• ünlü saat'e asılma sahnesi böyle çekilmiş. günümüzün 100% bilgisayar grafikli saçmalıklarına on basar.
  • harold lloydun mildred davis ile oynadığı muhteşem sinema klasiği...1923 yapımı bu siyah beyaz film, sürükleyiciliği ve de dönemine göre çekilmesi zor olan sahneleri ile günümüzde bile izlenebilirliliğini korumuştur. harold lloydun kendi adıyla oynadığı rolde, saatin yelkovanına asılı olduğu sahneler hafızalara kazındığı gibi, aynı zamanda filmin afişini de süslemektedir.
  • kira istemeye gelen ev sahibini atlatma sahnesi oldukça yaratıcı. harika bir şaheser! ama bunu evde uygulamaya kalkmayın.*
  • inanılmaz eğlenceli bir film.
    lloyd, "yer yarılsa da içine girsem, ulan ne yapacağım ben $imdi" demiyor, kendini portmantoya asıyor / giden arabaya yandan takılıyor / sevgilisi bayılmış gibi yapıyor / yine patronun arabasıyla sevgilisini evine bıraktırıyor, vs..
    son kısımdaki tırmanma sahnelerini izlerken bir an yerimde duramadım. 12 kat boyunca tırmanırken kafasına envai çe$it $ey dü$en harold ne tür hileler kullandı bilmiyorum ama her an dü$ecekmi$ gibi izliyor insan.
    http://www.filmsite.org/safe.html
    (bkz: safety first)

    edit: ahanda youtube'a koymu$lar. süper olay.
    http://www.youtube.com/…&search=search&v=&uploaded=
  • eğlenceli güzel film.
    ayrıca ilginç bir not, çizgi filmlerde görmeye alıştığımız hayali acme şirketi burda bir gazete olarak karşımıza çıkıyor.
    (bkz: http://www.onurcoban.com/…safety-last-1923_306.html)
  • bu yıl iksv film festivali kapsamında gösterilen 1923 yapımı sessiz film.

    --- spoiler ---

    gece bekçisi esprisi ve ev sahibinden saklanırken portmantoya saklanmak bütün salonu kahkahalara boğmuştur.

    --- spoiler ---
  • 100 yıllık eser.
    ve günümüz türk sinemasından hala daha kaliteli.

    demekki filmlerde kullanılan teknolojinin önemi yok. önemli olan oyunculuk ve sanat. tabi bol bol da üzerine düşünülmüş bir senaryo.

    bizim ekranlarda da birbirine böğüre böğüre ağlayan orospulardan geçilmiyor.
    töreli konaklı ağa dizileri, sakalı ter kokan pis pis adamların raconu falan..

    biz neden hiçbir boku güzel yapamıyoruz lan? ben mi çok kötümserim? şüphe duyucam artık anasını satim.

    5 10 tane dizi-film haricinde koca sektörde bir bok yok.
    eski yeşilçam bile fersah fersah ötesinde bugünlerin.
  • başları gerçekten eğlenceli. harold'ın ev arkadaşıyla yaptığı ama sonra başına iş açan şakalar, ev sahibinin kirayı almak için geldikten sonra kadını atlattığı sahne, hareket eden trene ve otomobille binişi, baştaki darağacı göndermesi vs filmin en eğlenceli bölümleri. ardından harold binaya tırmanmaya başlıyor ama yükseklik korkunuz varsa film eğlendirdiği kadar germeyi de başarıyor. harold 12 katı çıkarken gerilmemek, tüylerin diken diken olmaması mümkün değil. hele ki son kata ulaşınca gerilim daha da artıyor. insan 91 sene önce bu sahnelerin nasıl çekildiğini merak ediyor. şimdi olsa bir odanın içine yemyeşil perdeleri çekip sahneleri öyle çekerlerdi. neticede safety last, eğlenceli olduğu kadar gerilimli bir film. harold'ın ve sessiz sinema döneminin en bilinen eserlerinden. defalarca kez izlenebilir.
  • 1922 yılında çekilmiş bol manzaralı aşmış film. nasıl oluyor da oluyor dedirtir. espriler, çekimler her şey çok kaliteli. böyle naif filmler çok çok az çıkıyor şimdilerde. o zamanki insanları, caddeleri, hayatı görmek insana ibretler verip hayatın geçiciliği konusunda düşündürmeli bence. daha birçoğumuzun dedesi bile doğmamış bu film çekildiğinde. ben bu filmin o devirde nasıl çekildiğini anlayamadım ama insan gerçekten hayret ediyor.*
  • filmdeki espri kalitesi üst düzey denilebilir. müthiş şaşırtmaları (ör; darağacı esprisi) ve durum komedisi bir yana, aralardaki yazılardaki bazı espriler groucho marx'la yarışır.

    --- spoiler ---

    örneğin; mal getiren dayı'nın her gün işe erken gelen oğlana attığı laf:
    - işe daha da erken gelmeyi sürdür, sonunda ya başkan olursun ya da gece bekçisi!

    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap