• abdulhakim arvasi'ye göre recm ''taş atarak öldürme, kovma, lanetleme, muhsan (evli) olup, zina eden kadın ve erkeği taşlayarak öldürmedir'' ..

    buna ilave olarak ibni abidin ise ''recm olunacak müslüman erkek ve kadının, zina suçunun, dört şahit ile ispat edilmiş olması veya* kendileri tarafından dört kere itiraf (kabul) edilmesi lazımdır'' demiştir ..

    artçı not : (osmanlılarda altıyüz sene içinde, bir kere bile zina şahitliği yapılmamış, bu sebeple hiç kimse recm edilerek öldürülmemiştir..)
  • iran'daki olayın videosunu da izleyince artık tek bir şeyden emin olduğum cezadır.

    "`hiçbir şey eyleme geçmiş cehaletten daha korkunç olamaz`"
    (genco erkal - sivas 93 oyunundan)
  • yaratık olmakla orospu çocuğu olmak arasında seyredenlerin yaptığı eylem.
    hatta birisinin kafasını taşla ezerken öldürdüğü kişinin açılan uzuvlarını kapatma gayretine girenlerin olduğunu gösteriyor bize bu eylem.
    ne güzel lan; birisini öldüresiye döv. kafasına taşla ez sonra açılan uzuvlarını kapat.
    cennetliksiniz amına koyayım aferin.
  • doğunun sikik ahlakının ürünüdür..
  • recm cezasi uc sekilde uygulanir.
    1-toparaga dikine gomerek ta$lamak suretiyle,
    2-uzerine ta$tan bir duvar devirmek suretiyle,
    3-yuksek bir yerden taslarin uzerine atmak suretiyle.
    (bkz: bunu yapan insan olamaz)
  • tanrı'nın demediği/emretmediği bir şeydir. kuran'da yer almaz. hatta şöyle bir durum vardır. hz. ebubekir döneminde kuran ayetleri toplanıp kuran kitaplaştırılırken "herkes elinde, aklında kuran namına ne varsa getirsin" diye duyrulmuştur. ellerinde deriler, kemikler üzerine yazılan ayetler ve zihinlerde ayet namına olan ezberler olanlar kurula bunları getirmeye başlamışlardır. ayetleri getirenlerin yanlarında bir de şahit getirmeleri koşuldur. işte recm ayetini de hz. ömer getirir. ama şahit bulamadığı için kuran'a dahil ettiremez.
  • recm kuran'da yer almaz, bilakis tevrat'ta yer alir, yani yahudi seriatinin bir parcasidir. ancak ortadogu kavmi olan araplarin da zamanla bunu benimsemesi uzerine seriata dahil edilmistir. yoksa kuran'in zinaya verdigi ceza recm degil vurma anlamindaki celddir.
  • kuran-ı kerimde zina ile ilgili olarak nisa suresinde ;“kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin. eğer şahitlik ederlerse onları evlere kapatın. bu, ölüm canlarını alıncaya ya da allah onlara bir yol açıncaya kadar böyle gitsin.” ayeti gelmiş daha sonra bu ayet nur suresi 24. ayetiolan “zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüz değnek vurun. eğer allah’a ve o son güne inanıyorsanız, allah’ın hükmünü yerine getirirken onlara karşı yumuşamayın. inananlardan bir takım da onlara yapılan azabı gözleriyle görsün.” ayeti ile neshedilmiştir.

    recm cezası kuran-ı kerim'de belirtilmemekle birlikte peygamber efendimizin sünneti olarak uygulanmaktadır. sorulması gereken soru bu sunnet nasıl uygulanmıştır sorusudur. hz. muhammet(s.a.v) zamanında 2 hadise vardır bununla ilgili. biri maiz bin el-eslemi olayı diğeri ise gamidiye hadisesi. bu iki olayında özü; peygamber efendimiz her iki olayda da recm uygulamak istememiştir. fakat gamidiye ve maiz günahlarını bu dünyada çekmek için ve islamda intihar haram olduğundan recm cezasını bizzat kendileri istemişlerdir. hatta maiz değen taşların acısıyla ''ey kavim beni resulullaha götürün, zira benim kavmim beni öldürüyor'' diye feryat etmiş ama onu dinlemeyerek öldürmüşlerdir. bunu öğrenen hz. muhammet(s.a.v): ''niçin recm'e devam ettiniz onu bana getirmediniz, umulur ki o tövbe eder ve allah da tövbesini kabul ederdi'' buyurmuştur.
    daha sonra bazı sahabeler ''köpek gibi taşlandı'' dedikleri zaman, peygamber efendimiz: ''and olsul maiz öyle bir tövbe etti ki eğer onun tövbesi bir ümmet içinde eşit paylaşılsa onlara herkesi affettirecek nisbette bir pay düşerdi'' buyurmuştur.
    gamidiye hadisesinde ise; gamidiye isimli bir kadın resulullaha gelerek ''ben zina ettim, beni temizleyin'' demiştir. gebe olduğunu öğrenince peygamber efendimiz, ''git çocuk doğunca gel'' demiş, çocuk doğduktan sonra da ''bebek sütten kesilince gel'' diyerek ikinci kez geri çevirmiştir. gamidiye yanında çocuğuyla tekrar gelmiş ve çocuğun elindeki ekmeği göstererek sütten kesildiğini söylemiştir resulullaha. bu kadar ısrar üzerine recm cezası uygulanmış ve gamidiye'nin cenaze namazını bizzat peygamber efendimiz kıldırmıştır.
    sünnetlerin yapılış şekillerinden de anlaşılacağı gibi recm cezası şimdilerde uygulanan islam ülkelerinde ki gibi zorla yapılmamıştır.
  • bu ceza evli olup da başkasıyla evlilik dışı cinsel ilişki kurana veriliyor, dayanağını da kur'an'dan değil, saçma sapan ve akıldışı bir sözde hadisten alıyor.

    recmin kur'an'a ters olduğunun kanıtı:

    nisa 25 inanmış hür kadınları nikâhlama genişliğine gücü yetmeyeniniz, ellerinizin altındaki genç, mümin köle kızlarıdan biriyle evlensin. allah sizin imanınızı daha iyi bilir. hep birbirinizdensiniz. o halde onları, ailelerinin izniyle nikâhlayın. gizli dost edinmeyerek, zinadan uzak kalarak, iffetli hanımlar olmaları şartıyla onların mehirlerini örfe uygun bir biçimde verin. evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır. bu, köle ile evlenme yolu, günaha ve sıkıntıya girmekten korkanınız içindir. sabretmeniz sizin için daha hayırlıdır. allah çok affedici, çok merhametlidir.

    bu ayete göre hür olmayan evli kadına verilen ceza hür olana verilenin yarısı kadar. taşlanarak öldürme, recm, cezasının yarısı diye bir şey de olamayacağına göre, recm mecm yok.

    ayrıca kur'an'ın çeşitli ayetlerinde recm yapan insanlar mevcut ve bunların hepsi müşrik olarak nitelendirilen insanlar.

    örneğin, ibrahim'in putperest babası ona şöyle der:
    "sen benim ilahlarımdan yüz mü çeviriyorsun ey ibrahim! eğer bu işe son vermezsen, vallahi seni taşlarım. uzun bir süre uzak kal benden!" (meryem, 46)

    nuh peygamberi de müşrikler böyle tehdit etmişler:
    "ey nûh! eğer bu işe son vermezsen, vallahi taşlananlardan olacaksın."(şuara, 116)

    firavun kavminin musa peygambere yaptıkları:
    "ben, beni taşlamanızdan rabbim ve rabbinize sığındım." (dühan, 20)

    ashab-ı kehf'in inkarcılarca taşlanma olasılığı:
    "çünkü onlar sizi ellerine geçirirlerse ya taşlayarak öldürürler yahut da sizi kendilerinin milletine döndürürler. o takdirde bir daha asla kurtulamazsınız." (kehf, 20)

    ayrıca pratikteki islam'da kuran'la taban tabana zıt yüzlerce unsur bulunduğundan, böylesi insanlık ve akıl dışı bir uygulamanın da islam'a yamanması şaşırtıcı değildir.
  • her nedense kendilerini din konusunda otorite gören kişilerin de net bir yanıt veremedikleri uygulama. kalkıp da vardır ve uygulanmalıdır dese, youtube videolarında görülen insanlıktan çıkma sekanslarını savunmuş olacak, üstüne bir de zılgıt yiyecek. yoktur dese, sahih i buhariyle çelişecek, (neuzübillah) imanı sakatlanacak? cevab veremeyecek haliyle. iki ucu pis değnek.
hesabın var mı? giriş yap