekniklere bağlı kalmayacaklarını'' söyler. * hatta son sesi-akoru blues bulmaları da apayrıca hoşlarına gitmiştir.

    öyle ya da böyle, 1 temmuz 1963 tarihinde, öğleden sonra bu the beatles şarkısı kaydedilmiş olur. (bu da sanıyorum the beatles adına tepeye ulaşılmış, tarihi anlardan biridir.) o anlar gerçekten özeldir, sonradan anlatılanlara göre george martin'in dahi kayıtta yerinde duramadığı, herkesin kelebek sıçtığı bir ortam varmış o saatlerde.

    bu pek farklı, the beatles damgasını sonuna kadar hak edecek özgünlükte, döneminin ilerisinde, zamansız şarkının 1963 yılına ait capcanlı bir performansı yer etmiştir belleklerde. vokal nedir, geri vokal nedir, sürükleyicilik nedir; hepsi şarkının içerisinde ders niteliğinde durmaktadır adeta. evet, bu şarkı 1963 yılına göre çok fazla, bu yılın çok ilerisinde. bu değil mi zaten the beatlesthe beatles yapan?
  • türkiye'de rock yaptıklarını sananların dinlemesi gereken bir parça.

    rock 'i love you' demez.
    rock 'she loves you' der.
  • peter sellers'in araci rolunde, kizin erkege sozlerini iletirmis gibi canlandirdigi skecin metnini de olusturmustur bu sarkinin sozleri. peter sellers "kiz neredeyse aklini kaciriyordu senin yuzunden" dediginde erkegin cevaben "iyi olmus, oh olsun" ve "sen hic de onu incitecek birine benzemiyorsun"a karsilik da "neden olmasin elbette incitirim" deyisini duymak bu sarkiya alternatif bir bakis getirebilir. (peter sellers: comedy classics, emi-gold / uncut: why don't we do it on the road?)
  • she loves you, yeah, yeah, yeah
    she loves you, yeah, yeah, yeah
    she loves you, yeah, yeah, yeah

    you think you've lost your love
    well, i saw her yesterday-yi-yay
    it's you she's thinking of
    and she told me what to say-yi-yay

    she says she loves you
    and you know that can't be bad
    yes, she loves you
    and you know you should be glad

    she said you hurt her so
    she almost lost her mind
    and now she says she knows
    you're not the hurting kind

    she says she loves you
    and you know that can't be bad
    yes, she loves you
    and you know you should be glad

    oo, she loves you, yeah, yeah, yeah
    she loves you, yeah, yeah, yeah
    and with a love like that
    you know you should be glad

    you know it's up to you
    i think it's only fair
    pride can hurt you too
    apologize to her

    because she loves you
    and you know that can't be bad
    yes, she loves you
    and you know you should be glad

    oo, she loves you, yeah, yeah, yeah
    she loves you, yeah, yeah, yeah
    and with a love like that
    you know you should be glad
    and with a love like that
    you know you should be glad
  • john lennon ve paul mccartney tarafindan newscastle da bir otel odasinda, paul'un " birazda üçüncü $ahislari konu alarak yazalim yaw " demesi uzerine yazilmi$ olan $arki.
  • yeah kelimesi hic bu kadar anlamlı olmamıstı.
hesabın var mı? giriş yap