• tarantinoya senaryo konusunda yardım eden tarantino dostu kişi.
  • sanki bret easton ellis in butun kitaplarini sinemaya uyarlayarak icine etmeyi kendine amac edinmis allahin cezasi. neyse ki, american psycho nun icine mary harron etmisti. less than zero, bu ikisinin eline dusmedigi icin sevinmeliyiz aslinda.
  • the rules of attraction'da müthiş bir yönetmenlik çıkaran ve çekim tekniğiyle kumaşının iyi olduğunu gösteren yönetmen.
  • pulp fiction i tarantino ile birlikte yazan sahis
  • silent hill movie'nin senaristlerinden biri. şu da var;

    http://www.avary.com/
  • tarantino ile meşhur olmadan önce aynı video mağzasında çalışmış, ve beraber yazdıkları pulp fiction'ın senaryosuyla oscar kazanmış, ama solo çalışmalarında aynı başarıyı gösterememiş kanadalı sinemacı. filmleri, en iyi durumda, ikinci el bir tarza sahiptir ve anlaşılmazdır. killing zoe(1994), mr stitch (1995) dikkat çeken eserleridir.
  • california'da ölümcül bir trafik kazasına karıştığından bir yıl hapse mahkum olmuştur!
    http://www.popeater.com/…nced-jail-fatal-dui-crash/
  • oscar konuşmasında "çok çişim geldi, gitmeliyim" demiştir.
  • en iyi filmi: killing zoe
  • pulp fiction filminin unutulmuş ortak senaryo yazarı. herkes unutsa biz unutmayız.

    tarantino ile arkadaşlığı çok eskidir. (video dükkanında beraber çalışmışlar). kariyerlerinin başında üç kısa filmden oluşan bir antoloji yapmayı planlarlar ama bu fikir hiçbir zaman gerçekleşemez. tarantino'nun kendi kısa film konsepti, sinema dünyasına büyük bir adım atmasını sağlayan reservoir dogs'un temelini oluşturur.

    roger avary pandemonium reigns adlı kendi senaryosunu filme çekemez, bu anlamda tarantino'nun gölgesinde kalır. tarantino senaryoyu satın alıp pulp fiction filminde kullanır. boksörün kavga edip mafya tarafından kovalandığı, sonra rehin dükkanına girdiği bölüm. aynı zamanda true romance filmi için yazdığı senaryoda kullanılmayan bölümler, yine pulp fiction filminde "bonnie olayı" bölümünün temellerini oluştur.(tarantino'nun sahnelerinin olduğu bölüm, ölüden kurtulup arabayı temizledikleri).

    tarantino, pulp fiction ile ödülleri toplarken törenlerde roger avary'inin ismini kullanmaktan imtina eder. altın küre'de senaryo ödülünü tek başına alır ve roger avary'inin adını anmaz bile. ancak en iyi senaryo oscar ödülünü alırken roger avary ile birlikte alırlar. filmin fragmanında gerçek hak sahipliği şöyle belirtilir; "yazan ve yöneten: tarantino. hikaye: tarantino ve avary"

    quentin tarantino, bugün klasiğe dönüşen filminde senaryonun çoğunluk payına sahip görünse de roger avary kesinlikle aynı övgüyü hak ediyor. tarantino'nun yaratıcı kısmı kısıtlandığı zaman (yani sonraki filmlerinde), diğer filmlerinin pulp fiction seviyesine çıkamadığı ne yazıkki bir sinema gerçeğidir.
hesabın var mı? giriş yap