• mehmet rauf’un henüz osmanlıcadan türkçeye aktarılmamış oyunu. ilk kez istanbul’da matbaacılık osmanlı anonim şirketi tarafından 1325’te 500 adet basılmıştır. oyun dört fasıldan oluşur; pertev karakteri üzerinden züppe tipi eleştirilir.
  • sedat simavi'nin yönettiği "pençe" seyirci önüne çıkan ilk uzun metrajlı ve konulu türk filmidir. yoksa, ilk konulu ve uzun metrajlı ama hemen seyirci ile buluşamamış türk filmi için lütfen bkz: himmet ağa'nın izdivacı.
  • mehmet rauf'ub pençe isimli piyesi'nden uyarlanmış, sedat semavi'nin çektiği ilk konulu filmdir. (bir de casus vardır, onu da sedat simavi çekmiştir, pençe mi yoksa casus mu ilk konulu film olduğu hakkında bir belirsizlik vardır). filmin isminin pençe olmasının sebebi de ; filmin karakterlerinden pertev'e göre evliliğin insanı pençe gibi sıkan bir şey olmasıdır.
  • zorlama buldugum yeni melike sahin sarkisi.
    guzel bir vibe yakaladi ve onu devam ettirmek istiyor belli ki fakat sound olarak tekrara girdigini gosterdi bence bu sarkiyla.
    sozlerin didaktikligi ise sarkida en sevmedigim sey oldu. bir sey yapilmak istenmis ama yapilamamis gibi.
  • melike şahin'in şu aralar üzerinde çalıştığı şarkısı. henüz meydanlarda değildir, bakalım ne zaman çıkacak.

    p.s: bugün itibarıyla çıkmıştır. mabel matiz havası sezdim desem yalan olmaz ki çoğu dinleyici de benim gibi düşünmüş. daha kendine özgü iş çıkarabilirdi. fakat yorumum şarkının kalitesiz olduğu anlamına gelmiyor.
  • melike şahin'in son şarkısı. müziği ve şarkının söylenme şekli güzel, bir iki entry yukarıda bahsedilen giriş kısmı bence çok güzel, fakat girişte yakalanan bu ivme şarkının devamında bence korunamamış. sözler, anlam bütünlüğü/ifade ediş sekli açısından muğlak, uyumsuz. oysa ki giriş ne kadar da derli toplu.

    klip için ise kapalı mekandaki sahneleri çok beğendim. renkler, ışık, pozlar beni yakaladı. hele bir iki sahneye ise fena düştüm, biri adamın ensesi dönükken, kadının profilden sunulduğu kadraj; diğeri, adamın parmak uçlarıyla kadının kolundaki dövmeler üzerinde gezindiği.
  • o kadar mabel matiz’e öykünmüş ki mabel matiz’in ebedi olmaya çalışmaktan ne anlatmaya çalıştığını anlatamama durumuna kapılmış melike şahin şarkısı. aşırı zorlama geldi sözler. beste de beni almadı açıkçası. miras’taki sezenvari edebiyle gündelik ağızı birleştirip ağzımıza sıçışını aradım.
    sanırım besteciliğinden çok söz yazarlığına yükleniyor ama kendisi bir müzisyen, şair değil.
  • tabanı eskiyen ayakkabının ömrünü uzatan küçük metal parça, ayakkabıya çakılır.

    bir zamanlar memurun, işçinin ayakkabıdaki simgesiydi.
  • yirtici hayvanlarin yirtmak icin kullandiklari alet edevat...
  • seyirci önüne çıkarılan ilk türk filmi olarak da bilinir.
hesabın var mı? giriş yap