• geçen gün griff ve chuck d ile çıkacak yeni albümleri için mtv'de röportaj yapılıyordu. soru bugünkü hiphop piyasasının durumuna gelince griff'in yüzünü ekşittiğini, chuck d'nin ise başka taraflara baktığı dikkatimi çekti, sanki kabullenmek istemiyorlarmış gibi.. o anda duydukları rahatsızlıkları dile getirirken ekrana chingy, jadakiss gibi eziklerin para saçmalı, şaplatmalı midesiz klipleri geldi, bunları yayınlayan mtv olduğu için daha da bir garip geldi bana. hem olaya eleştirisel bir bakış getir, hem de bu tür klipleri ekrana getiren bir numaralı kanal ol, tezata bak.. ropörtajın sonunda chuck d'nin bir cümlesi aklımda kaldı sadece:

    -hip hop?... lost it's magic touch dude..bright days wont come back,be desperate!..
  • 9 yaşımdayken, bizim mahalledeki apartman duvarlarına, çöp kutularının üstüne, hâtta zaman zaman arabalara, kim olduğu belli olmayan şahıslar tarafından sprey boyayla "public enemy" yazılmaktaydı. bir yerlerden ne demek olduğunu öğrenmiştim bunun, ancak public enemy grubuyla tanışmak için 11 yaşına kadar beklemem gerekmişti. ve belki de hâlâ rap tarihinin en etkili şarkısı olan fight the power'ı dinlediğimde, bazı şeyleri anlamaya başlamıştım. aradan on yıldan uzun bir süre geçti ve artık rap dinliyorum diyen bir insanın public enemy ile ilgilenmiyor olmasının kendisiyle çelişmekten başka bir şey olmadığını düşünmekteyim.
    nme, grubun fear of a black planet albümü hakkında şöyle konuşmuştu:
    - bütün zamanların en iyi rap albümünü* yaptıktan sonraki hamleniz ne olur? bütün zamanların en iyi 2. rap albümünü yapmazdınız herhalde, değil mi? ama public enemy bunu yaptı!
  • chuck d. , flavor flav, griff, terminator x ve s1w 'den olu$an en baba rap & hip-hop gruplarindan birisi..
  • shut em down diye bir parcalari vardi. bu cocuklar ortaligi fena dagitmislardi bir aralar. ama artik dinlemek icin para, emek, vakit falan vermiyorum onlara. eminim onlar da beni iplemiyolardir.
  • 80'lerin sonunda rap ve hip-hop'in gidişatını öncüleri run dmc, schoolly d, ice-t ve nwa ile birlikte değiştirerek daha hardcore ve politik forma sokmuş golden age hip hop grubu. def jam'den çıkarttıkları ilk üç albümleri "golden age" döneminin en iyi işlerinden ve hala şu zamanda rap diye yapılan rezilliklerden on gömlek üstünler. ve ülkemizde rap'in taninmasina belki de run dmc'den daha fazla sebep olmus gruptur ayni zamanda...
  • kurulduklarında kesinlikle öfkeli siyah gençlerden oluşan çok ama çok sıkı bir gruptu. zamanla birlikte belki artık gençlikleri yok olup gitti ama öfkeleri ve siyahlıkları baki kaldı. eğlendirmek ve eğlenmek için miydi rap? ortaya çıktıkları dönemin penceresinden bakarsak evet tam da böyle bir müzikti. sistemle pek haşir neşir olmamakla birlikte yine sistemle de bir sorunu bulunmuyordu. işte rap'in sisteme parmak atması ve onunla uğraşmaya başlaması public enemy mirasıdır insanlığa.. bu grup rap'i rap yaptı demek yanlış olmaz. rap'i eğlendiren bir müzik olmaktan çıkarıp, rahatsız eden, kaşındırtan ve korkulan bir müziğe dönüştürdüler. iyi de yaptılar.
  • rap müziğin başına gelen en güzel şeylerden biri.

    kariyerlerinin ilk yıllarında çıkardıkları albümler -hele ki it takes a nation of millions to hold us back- çok dominant olduğu için grup diskografisinde fazla dikkat çekmeyen rebirth of a nation ve "how you sell soul to a soulless people who sold their soul" albümleri de çok sağlamdır. abiler yeni albümleriyle gelseler de dinlesek.
  • public enemy uzun zaman sonra hem adina hem de sanina yakisir bir albumle aramiza dondu. ilginctir tam da 20. yillarinda. kesinlikle bundan guzel kutlama olamaz. hem sozleriyle hem de muzikleriyle muzik tarihinde guzide yeri bulunan bu gruptan yine guzide bir album. hip hop'u ustalarindan dinlemek isteyenler icin ideal.

    how to sell your soul to soulless people albumunun incelemesi ve 2 ornek parca:

    http://www.dinlemeparki.com/?p=327
hesabın var mı? giriş yap